• Anonym
    Äldre 29 Nov 19:33
    148479 visningar
    38 svar
    38
    148479

    operera stora/långa blygdläppar??

    Hallå. Jag har ett problem (eh... kan inte låta bli som en brevfilm till bullen *skratt*) som jag behöver lite råd och hjälp kring.

    Mina inre blygdläppar är rätt stora och "hänger ut" en hel del. Detta gör att jag ofta blir fnasig, öm och torr. Det är bland annat mycket otrevligt att cykla eller ha lite hårdare byxor på sig eftersom de liksom kläms.

    Har någon här gjort en förminskning av blygdläppar och kan tala om hur det gick till, hur det kändes och om det påverkade känseln eller så? Har sökt info på nätet men det är inte det lättaste att hitta info som känns trovärdig och bra. Jag har starka funderingar på att göra detta. Inte pga utseende (är helt nöjd som jag är!!) utan pga, som jag upplever det, stora besvär. Jag har allt som oftast problem att ha sex eftersom jag är öm... Vad krävs för att få detta gjort av sjukvården så att man slipper privatkliniker?

    Tacksam för svar... :)

  • Svar på tråden operera stora/långa blygdläppar??
  • Anonym
    Äldre 30 Nov 12:19
    #0

    1550010 här.

    *fniss*

    har ni mätt era? mäter man när de är utsträckta då eller?

  • Mysan8­2
    Äldre 1 Dec 08:28
    #0

    har samma problem som TS. så ajg läser vad ni skrivit och tar åt mig av informationen. hoppas att det inte göt nåt TS?.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 1 Dec 09:48
    #0

    Men Mysan82! Vad skulle det göra?? Tack alla söta för svaren! Jag hade tänkt boka tid hos gyn för att få lite svar.

  • Estere­lla
    Äldre 1 Dec 22:11
    #0
    +1

    Jag fick en liten chock när det visade sig att dem inre blygdläpparne faktiskt ska vara innanför dom yttre, hehe, har alltid haft lite större och trott att det inte gjorde nåt men nu så hör man allt oftare att dom minsann ska förminskas, räcker det inte med att tuttarna ska förstoras??
    Nog för att det kan vara till besvär ibland men jag blir så trött på alla dessa ideal, kvinnor ser olika ut, tänk om mämmen började thigta till sina pungar, vissa hänger ju mer än andras.

  • Mysan8­2
    Äldre 2 Dec 07:42
    #0

    jag vill förminska dem pga av att jag inte ens kan använda jeans, dem kläms. problem vid sex, dom skaver så det börja blöda. jag tycker det är tillräckliga skäl, tycker inte du det? det handlar ju inte om nån skönhets operation för min del, utan det är för att kunna leva ett normalt liv. jag är defenitivt inte positiv till skönhetsoperationer.

  • Estere­lla
    Äldre 2 Dec 08:25
    #0

    Naturligtvis så förstår jag dej, men det är många som gör det pga skönhetsfel. vilket dom gärna får göra också.

  • Anonym
    Äldre 2 Dec 10:15
    #0

    Jag vet precis vad ni menar....
    Har haft problem med hängande läppar så länge jag kan minnas.
    Bryr mig väl inte om hur det ser ut men hu så besvärligt det har varit.
    Jag älskar att cykla men det har varit ett stort problem för det skaver ju så hemskt. Jag och min make har gjort åtskilliga cykelsemestrar och jag vet inte hur mycket pengar jag har lagt på sadlar av olika slag och gelstoppade sadelskydd. Brukade cykla till jobbet men fick alltid ha binda på mig för att undvika skav. Inget kul!
    Men så hände ett mirakel:
    Jag födde en son för 5 månader sedan vaginalt och det förändrade mitt underliv totalt. Tro det eller ej men något hände och blygdläpparna hänger inte utanför något mer. När jag pratade med min BM sa hon att saker kan förändras efter en förlossning men att detta lät smått otroligt. Så tittade hon efter och sa att här hänger det minsann inte något. Nu har det som sagt gått 5 månader sedan förlossningen och förändringen verkar vara permanent till min stora lycka.
    Längtar så oerhört till våren då jag får plocka fram min cykel igen.
    Vill inte inge falska förhoppningar om att ditt underliv också kommer att förändras när du fött barn men jag kan säga att om jag vetat hur det var att leva utan detta, som för mig var ett mindre handikapp, hade jag inte tvekat att operera mig. Sexet är också avsevärt mycket bättre, inget skav längre.
    Kramar!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 2 Dec 10:37
    #0

    Som en parentes till inlägget från Esterella, kan det kanske vara så att fler kvinnor väljer att operera pga att tekniken och kunskapen om intimoperationer har ökat..? Jag menar, att antalet op. har ökat kanske bara beror på att möjligheten finns nu för tiden. Jag ser möjligheten att operera som fantastisk då utanförhängande blygdläppar faktiskt kan orsaka mycket besvär! Jag skriver det igen, jag funderar INTE på detta pga utseende - tvärt om är ett förändrat utseende ett argument mot att operera mig! Mitt underliv är snyyyggt! *hehe* Det handlar alltså bara om att det besvärligt i livet på grund av underlivet så att säga.

    Låter häftigt anonym 1569982 att det blev förändring till det bättre efter förlossningen. Jag har hört att en förlossning kan förändra "längden" på de inre blygdläpparna men har bara hört att de kan bli större, inte mindre... Så grattis får man väl säga (är du säker på att de inte råkade klippa bort lite när du låg där? *s*)

  • Mysan8­2
    Äldre 2 Dec 11:54
    #0

    hehe, mina blev inte till det bättre efter 2 förlossningar. dem e precis som innan.

  • Anonym (vicky­)
    Äldre 14 Mar 01:54
    #20

    *puff*...hoppas denna gamla tråden kommer till "liv" igen Drömmer

    har nämligen samma problem, vid sex klämms de o kan göra ont, när man cyklar så börjar de blöda  för de skaver så mykt, har man jeans gör de också ont eftersom de kommer i klämm Skrikandes men nu till min fråga....

    Hur ska man säga till gyn./barnmorskan att man har just detta problem?? Hur förklara att de verkligen är besvärligt och att de tar en på allvar?

    (hur har de gått för alla er som skrivit här och om någon mer gjort eller fundera på OP berätta gärna! )

Svar på tråden operera stora/långa blygdläppar??