• Bakverk

    SE HIT! Köpa massagebänk!! Vilket märke rekommenderar Ni?

    Jag ska köpa en massagebänk för pengarna som jag fått från en ishockeyförening som jag hjälpt med rehabilitering. Vill ha en bärbar bänk. Vad tycker Ni om Tarsus, Body Mind Company????!!! Jag får köpa en bänk för ca 7500:-
    Tacksam för alla tips!!!!

  • Svar på tråden SE HIT! Köpa massagebänk!! Vilket märke rekommenderar Ni?
  • Maddevg10

    Är tarsus den med trä-underrede?
    Kommer inte på vad min heter...orkar inte springa ner o kolla nu, men den trivs jag med! O lätt att bära med sig!


    Mina ♥ ♥ J & V
  • Bakverk

    Maddevg10: Var in på Tarsus hemsida. Kunde inte hitta någon med träunderrede! Kan du kolla din när du har tid!? Vill gärna ha en mer träunderrede.

    Nån mer?

  • Bakverk

    Maddevg10: Hur bred är din bänk? Vad använder du den till? Massage?

  • Maddevg10

    Jag har en Isie 60 ifrån optand, i färg Lejon m. ansiktshål.
    Har fot/knä rulle, huvudstöd, "armhängare" o sidoförlängare, och väska  extra.

    Skulle inte kunna ha bredare, är ju lite beroende på hur lång du är, men det har du säkert kännt på andra bänkar!?

    Använder den till massage.

    Hoppas du hittar nåt bra!

    www.optand.se


    Mina ♥ ♥ J & V
  • Bakverk

    Maddevg10: Jag har varit in på deras hemsida. Bänkarna verkar bra. Är den skön att ligga på (bra stoppning)? Saknar du att ha huvudstöd?! Är den lätt att justera i höjdled?! Vill inte ha en för bred ca 55-60 cm. Jag är 173 cm. Hur lång är du? Har du några andra tips som man ska tänka på vid inhandling av bärbar bänk?!! Något du saknar med din bänk?!! Jag har bara erf av en Tarsus bänk som jag lånat annars har jag bara arb vid en fast bänk som är eldriven.

    Victoria26: Vill helst köpa en ny bänk. Vad har du för bänk?

  • Maddevg10

    Jag är 168, så min som e 60 fungerar bra.
    Där e ju ansiktshål, e väl bara det att man ligger lite skönare o har nånstans att hänga armarna om man har det extra, o även långa människor kan ju ligga bekvämt då!

    Jag tycker att den e bekväm, sen frågan om höjden...är det mer än du som kommer att använda den? Annars reglerar  man ju inte höjden direkt ofta, det skulle ju vara om man har en väldigt stor människa som man behöver komma upp lite.
    Lite meck är det med alla bärbara bänkar om du jämför med en elektrisk (!?) , men inget jobbigt!

    E ju all ide att köpa en bänk som man kan utrusta om du skulle vilja det senare!?


    Mina ♥ ♥ J & V
  • Bakverk

    Madevg10: Vad har du för armhängare?! Vad är sidoförlängare? Antar att de sitter på mitten och gör den bredare och är avtagbara?! Många bänkar har ju både ansiktshål och huvudstöd.

  • Maddevg10

    När man har det extra huvudstödet så hänger man en platta under som man kan vila armarna på.
    Sidoförlängare kan man lägga armarna på om man har de utmed sidorna, en del tycker att en 60 bänk e smal att ligga på o då kan det va skönt att ha lite mer plats till armarna.
    O man själv kan ändå stå bra eftersom inte hela bänken blir bred...!

    Hoppas du förstår!
    Bänken är bra utan alla tillbehör oxå, det är ju en smaksak o beroende på vad man vill erbjuda sina kunder!


    Mina ♥ ♥ J & V
  • Bakverk

    Maddevg10: Jag förstår. Hur gammal är din bänk? Vad fick du betala för bänken?

    Nån mer som har synpunkter på inköp av massagebänk!?

  • Maddevg10

    Den är köpt -99, men priserna är ungefär samma som på hemsidan.


    Mina ♥ ♥ J & V
  • Andersson912

    Hej!


    Nog för att tråden är gammal men? Ifall fler har samma funderingar vill jag ändå tipsa om massagebänkarna från Tectake. De är bärbara och superpraktiska, med stomme av trä eller lättmetall och väldigt stabila trots att de väger så lite. De finns med tillbehör som armstöd, extra kuddar till nacken och knäna eller extra huvudstöd med ansiktshål, de finns också med olika fällbara zoner. Ja ni hör att jag kan prata mig varm för de här bänkarna, jag är i alla fall supernöjd med min. :)


    Här finns de: https://www.tectake.se/fritid-haelsa/massage/massagebaenkar

Svar på tråden SE HIT! Köpa massagebänk!! Vilket märke rekommenderar Ni?