• prinse­ssan10­0
    Äldre 6 Dec 16:30
    9920 visningar
    12 svar
    12
    9920

    Spy av pepparkaksdeg

    Det är så att min son på 18 månader har fått i rätt så stora mängder av pepparkaksdeg. Hans moster matade honom med detta och julmust som han inte är van att dricka. Detta va på kvällen i måndags. Han spydde flera gånger under natten men mådde bra nästa dag. Nu till frågan. Ska jag hoppas att det är degen eller tror ni på maginfluens. Någon med erfarenhet av pepparkaksdeg...?
    Tacksam för svar. Har nämligen kräkfobi, och räknar ner timmarna ifall det skulle vara maginfluensa...

  • Svar på tråden Spy av pepparkaksdeg
  • Äldre 6 Dec 16:33
    #1

    låter som det är att han har ätit för mycket deg och must.
    degen gäser i magen och även musten gäser.
    och dom har ju inte så stora magar dom små och är ovana desutom.
    stackars liten hoppsa han slipper äta mer sån.
    betre att äta färdigräddade peppisar.


    ღ Caesar och Diesels mam Gabbi ღ
  • Kamika­zee
    Äldre 6 Dec 16:34
    #2

    Man kan äta förmycket pepparkaksdeg så att man mår illa. Jag själv har alltid älskat pepparkaksdeg och speciellt när jag var liten så kunde jag käka så att jag fick ont i magen och mådde illa. Om han dessutom fick julmust med kolsyra i så är det inte konstigt. Det bubblade väl över i magen! ( pepparkaksdegen innehåller ju bikarbonat också vilket blir kolsyra när det blandas med vatten). Så du kan nog lugnt andas ut och tänka att det berodde på pepparkaksdeg i kombination med kolsyrad dryck.

  • NoomiN­oomi
    Äldre 6 Dec 16:34
    #3

    Tror på degen och musten... att det blev för mycket. Hoppas han snart mår bättre

  • Neko
    Äldre 6 Dec 16:34
    #4

    Något han är allergisk för kanske? Jag spyr jättemycket av pepparkaksdeg om den är köpt eftersom jag är allergisk mot ägg :S

  • LCroft
    Äldre 6 Dec 16:34
    #5

    Pepparkaksdeg är gott, men inte alls bra att äta. Kommer ihåg när jag var barn och åt deg en gång. Mådde inte heller bra! Tror inte du behöver oroa dig för magsjuka, om det nu inte är så att ni varit i kontakt med barn/vuxna som haft det?

  • prinse­ssan10­0
    Äldre 6 Dec 16:41
    #6

    Tack för alla svar. Ja, han har varit i kontakt med väldigt många sedan inna och även när han var sjuk. Har ju gått snart två dygn sedan han spydde första gången. HAn var lite lös i magen igår. Men det kan ju bero på tänderna, han kliar något hemskt plus alla starka kryddor sätter ju fart på magen. Det är ju inte konstigt om man är lösare i magen om man inte kunnat äta någon fast föda, eller hur?

  • prinse­ssan10­0
    Äldre 6 Dec 16:42
    #7

    Glömde tillägga det... Ingen annan har mått dåligt.... Men jag är ju jätte nojjig för maginfluensa, sitter här och darrar som ett asplöv...

  • Äldre 6 Dec 16:43
    #8

    Min son blir JÄTTElös i magen av pepparkakor. Av två st har han redig rännskita. Av fler än 4-5 st kräks han som en räv.

    Har pratat med hans barnläkare om detta och det är inte ovanligt bland småbarn.


    Stolt mamma till 2 busfrön + bf 8/6 -07
  • Äldre 6 Dec 17:03
    #9

    nä det är ju väldigt starka och mycket med kryddor i peppakakor om man är litet barn.


    ღ Caesar och Diesels mam Gabbi ღ
  • Äldre 6 Dec 17:05
    #10

    hadde det varit maginflensa så hade han spytt massor .
    så ingen fara du kommer inte bli sjuk. han har ju inte spytt på två dagar som du sa
    så jag tror inte det är annat en som alla andra och jag själv har skrivit.

    kram på er


    ღ Caesar och Diesels mam Gabbi ღ
  • Äldre 24 Nov 16:49
    #11

    18månader = 1 år och 6 månader.
    Ditt barn är 1 år.

  • Äldre 24 Nov 16:52
    #12
    +1
    3qwe3rty skrev 2016-11-24 16:49:25 följande:

    18månader = 1 år och 6 månader.

    Ditt barn är 1 år.


    Ts barn är 11 år.
Svar på tråden Spy av pepparkaksdeg