• MickisFlisanNellie

    Tips på fin text önskas...

    Hej! Vi ska på bröllop imorn och behöver få tips på nåt fint man kan skriva på bröllopskortet..

    Finns de några som sitter med bra tips eller vet nån bra sida??

  • Svar på tråden Tips på fin text önskas...
  • linnsans

    Ok, förstår vad du menar. Hoppas du finner nåt annat. Ha du tittat under dikter här på FL?

  • linnsans

    Ok. hoppas du hittar nån. eller att nån här på FL kan hjälpa dig. ha en trevlig dag imorgon på bröllopet!

  • flippertjejen

    Så här stod det på några av korten som vi fick på vårt bröllop:

    Till ett långt och lyckligt liv tillsammans.

    Ta aldrig varandra för givet och skratta mycket i livet.

    Hjärtliga gratulationer och många lyckönskningar på er dag.

    Ta vara på varandra i vardag och i fest. Dela sorg och glädje för då blir livet bäst.

    Kärleken är tålmodig och god. Den är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Kärleken är inte utmanade, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Kärleken finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

    Med lyckönskningar till ert gemensamma liv.

    Många lyckönskningar till er båda. Vi hoppas ni får en helt fantastisk och underbar dag.

    Tyck om varandra & Lycka till

    Lycka till på livets väg

    Kärleken föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet att vara tillsammans, och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda

  • mallte

    "kärlek  kräver inte i första hand bevis utan uttryck för kärlek"

    "livet har lärt oss att kärlek inte består i att stirra på varandra, utan att man tillsammans tittar i samma riktning" 

    "kärleken är det enda som växer när vi slösar med den" 

    "vi hittar inte lyckan- vi skapar den" 

    "kärlek är en själ som slagit bo i två kroppar"

    " min hand, din hand, din mun,min mun, min kropp, din kropp, vår hand vår mun vår kropp- Jagälskar oss" 

    aja, de va inget direkt bra men kanske en idé till nåt...   

  • Ascendere

    Kanske så här:

    Gud bevare Konungen, fosterlandet och brudparet.

    Eller så här:

    Ett äktenskap med mycket kärlek och gott om pengar är bättre än ett med lite kärlek och dålig ekonomi

Svar på tråden Tips på fin text önskas...