• Clara s

    Någon av er som blivit gravid genom avbrutet samlag?

    Hej!

    Mitt problem är att min sambo säger att han inte känner sig redo för att skaffa barn och vill därför vänta ett par år. Jag där emot kan inte vänta på att få skaffa ett litet knyte. Har inget p-medel pga hälsorisk för tillfället och min partner kör därför med avbrutet samlag.

    Inte särskillt kul om man bara önskar att bli gravid. Mitt ända hopp är nu att man kan bli gravid trots avbrutet samlag, tänkte därför fråga er om någon av er blivit gravid genom att inte ha något riktigt p-medel utan kört med avbrutet samlag?

    MVH, C

  • Svar på tråden Någon av er som blivit gravid genom avbrutet samlag?
  • Espera

    Hej!
    Känner igen det du skriver. Min sambo ville också vänta, men jag slutade med p-piller av hälsoskäl. Jag klargjorde från början att skulle jag bli gravid, skulle jag inte göra abort. Jag berättade också om "riskerna" att använda avbrutet samlag som preventivmedel. Han ansåg att han hade full koll på sin utlösning, så vi lät det vara med diskussioner om det. Han visste ju riskerna och var beredd att chansa.
    Nu äntligen efter ett år av avbrutet försöker vi på riktigt. Tredje försöket är på gång nu-så det är bara att hålla tummarna för oss!

  • mimmi

    Har varit i sin situation och vet hur jobbigt det är. Men säger som ovanstående. Det var desto underbarare när han väl kom fram till att han var redo.
    Hade inte velat ha det på annat sätt.

    Vi hade avbrutet samlag i nästan två år och inget hände. Första gången han var redo på riktigt hände det.
    Slutade dock i MA i v.11 och nu försöker vi för första gången igen på ett aktivt sätt båda två.

    jag tycker det känns jätteskönt att vi både planerar barn tillsammans nu.

    Lycka till!

  • Hannahs mamma

    Jag har blivit gravid varje ggn med avbrutet... (har 3 MF bakom mej...)

    Och nu när vi försöker med en till så blir jag inte gravid ironiskt nog!!!

  • Carebear

    Jag har läst statistik om avbrutet samlag och chansen/risken att bli gravid sägs var 3-38%. Ville bara att du skulle veta det.

  • Carebear

    Vid "ett vanligt samlag" är chansen/risken 10-90%.

  • Carebear

    Nu är det jag igen har varit på familjeplanerings hemsida och kopierat deras info:

    --------------------------------------
    Som jämförelse kan nämnas att säkerheten för
    sterilisering är 0,02-0,05%
    P-piller 0,1-0,5%
    hormonspiral 0,6-1,1%
    kondom rätt använd 3-5%
    avbrutna samlag 3-38%
    säkra perioder 3-38%
    inga preventivmedel alls 10-90%
    ---------------------------------------

  • Nette

    Hört talas om manskgrisar?? tycker detta påminner om "kvinnosvin" jösses!! helt chockad hur man kan göra/tänka så mot sin man, han har ju sagt att han inte vill. Byt situation.... tänk er att ni inte vill och han låtsas att han inte kommer men sedan säger typ haha jag kom i dig så nu kanske du blir gravid!! skärp er tjejer.....

  • totten

    Kan man bli gravid trots vi bara börjat ha sex allstå han kommer in i mig en stund och vi tar det lugnt och sen tar han på sig kondomen och så fortsätter vi. Finns det ändå risk för hans sekret kommer ut? finns det spermier i sekret?

  • Kickan83

    Hejsan.. Vi kör också med avbrutet.. Men inget har hänt än iallfall.. Sambon vill inte planera barn utan händer det så händer det.. Men jag kan gärna skaffa mig ett litet knyte!

  • Vilja78

    Vi har haft avbrutet samlag i 3 år, utan att det hänt något....

Svar på tråden Någon av er som blivit gravid genom avbrutet samlag?