• Viclar
    Äldre 25 Jan 16:48
    53821 visningar
    25 svar
    25
    53821

    Ni som har spädbarn med mjölkallergi

    Min dotter har fått en massa konstiga utslag kring halsen och på kroppen. När jag var på bvc så sade hon att det kanske är mjölkallergi. Jag vill inte riktigt tro detta eftersom hon:
    1. inte har ont i magen
    2. inte har diarré
    3. inte kräker
    4. är pigg och glad hela tiden

    Utslagen verkar inte störa henne ett dugg och jag tror att det kanske kan vara allergi från ex. tomat som hon har ätit (biff stroganoff och spagetti med köttfärssås).

    Hur yttrade mjölkallergin sig på era barn och hur gamla var de?
    Min dotter är 5 månader.

  • Svar på tråden Ni som har spädbarn med mjölkallergi
  • Viclar
    Äldre 25 Jan 17:44
    #5

    Utslagen är lite torra, började som små osynliga prickar på benen och armarna, har sedan blivit stora röda, flammiga områden kring halsen, ner på ryggen och bröstet. Sen har hon lite fläckvis på magen och lite i ansiktet kring munnen.

  • Viclar
    Äldre 25 Jan 17:54
    #8

    Jag ammar tyvärr inte, ammade bara i 3 veckor sen tog maten slut och hon gick inte upp i vikt så jag var tvungen att börja med ersättning.

    Jag tycker att hennes utslag har blivit värre under dagen, det är kanske mjölk trots allt. Vi har fått en läkartid på tisdag om hon inte blivit bättre. Problemet är att vi åker utomlands och är borta i 5 v på onsdag och man hade ju gärna velat att hon skulle vara frisk när vi är borta... Man blir så himla orolig av minsta lilla prick och nu är hon flammig överallt...

  • Viclar
    Äldre 26 Jan 14:27
    #11

    Nej, hon har inte fått ngt nytt de senaste dagarna, men enligt bvc kan det dröja innan det slår ut första gången de blir allergiska mot ngt. Hon har fått semper2 hela tiden, tills igår när vi bytte till nan2 eftersom hon åt så dåligt. Vi åker till Thailand så jag hoppas verkligen att hon blir bra tills vi ska åka.

  • Viclar
    Äldre 27 Jan 06:39
    #13

    Jag har lagt in ett foto på hennes utslag i mitt galleri. De utslagen fick hon direkt efter att hon ätit riktig mat. Inte efter att hon fått ersättningen.

  • Viclar
    Äldre 4 Apr 07:24
    #25

    Vi har inte fått ngt pricktest eller blodprov.
    Men jag provade att ha Hannah mjölkfri i 4 veckor för att sedan ge henne en tetra NAN, hon fick genast utslag i ansiktet och på händerna.
    Så hon är garanterat allergisk mot mjölk

Svar på tråden Ni som har spädbarn med mjölkallergi