Forum Grav. komplikationer - Gravid
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • *Ny tråd för alla med blödningar under sin graviditet*

Fre 17 dec 2004 16:49 Läst 378407 gånger Totalt 1979 svar
    Sussie­1975
    Visa endast
    Fre 17 dec 2004 16:49

Hej! Tänkte skapa en ny tråd för alla oss som haft/har blödningar under sin graviditet, kan va skönt o tala med fler som varit med om detta! För ett par dgr sen fick jag åka ambulans med blödningar(färskt blod) från underlivet... Barnet levde och mår bra och allt såg normalt ut, vi gjorde 2 st ultraljud. Läkarna kunde inte se exakt vartifrån blödningarna kom, men trodde att det var ett blodkärl som brustit och stod och pumpa ut blod. Jag fick va kvar ett dygn sedan åka hem, och nu har jag har bruna flytningar i ett par dgr. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv! Läkarna sa att det kommer in kvinnor med blödningar varje dag, och många av dom åker hem och fortföljer sin graviditeter normalt ändå. Jag är gravid i v. 16

• Ons 14 jan 20:36 #1967

Åå den här tråden behövde jag läsa! Jag gick in i v.11 idag och fick en blödning idag. Det började som blodfärgad flytning när jag gick på toa. Har blivit blodigt på pappret vid 4 toalettbesök under dagen. Nu på kvällen när jag gick på toa var blodet färskt och lite rikligare..

Jag är så himla orolig! Jag har inte haft nån direkt smärta men har som en molande mensvärk långt ner. Som tur är har jag ett inbokat besök hos BM imorgon bitti, men känslorna svallar och jag har svårt att koppla av. Detta är min andra graviditet och jag hade aldrig någon blödning under första.

Det är skönt och lugnande att läsa att vissa av er har haft blödningar trots att allt varit bra.

Jag håller tummarna och kommer nog be några gånger ikväll.

• Ons 14 jan 20:40 #1968

Hej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida närmare 1 år mef vårat första barn :)

Hade sex på äl och fick i söndags kväll på bim-5 en blödning som varade till måndagkväll. Den var ganska sparsam och har inte blödigt något igår förrän det började pyttelite igårkväll igen... knappt blödigt något idag heller och nu är det snustort... har typiska gravsymptom som illamående på morgonen, trött, yr och humörsvängningar...

kan en nidblödning ta ny fart eller ska jag tro att det är mensen? Eller kan det bero på sköra slemhinnor?

Tänkte jag frågar här då ni kanske vet? :)

• Ons 21 jan 17:11 #1969

Hej!

Jag är i v 8 och har fått rosa/rött på pappret några gånger. Var på vul i måndags och fick då se ett tickande hjärta. De sa att man kunde blöda, att det kunde vara slemhinnorna.

Men jag har aldrig gjort det med någon av de andra tre.

Igår kväll kom det lite rött på pappret igen. Det har inte kommit emellan, utan endast vid

toabesök.

Inatt sov jag inget igen, jag är så orolig, och drömmer mardrömmar om missfall.

Jag förstår inte varför jag blöder! Och jag mår så dåligt av det!

Känns inte ok att blöda när man är gravid...

• Ons 4 feb 14:58 #1970

Denna tråd ger mig lite hopp! Är i v 6, haft molande mensvärk i 6 dagar nu med mer eller mindre blödningar. Mest på papper men även i binda. Dock ej i närheten av mensliknande men är så rädd att något är fel. Har tid för VUL nästa vecka men är rädd ändå. Hade aldrig så här med min son och vi önskar oss verkligen en till... Då jag är snart 41 så har man ju tiden emot sig.

Jag hoppas verkligen att vår lilla knodd lever och mår bra där inne!

• Sön 8 feb 00:27 #1971

Hej.

Är gravid i v.15+1 & har haft blödningar sen v.13+2. Alltså snart två veckor.

