• Kärlek­a
    Äldre 19 Oct 14:17
    3834 visningar
    10 svar
    10
    3834

    Samlagsställningar för att lättare bli gravid?

    Med 25 % chans att bli gravid så känns odsen rätt låga om man har lite brottom ,ler
    Har du något tips på ställningar som ger spermierna lättare att nå mig ?
    Har läst att man ska ligga still efter samlaget. På rygg? Magen?
    Upp med benen?

    Tacksam för din åsikt!

    /O

  • Svar på tråden Samlagsställningar för att lättare bli gravid?
  • Äldre 19 Oct 14:24
    #1

    Det brukar sägas (av fertilitetsläkare bl.a) att såvida allt är okej rent fysiskt med både kvinnan och mannen så spelar samlagsställningen INGEN som helst roll.
    Spermierna skjuts ut med rätt hög hastighet, och är man i närheten av ägglossning så fångas de lättare upp av sekretet i slidan och tar sig lättare fram till livmodern än annars när det inte är ÄL på gång.

    En normal utlösning innehåller ca 300 miljoner spermier, och det kan liknas vid att man häller filmjölk i ett glas som man sedan vänder på och häller ut allt igen. Det kan verka som att allt rinner ut, men det stannar kvar MASSOR i glaset... så även alltså med spermierna, oavsett samlagsställning

    Mitt bästa tips är att försöka släppa "bråttomet", för det finns egentligen bara en sak som är säker, och det är att det är i princip omöjligt att styra över såna grejer såvida man inte gör det på hormonell väg med läkarhjälp.

    Lycka till!

  • foxzy
    Äldre 19 Oct 15:11
    #2

    tror inte det spelar ngn roll men det finns ju ngr st att välja mellan här hemma provar vi alla som vi fysiskt mäktar med med risk för en eller annan stukning och sträckning men det viktigaste är att man har roligt lycka till!

  • Kärlek­a
    Äldre 19 Oct 16:26
    #3

    Tack för era tipps :)
    Ha en trevlig kväll!
    /O

  • trötte­r22
    Äldre 19 Oct 16:31
    #4

    har väntat 4 år på att bli gravid. nu är jag det äntligen. jag körde med att ha sex varannan dag och inte gå o duscha efteråt(har altid gjort det förut) vart gravid efter ca 3-4månader

  • Ludden
    Äldre 19 Oct 19:41
    #5

    Jag har läst att bakifrån ska vara bra av någon anledning. Sedan tror jag att det bättrar på chanserna lite om man ligger still en stund efteråt.

  • plingp­long
    Äldre 20 Oct 10:47
    #6

    Har hört av många att man ska ha en kudde under rumpan om man kör missionären, men jag vet inte om jag tror på det riktigt...
    Själv brukar jag bara försöka ligga stilla i typ en halvtimma efteråt...känns som att mer stannar kvar då..

  • pandan­83
    Äldre 20 Oct 11:34
    #7

    Jag brukar oxå ligga still efteråt, d känns bättre då, känns som att d stannar kvar lättare då...istället för att resa sig upp direkt efter att man har fått i sig lite spermier...

  • Äldre 21 Nov 20:06
    #8
     
    Denna bok kan hjälpa dig att bli gravid naturligt  www.pregnancytechniques.com
  • Äldre 22 Nov 12:34
    #9

    Det viktigaste är att vila minst 15 minuter efteråt, med en kudde under svanskotan så att din höft blir vinklad. Då slipper spermierna simma i uppförsbacke. Med det i åtanke torde väl missionären vara bäst, för då ligger du redan i rätt ställning efteråt och kan lätt lägga kudden under dig

  • Sat 5 Jun 2021 20:40
    #10
    köpa clomid utan recept Dokteronline
Svar på tråden Samlagsställningar för att lättare bli gravid?