• Bäsebus

    Storkarna

    Tänkte starta en tråd för oss som går/har gått på storkkliniken i Danmark... Skulle vara roligt att dela erfarenheter och ge lite råd och tips till varandra.

    www.storkklinik.dk

    Ha det bra där ute alla regnbågsfamiljer/blivande regnbågsfamiljer

  • Svar på tråden Storkarna
  • annatb

    Hej! Var på Stork för andra gången i maj och sitter nu här med BF 6 februari Är ensamstående, men såg längre bak att jag inte var den enda. Är även klåfingrig, så jag tog mig friheten att strukturera listan lite, hoppas det är ok?

    Bäsebus - Inseminerar
    Tuc Tuc - Inseminerar
    KaxigaKaxa - Storkbarn på väg (jan)
    Pusselbitar - Storkbebis på väg (feb)
    annatb - Storkbarn på väg (feb)
    Veronica - Storkbarn på väg (maj)
    åra - Storkbarn på väg (juni)
    albolini- Har ett storkbarn
    Magasin - Stork-son född oktober -04 jobbar på ett AVA-helsyskon
    Sabrina - Har en Pärla född 21 september 2005
    Verosus - Har ett storkbarn, född 17 juli 2006.
    Catpower- Har ett storkbarn född 17 oktober 2006

  • catpower

    vem eller vilka av er har närstående adopterat och var bor ni?

    detta angående norrköpings-domarna. är just nu en aning orolig!!!

  • nassenos

    Catpower; min fru närstående adopterade Max, gick igenom oktober -04. Vi försöker som bäst skaffa syskon till Max med hjälp av stork men vi vet inte vad man ska tro efter sådana domslut.

  • KaxigaKaxa

    om det funkade bra med er förra går det säkert bra med nästa. Tänk på att detta var EN tingsrätt som dömde så.
    Homofobt och oginnt beslut. Läser man varför de beslutade så står det klart att de bara är arga över att de skaffade barn med anonym donator. Och denne donator förblir anonym oavsett adoption eller inte. Konstigt beslut och jag tror också att det är enda i sitt slag. Har aldrig hört talas om liknande.

  • FMEmbla

    Man önskar ju att du har rätt i det du skriver KaxigaKaxa, men tyvärr finns det ju risk att andra tingsrätter följer efter deras beslut nu.
    Jag förstår absolut nyblivna och blivande föräldrars oro för det här.

  • KaxigaKaxa

    Jag ska själv föda ett storkbarn i dagarna.
    Jag förstår också om folk blir oroliga. FAST
    Man måste skilja lite på saker här och nu. Tingsrättsdommar följer enligt praxis inte varandra.
    Tingsrätterna följer HD ect. Inte andra tingsrätter.

    Men visst förstår jag. Samtidigt måste man se vad det är.

    De motiverar dommen med att kvinnorna berövar barnen rätten att få veta vem som är den biologiske pappan, och det i sig har inget med föräldraskapet att göra. Dessa barn komme rinte få reda på detta bara för att de säger nej till adoption.

    Hoppas de överklagar. Då kommer en högre instans (Vilken tingsrätter SKA följa) dömma till de lesbiskas fördel.

  • FMEmbla

    Det stod någonstans att de SKA överklaga och då är det bara tt hoppas det blir som du säger.

    Lycka till förresten med ditt storkbarn!

  • åra

    Sitter just nu hemma hos min släkt i Norrköping och förfasas över domarna som min käre svärfar varit o hämtat på tingsrätten i stan. JÖSSES!
    Känns som det är på sin plats med en liten enkät, eftersom det tydligen är de anonyma donatorerna som är tingsrättens problem.

    Hur många är det som närståendeadopterat?
    Hur många har INTE haft en känd donator?

    Jag hoppas att det inte är en fråga man är rädd att svara på. Har man fått sin adoption godkänd kan jag för mitt liv inte tänka mig att det skulle kunna upphävas pga det nya. Fast jag är ju inte jurist, å andra sidan...
    Om jag trampar på ömma tår ber jag verkligen om ursäkt på förhand.

    Det känns som att man måste börja kolla upp det här för OM detta blir praxis blir det nog många utomlands-fixade knattar som ligger risigt till med bara en morsa framöver.

    God jul därute, för övrigt!

  • Malin 23 Gbg

    åra - Förlåt... Jag hänger inte med riktigt. Men är intresserad! Vad häder i rätten?? Mvh. Malin

  • Widem

    albolini- Har ett storkbarn
    Bäsebus - Inseminerar
    KaxigaKaxa - Storkbarn på väg (jan)
    Pusselbitar- Storkbebis på väg (feb)
    Tuc Tuc - Inseminerar
    Veronica - Storkbarn på väg (maj)
    Verosus - Har ett storkbarn, född 17 juli 2006.
    Sabrina - Har en Pärla född 21 september 2005
    åra - Storkbarn på väg (juni)
    Catpower- Har ett storkbarn född 17 oktober 2006
    Magasin - Stork-son född oktober -04 jobbar på ett AVA-helsyskon
    Widem - storkson född 02 oktober, storkson född 05 december

    Hoppas verkligen att allt löser sig för mammorna i Norrköping!

Svar på tråden Storkarna