När jag först fick blod på pappret under ett toabesök fick jag panik, åkte till akuten & fick till slut komma in till gyn där de inte kunde se var blödningen kom från men fostret levde - hjärtat klappade på för fullt & hen sprattlade på där inne. Skönt!

Gynekologen sa med ett leende att " nu kan du njuta fullt ut av din graviditet".

MEN HUR SKA JAG GÖRA DET?? Blödningen är för det mesta rosaaktig, men ibland är det helt klarrött - speciellt om jag ansträngt mig (är hotellstäderska) på jobbet.

Har seriöst grov ångest och litar inte på att fostret lever, är så säker på att det dött sen jag såg det på UL i v.13+2.

Ska till barnmorskan på måndag, men har sån ångest att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Blödningarna är dock inte tillsammans med smärtor eller liknande, däremot har jag ett enormt behov av att kissa hela tiden oavsett om jag druckit eller inte. Alltså, känns som att urinblåsan ska SPRÄNGAS och det är typ 1ggr/varannan timme.

Har ingen egentlig fråga, ville bara skriva av mig pga ångest och min partner orkar inte lyssna på mina tankar på att fostret är dött & min mamma vill bara att jag sjukskriver mig när jag nämner detta.

• Tor 19 feb 10:38 #1972
    Rosendal22 skrev 2015-02-04 14:58:12 följande:

Denna tråd ger mig lite hopp! Är i v 6, haft molande mensvärk i 6 dagar nu med mer eller mindre blödningar. Mest på papper men även i binda. Dock ej i närheten av mensliknande men är så rädd att något är fel. Har tid för VUL nästa vecka men är rädd ändå. Hade aldrig så här med min son och vi önskar oss verkligen en till... Då jag är snart 41 så har man ju tiden emot sig.

Jag hoppas verkligen att vår lilla knodd lever och mår bra där inne!

Hej!

Åh, jag hoppas verkligen att allt går bra på VUL för er. Förstår din ängslan och oro, har själv haft 2 st missfall och ett ma.

Jag har också mycket molande värk nu, är också i vecka 6.
    Men jag vet aldrig vad jag ska tro längre. Förr var jag livrädd för blod men jag har blött med alla mina barn (under graviditeten) och det har ändå slutat bra.

Däremot (när jag fick mitt ma) kändes allt bra, mådde hur illa som helst och kände mig gravid mm. När vi kom till ul såg vi en sån söt liten med tummen i munnen, men hen låg alldeles stilla...inge hjärtslag. Skulle ha varit i v.13 men barnet hade dött i v.11! Det var förkrossande!!! Jag bara grät och grät. Hade planerat att skaffa barnen tätt och det hade blivit 17 månader mellan dem.
    Jag var på gränsen till att kunna bli skrapad så fick genomgå en sådan, var verkligen sorgligt!!
    Väntade tills jag haft en vanlig mens och sen började vi försöka igen, blev gravid snabbt så blev iaf 22 månader mellan barnen.
    Efter mitt ma vet jag iaf inte hur det är, jag vill ju tro och hoppas!! att allt är bra med den lilla där inne men kan inte veta säkert förrän vul.
    Jag fick tid till ett vul 18/3, känns som en hel evighet!! dit. Hade gärna haft en tid snart!!

När är din lilla skrutt beräknad??

Lycka till. Hjärta
  • Tor 19 feb 10:48 #1973
    ohhello skrev 2015-02-08 00:27:01 följande:

Hej.

Är gravid i v.15+1 & har haft blödningar sen v.13+2. Alltså snart två veckor.

När jag först fick blod på pappret under ett toabesök fick jag panik, åkte till akuten & fick till slut komma in till gyn där de inte kunde se var blödningen kom från men fostret levde - hjärtat klappade på för fullt & hen sprattlade på där inne. Skönt!

Gynekologen sa med ett leende att " nu kan du njuta fullt ut av din graviditet".

