• Blixten

    Partylekar efterlyses....

    .... till vår nyårsfest!

    Jag har slut på mina lekar som jag har använt på tidigare fester och behöver nya idéer och förslag! Vi är ungefär samma gäng som träffas, så nu är idétorkan stor, då jag brukar vara lekledare.

    Hjälp mig tjejer o killar med laglekar, stafettlekar, kluriga gåtor och uppgifter - ja, allt ni kan komma på är välkommet Ni kanske har några hemsidor på lager, där ni vet tipsen finns?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Partylekar efterlyses....
  • Nyfiken gul

    Har ni kört mäster??? Annars är det ett hett tips!!

  • stjärnflocka

    Potatisleken kanske?

    Skaffa fram diverse verktyg och redskap och lägg upp på ett (oömt!) bord. Alla får välja två saker var, men de får inte veta vad de ska ha dem till. Därefter ger du var och en en potatis och leken går ut på att få en så lång sammanhållen bit potatis som möjligt med hjälp av sina redskap. Kan bli ganska så tokigt; tänk på stackarn som valde en soppslev och en hammare till exempel

  • Blixten

    Stjärnflocka:
    Ja, det har vi kört! Superrolig

    Nyfiken gul:
    Vad går den ut på och hur leker man?

    Fler tips?

  • Ung kvinna

    Sockerbitslek:

    Knyt fast en sockerbit i en tråd och knyt fast andra änden i tungan.Sockerbiten skall alltså hänga rakt ner. Man kan köra 2 pers åt gången.
    Leken går ut på att man ska vira in tråden runt tungan så att sockerbiten kommer in i munnen så fort som möjligt. Inga händer är tillåtna, endast tungan får användas. (leken kan se rätt rolig ut...)

    Ett annat tips är att köpa spel från butik. Det finns säkert jätteroliga spel!

    En lite snuskigare lek är bananleken:

    Killarna ställer sig med en banan fastklämd mellan benen.Tjejerna ställer sig framför killen, på huk.
    Tjejerna ska med munnen skala av bananen och äta upp den så fort som möjligt! Vill man göra leken lite roligare så kan man ju faktist para ihop kille och kille eller tjej och tjej..

  • Literalzon

    Det kan bli rätt intressant att anlita någon eller några personer (som ingen av de övriga gästerna känner) att spåra ut på festen. Du kanske känner någon med skådespelartalanger. De kan t.ex. bli kraftigt berusade eller börja bråka. Kanske hångla lite osmakligt offentligt. Jag har varit på en sån fest och misstänkte inte att det var en bluff förrän det hela avslöjades efter lång stund. Sen blev det ett mycket bra diskutionsämne för resten av kvällen.

  • zabrinhe

    Det finns ett spel som heter Barbro,har nyss köpt der och det verkar ganska kul...

  • Blixten

    Ung kvinna:
    Sockerbitleken verkar jättekul och lär bjuda till många skratt. Den är mera "rumsren" än bananleken men vem vet vad vi kan hitta på uti natten!

    zabrinhe:
    Vad går det spelet ut på? Vi är totalt spelgalna och har massa sällskapsspel i lager, men det har jag inte hört nåt om??

    Tymplig:
    Tyvärr, inga skådespelartalanger i umgängeskretsen...Frågan är bara om nån vill ställa upp en nyårsafton? En bra idé som jag ska ta vara på

  • Ung kvinna

    Jag kom på att man kan ju kanske låna/hyra/köpa en karaoke-maskin?
    Sen kan man ha karaoketävling. Fast det kanske är svårt att få folk att ställa sig och börja sjunga..men man kan ju testa?

  • Tintomara

    Sen finns det ju det där spelet som är en stor plan med prickar som man lägger på golvet. Man ska placera händer och fötter på olika färger... kommer inte ihåg vad det heter... är det Twister?

  • Blixten

    Ung kvinna:

    Karaoke är redan fixat Två skivor och en tävlig som ska hållas!

    Behöver fler tips!!!!!

Svar på tråden Partylekar efterlyses....