• gräsulv

    Hjärtfel i alla fall:-( DS, foster övergång eller vad det hette???

    Jag är hemma och idag och är sjuk, givetvis... min sambo fick åka till hjärtultraljudet själv...
    Ringde och berättade att det var ett litet litet litet fel/inget allvarligt, hade han inte haft downssyndrom skulle de troligen inte gjort något åt det.... Vet inga tider men det skulle bli fler kontroller och troligtvis en operation i Göteborg på hjärt...???

    Det hette något ... fosterövergång eller något... ska vanligtvis växa bort av sig själv innan/efter födseln men inte i vårt fall tydligen... huuu... operationer är ju jätte obehagliga å hemska... min stora pojke har opererat halsmandlarna... bara det en hemsk upplevelse och att söva dem... men hjärtat... tanken på att någon ska skära i min bebis är HEMSK! Har någon av er haft detta fel... har ju sett bilder på långa hemska ärr... huuuu... Hoppas in i det sista att det är en pytteliten, snabb och superenkel operation ... Är det något vi ska tänka på om vi hamnar i Göteborg?


    God fortsättning på det nya året.....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-02 14:10:49:
    (+ börja äta medicin mot hög sköldkörtel Hoppas att hans mage kommer funka bättre nu!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-02 21:27:11:
    FOSTERFÖRBINDELSE hette det visst något som alla barn har i magen men som vanligtvis växer ihop inom några veckor. Hade han inte haft DS är det troligt att de inte gjort något åt det.Hoppas nu på att det ska bli någon mer undersökning och att de ska komma på att det inte behövs opereras....halmstrån!!
  • Svar på tråden Hjärtfel i alla fall:-( DS, foster övergång eller vad det hette???
  • gräsulv

    Jag tänker inte på själva ärren.. utan tanken går till vad som orsakat dem om du förstår vad jag menar... Jag vet inte men jag tänker väl knäppt... större ärr- större operation mindre ärr -enkel operation... inser väl att det kanske inte är så men jag vill ju att det ska vara enkelt och absolut inga komplikationer... Jag tycker att det är mardröm även om många har gått igenom större/värre saker...

  • gräsulv

    Tack för alla svar å tips, de ska jag ta med mig! ... stärks lite av att det kunde ju vara sååå mycket värre, men är lite ledsen ändå.

  • gräsulv

    Nu har jag gått och oroat mig sen 2 jan för operation....
     
    Men nu idag hade jag telefontid med vår doktor.
    Han hade pratat med läkarna i Göteborg och de hade sagt till vår glädje att;  hade det inte märkts något nu så var det ingen fara,finns inget som kan hända, så det där kunde vi glömma bort, inget de tyckte behövdes åtgärdas.

    De ska följa honom nu framöver, nytt ultraljud om ca 6 månader sen efter 1 år koll
    ca vart 3:e år!!
    Det vanligaste är att det håller sig stabilt eller växer ihop, men skulle det mot förmodan bli större med åren så sätter de en propp från ljumsken sa han.

    Åååå det är en sån lättnad!!!!

Svar på tråden Hjärtfel i alla fall:-( DS, foster övergång eller vad det hette???