MEN HUR SKA JAG GÖRA DET?? Blödningen är för det mesta rosaaktig, men ibland är det helt klarrött - speciellt om jag ansträngt mig (är hotellstäderska) på jobbet.

Har seriöst grov ångest och litar inte på att fostret lever, är så säker på att det dött sen jag såg det på UL i v.13+2.

Ska till barnmorskan på måndag, men har sån ångest att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Blödningarna är dock inte tillsammans med smärtor eller liknande, däremot har jag ett enormt behov av att kissa hela tiden oavsett om jag druckit eller inte. Alltså, känns som att urinblåsan ska SPRÄNGAS och det är typ 1ggr/varannan timme.

Har ingen egentlig fråga, ville bara skriva av mig pga ångest och min partner orkar inte lyssna på mina tankar på att fostret är dött & min mamma vill bara att jag sjukskriver mig när jag nämner detta.

Fy va jobbigt!!

Är detta ditt första barn?

Jag har blött genom alla mina graviditeter utom en som slutade i ma.
    De andra graviditeterna har jag blött under och hälften (hittills) har slutat i missfall och hälften i underbara barn.
    Jag har haft mina missfall+ma före v.12.

Jag har blött i v. 14 (med första barnet) och det var massvis med blod! som en riklig menstruation!! Det var sååå jobbigt. Men det var i samband med sex som jag började att blöda.
    De gjorde ul och allt såg fint ut, sen försvann blödningen eftersom men det var säkert brunt på pappret i minst 2 veckor efteråt.

Sedan blödde jag i ca v.15 och blödningen kom i samband med en migrän attack, jag var säker på att jag höll på att få missfall och var helt förstörd!
    Åkte och kollade men allt var bra och de kunde inte säga var blödningen kom från.
    Jag stannade dock på sjukhuset p.g.a. mkt svår huvudvärk och det var i svininfluensetiderna så de ville ha extra koll på mig då.

Sen blödde jag även i v.ca 7-8 men det var väldigt lite på pappret bara men eftersom det var så tidigt i graviditeten så tänkte jag att det mkt väl kan vara missfall, men ut kom en frisk grabb flera månader senare.

Efter mitt ma, där jag inte blödde alls (läs inlägget ovan om det) har jag bara lärt mig att man aldrig vet hur det går, med eller utan blödningar men förstår hur jobbigt! det är, känns ju inte!!! naturligt med blod under graviditet.

Lycka till!!
  • Sön 22 feb 12:24 #1974

Kanske bra om man uppdaterar hur det gått för mig? :)

Var ju som sagt sjukt orolig då jag blött i flera veckor, så åkte in till akuten & blev inlagd på BB på söndagen för att invänta gynekologen på måndagen. Fick dock lugna mina nerver inne på BB när jag fick höra fostrets hjärta med doppler.

På måndagen fick jag träffa gynekologen och hon hittade orsaken till blödningen: en polyp i storleken 2x2cm. Hon tog bort den och sen dess har jag inte blödit en droppe!

Gjorde RUL i torsdags och allt såg utmärkt ut, är nu i v.17+5 & mår så bra nu när ångesten lagt sig. :)

• Sön 22 feb 13:09 #1975
    ohhello skrev 2015-02-22 12:24:08 följande:

Kanske bra om man uppdaterar hur det gått för mig? :)

Var ju som sagt sjukt orolig då jag blött i flera veckor, så åkte in till akuten & blev inlagd på BB på söndagen för att invänta gynekologen på måndagen. Fick dock lugna mina nerver inne på BB när jag fick höra fostrets hjärta med doppler.

På måndagen fick jag träffa gynekologen och hon hittade orsaken till blödningen: en polyp i storleken 2x2cm. Hon tog bort den och sen dess har jag inte blödit en droppe!

