• mulena
    Äldre 21 Nov 14:45
    16890 visningar
    118 svar
    118
    16890

    nya autism-tråden

    Hej på er alla.

    Jag var tvungen att öppna en ny tråd, för den gamla stängdes.

    Jag ville bara berätta att vi håller på med bostadsanpassning och vår värd nekade oss balkongskydd. (hel inglasning av balkong)
    Nu har jag frågat om vi kan sätta upp en halv inglasning ni kan se bilder på det här:
    www.balkongskydd.se/produkter.html

    se på den tredje bilden uppifrån. Den har jag frågat om de vill bevilja. *hoppas*
    Det är ju bättre än ingenting.

    Vi har nu bytt ut kranar i badrummet och snart ska vi få magnetlåsen

  • Svar på tråden nya autism-tråden
  • mulena
    Äldre 22 Nov 00:46
    #1

    ingen med autismspektra-barn som har bostadsanpassat?

    fick just reda på att vi ska få lås på fredag

  • jsaj
    Äldre 22 Nov 08:17
    #2

    Vad skönt med låsen. Jag hoppas värkligen för din skull att de bevljar någon form av skydd på balkongen. Vi fick inte ens ha ett skyddsnät... Men vi fick okrossbara glas och lås! =) Ha det bra!! //S

  • Äldre 22 Nov 10:34
    #3

    Nu har det kommit den dagen som jag oroat mej för....Casper har gått om Oliver i utveckligen nu.... De känns riktigt jobbigt att få höra hur duktig Casper är hela tiden och hur bra han utvecklas...
    Detta fick vi aldrig höra när Oliver var i Caspers ålder...
    mest hur besvälig han var....
    Varför tar jag åt mej för...Varför ska de kännas så jobbigt i bland.....=(

  • mulena
    Äldre 22 Nov 11:22
    #4

    jsaj

    men har inte era grannar några skydd alls på balkongerna? Vindskydd brukar ju vara ok. Jag tänker att det är bättre än ingenting.

    kellyb

    jobbigt, jag förstår dig. Det är först nu man börjar märka skillnaderna på vår son och de andra barnen på dagis Deras språkutveckling formligen sprudlar, men hos lillen står det still

    Jag försöker att inte jämföra, utan ser min pojke för den individ han är, men jag förstår att det är svårt om man har fler barn
    /kram

  • jsaj
    Äldre 22 Nov 12:11
    #5

    mulena- jo, här finns det grannar med vindskydd. Men när jag ifrågasatte värden om det så fick jag till svar... -Om du väljer att klaga på dem så får vi se till att det plockas ner. För de har inte bett om lov för detta. DET ÄR SKILLNADEN. Så summan av det hela är alltså för att jag bad om lov så får jag inte, Men om jag bara gör så är det ockey... suck.

    Kellyb- jag vet hur det känns. När barnen på dagis kommer och pratar fler ords meningar med mig så brister mitt hjärta. Och då är dessa barn 2,5år yngre än min son.

  • mulena
    Äldre 22 Nov 12:23
    #6

    jsaj
    om jag vore dig skulle jag sätta upp vindskydd i allafall, liknande det som grannen har. Det ska man inte behöva fråga om lov för.

    Om värden säger något så måste ju alla ta ner sina vindskydd. Vindskydd är ju inget som sitter fast för evigt, utan är löstagbart föremål. (det kan man ta med sig om man flyttar.
    Jag tror att det är helt accepterat för det mesta, liksom balkongmöbler.

    Det var den jobbigaste värd du har, vad trisst inställning
    kan du inte få hjälp av bostadanpassningen att pressa värden lite?

  • jsaj
    Äldre 22 Nov 14:57
    #7

    Nu är jag lite ledsen... i har ett jätte problem med att gå hem från dagis VARJE dag. En i personalen följer dessutom med hem varje dag pga att sonen springer och kastar sig hejdlöst ut i vägen och framför bilar. Men han lyckas iallafall ta sig loss från oss bägge ca varannan gång. Det känns som det bara är en tidsfråga innan han blir ihjälkörd. varje gång när jag ska hämta honom får jag ångest. jag ser framför mig hur han blir påkörd av en vit skåpbil.. Har pratat med hab om detta. men inget hjälper. Jag är rädd om min son och vill kunna gå hem från dagis utan personalens hjälp. Men nu fungerar ju inte ens det... Råd mottags gärna.

  • jsaj
    Äldre 22 Nov 14:58
    #8

    Kan ju tillägga att det flera gånger hänt att bilar har fått kasta sig på bromsen och tvärnitat.... =((

  • mulena
    Äldre 22 Nov 15:10
    #9

    jsaj

    ojoj, vad jobbigt. Finns det ingen väg som är bilfri, som han kan gå?

  • jsaj
    Äldre 22 Nov 15:22
    #10

    nej ingen bifri väg. Vi bor "bara" tvärs över gatan från dagis.. Man måste tyvärr gå förbi vägen för att komma från dagis.

Svar på tråden nya autism-tråden