• Åke Vilse
    Äldre 15 Nov 11:39
    5932 visningar
    23 svar
    23
    5932

    Kan man anmäla Jehovas vittnen för ofredande eller liknande?

    Jag är så trött på att de ska komma och ringa på dörren ett par gånger om året.
    De är alltid välklädda och trevlig så det är ju inte så lätt att vara otrevlig mot dem så att de aldrig ska våga visa sig mera hos en, men eftersom de uppenbarligen inte förstår när man säger NEJ med bestämd röst så måste det väl finnas något man kan göra?

    Jag har försökt att prata med dem och den gången förföljde de mig och min familj i flera månader och vägrade att lämna oss ifred fast jag sa ifrån.
    Jag har även försökt att ställa en massa "dumma" frågor, men det hjälper bara för stunden för då flyr de fortare än kvickt. De är dock tillbaka vid dörren igen ett par månader senare.

    Hur gör man?

  • Svar på tråden Kan man anmäla Jehovas vittnen för ofredande eller liknande?
  • Trikar­n
    Äldre 15 Nov 11:40
    #1

    sätter upp en liten lapp på dörren??

  • Åke Vilse
    Äldre 15 Nov 11:41
    #2

    Tycker att det ser så larvigt ut med att behöva ha en lapp på dörren.
    Vi bor i villa mitt på landsbygden så varför ska de ut hit i snålblåsten och plinga på begriper jag inte.

  • NinaMa­riaC
    Äldre 15 Nov 11:43
    #3

    Säg till dem att du har en annan tro och är väldigt aktiv i den och att du vill absolut inte byta tro. Säg bara att du inte tror på Jehova.

  • Aros
    Äldre 15 Nov 11:43
    #4

    Man får dem att böra gråta, sen kommer dem inte tillbaka. Det tog drygt 30 minuter att nå dit i diskussionen, men sen så...  Dem ringde aldrig på hos mig igen så länge jag bodde där (drygt 2 år). Skönt.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Äldre 15 Nov 11:44
    #5

    öppna dörren naken brukar mig sambo säga.. skall tydligen funka.. vet inte om han har testat det själv dock =)

  • Aros
    Äldre 15 Nov 11:47
    #6

    Kan tillägga att dem sprang var och varannan månad och ringde på hos mig (och grannarna) innan jag tog tag i saken. Var ruskigt trött på dem.


    Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Åke Vilse
    Äldre 15 Nov 11:48
    #7

    Melisabeth:

    Jag vill ju inte åka dit för mord heller!

    Cool

  • Chokla­dRosen
    Äldre 15 Nov 11:48
    #8

    Melisabeth
    ,,hahahahaha mina tårar sprutar..

  • Äldre 15 Nov 11:50
    #9

    Åke - tror inte det räknas som mord om de dör i hjärtattack eller så =)

    Vålande till annans död möjligen =)

  • Chokla­dRosen
    Äldre 15 Nov 12:03
    #10

    Hahahah

    Men tänk om det inte skulle vara jehovas den gången man öppnar naken då

Svar på tråden Kan man anmäla Jehovas vittnen för ofredande eller liknande?