• flipper07

    Rostade mackor utan brödrost?

    Haha, för en gångs skull blev jag super sugen på rostade mackor med gurka på, MEN har ingen brödrost!! Kan man "rosta" mackorna i ugnen på något sätt?

    Tack i förhand!

    //flipper

  • Svar på tråden Rostade mackor utan brödrost?
  • zelda71

    Ja du kan ju köra dom på grill så blir dom knapriga.

  • flipper07
    nu har ja gjort ett par mackor i ugnen, och blev helt ok. inte riktigt lika knapriga som med brödrost, men annars var dom ganska lika.
    Får nog ändå köpa hem brödrost var ju gott med varma knapriga mackor.
  • Mint

    Jag såg nyss filmen C.R.A.Z.Y. och där rostar mamman bröd med strykjärn... Kanske kan vara något att testa.

  • Tårtsmulan77

    Med strykjärn...skratt...ja alla sätt är bra utom de dåliga...ler...

  • flipper07

    Munt: Hahaha Får väl testa strykjärnet nästa gång.. haha, eller inte Tar ju en evighet för den att bli varm Går nog fleeera gånger snabbare att fixa med brödrost

  • Pokergirl

    VI brukar rosta i ugnen, stoppar in brödet precis när ugnen kör igång på startläge, då går det jättesnabbt. Annars går det ju bra att rosta i en stekpanna.

  • Halvandra

    Stek rostmackorna i stekpannan med lite smör - supergott! Skrattande

  • NonYourBiz

    Ifall någon annan söker på google, jag testa precis i stekpannan, de blev inte sådär hårda som de blir i en rostare, men guuuud va gottit! De blev nästan lite mer lyxigare. Jag körde på flytande margarin. VAR NOGA dock, de blir snabbt svarta, vänd dem regelbundet för att hålla koll!

    Rekommenderar starkt smör o en massa skinkost på tub :P nomnomnom

  • klyban

    Stek i rikligt med smör, galet gott, men vansinnigt onyttigt.
    Annars har man ugnen som gör exakt samma.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Rostade mackor utan brödrost?