• Äldre 13 Oct 17:55
    5312 visningar
    19 svar
    19
    5312

    får mam amma offentligt i usa?

    Jag bor i USA och har ofta ammat min son offentligt. I borjan under en filt, senare (nar han anda bara drog bort den) utan. Jag har ammat i affarer, pa restauranger och cafeer, utomhus...Jag har aldrig haft nagra som helst problem, ingen har kommenterat det negativt eller tittat snett, och da bor jag anda i "Midwest" som anses konservativt. Jag forsoker dock vara diskret, men skulle aldrig fa for mig att ga och gomma mig pa toaletten el. dyl. Jag anvande amningsrum da det fanns (pa alla storre varuhus finns det) men inte for att jag vill gomma mig, utan for att det ar lugnt och skont dar inne. Jag har ocksa sett andra kvinnor amma offentligt, med och utan filt. De ganger jag har fatt kommentarer har de varit positiva. Darmed inte sagt att det inte finns manniskor som ar amningsfientliga eller pryda har, men det ar inte sa farligt som manga har i traden forsoker fa det till.
    Amma pa du, och ha det sa trevligt i USA!

  • Äldre 13 Oct 17:57
    #10

    Forresten, det ar olagligt for en arbetsgivare att hanvisa nagon till att amma pa toaletten.

  • Äldre 13 Oct 18:20
    #12

    Ts: Formodligen (forhoppningsvis)kommer du inte ens att komma i en sadan situation att du behover ge svar pa tal! Manga tror att det faktum att fa ammar har innebar att manniskor ar amningsfientliga. Sa ar inte fallet for det stora flertalet, tvartom blir de imponerade av kvinnor som ammar, eftersom manga har tror att det ar superjobbigt (vilket det ocksa ar om man tvingas tillbaka till jobbet efter sex veckor vilket ofta ar fallet har...)

  • Äldre 14 Oct 01:46
    #14

    shangri la: Ja, jag tycker att det ar bra att du forbereder dig ifall ifall!Oroa dig inte for mycket bara, det skall sakert ga bra.

  • Äldre 14 Oct 18:31
    #16

    Anoke: Jag hade aldrig bett om lov innan jag ammade ens pa en finare restaurang (men daremot satt mig vid bordet pa ett sadant satt att inte hela restaurangen sag). Hade heller aldrig gatt och satt mig i garderoben, det skall man verkligen inte behova!

  • Äldre 14 Oct 20:41
    #18

    Anoke: Jo, alltsa jag tycker inte hon gjorde fel, men ville samtidigt understryka att det inte ar nodvandigt att ga och gomma sig. Hur hade du gjort i samma situation idag?

Svar på tråden får mam amma offentligt i usa?