Gjorde RUL i torsdags och allt såg utmärkt ut, är nu i v.17+5 & mår så bra nu när ångesten lagt sig. :)

Åh va roligt! 
    Vilken fin solskenshistoria det blev för dig.

Måste vara så skönt! när du slutat blöda och ångesten lagt sig.

Lycka till nu med resten av din graviditet.

Själv ska jag ringa och försöka flytta fram mitt vul då jag haft magsmärtor ihelg, alltså utöver den vanliga molande "mensliknande" värken.

Jag hoppas verkligen!! att allt går bra där och att jag får se ett tickande litet Hjärta
  • Ons 25 feb 08:59 #1976

Hej!

Jag fick min "mens" på bim-2. Blödde mycket, klarrött. Blödde igenom den största tampongen på 1 timma de första dagen, två timmar andra. Sen var de helt slut på 5e dagen.

Bim+4 började jag känna mig gravid i magen. Bim+6 gjorde jag ett cb med urin som vart k blåsan 4 timmar, tydligt positivt resultat! Morgonen efter testade jag med RFSU med svagare resultat. Tog ett till morgonen där efter som var ännu svagare. Tog missfall för givet, men känslan i magen kvarstod.

I går på bim+12 fick jag en brun/mörkröd blödning som kändes när den kom, men avtog på bara knappa timmen, nu är de lite brunt när jag torkar mig. I natt tog jag ett nytt cb test som var så starkt det bara kan bli!

Man kan få positivt ett tag efter missfall, men super starkt 2 veckor efter att blödningen startade känns hoppfullt! Det i går var ju gammalt blod..

Det var liknande när jag väntade yngsta sonen.

För bli att ringa bm senare idag!

• Tor 26 feb 10:32 #1977
    enplattspåjorden skrev 2015-02-25 08:59:25 följande:

Hej!

Jag fick min "mens" på bim-2. Blödde mycket, klarrött. Blödde igenom den största tampongen på 1 timma de första dagen, två timmar andra. Sen var de helt slut på 5e dagen.

Bim+4 började jag känna mig gravid i magen. Bim+6 gjorde jag ett cb med urin som vart k blåsan 4 timmar, tydligt positivt resultat! Morgonen efter testade jag med RFSU med svagare resultat. Tog ett till morgonen där efter som var ännu svagare. Tog missfall för givet, men känslan i magen kvarstod.

I går på bim+12 fick jag en brun/mörkröd blödning som kändes när den kom, men avtog på bara knappa timmen, nu är de lite brunt när jag torkar mig. I natt tog jag ett nytt cb test som var så starkt det bara kan bli!

Man kan få positivt ett tag efter missfall, men super starkt 2 veckor efter att blödningen startade känns hoppfullt! Det i går var ju gammalt blod..

Det var liknande när jag väntade yngsta sonen.

För bli att ringa bm senare idag!

Åh, lycka till!

Hoppas att du är gravid. Hjärta
  • Lör 28 feb 07:41 #1978
    Zoey83 skrev 2015-02-26 10:32:51 följande:
    Åh, lycka till!

Hoppas att du är gravid. Hjärta
    Tack!

Ska till bm och läkaren i nästa vecka , då får vi se med egna ögon hur det står till där inne :)
  • Idag 11:01 #1979
    Sandravanilj skrev 2015-01-14 20:40:47 följande:

Hej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida närmare 1 år mef vårat första barn :)

Hade sex på äl och fick i söndags kväll på bim-5 en blödning som varade till måndagkväll. Den var ganska sparsam och har inte blödigt något igår förrän det började pyttelite igårkväll igen... knappt blödigt något idag heller och nu är det snustort... har typiska gravsymptom som illamående på morgonen, trött, yr och humörsvängningar...

kan en nidblödning ta ny fart eller ska jag tro att det är mensen? Eller kan det bero på sköra slemhinnor?

Tänkte jag frågar här då ni kanske vet? :)

Det är verkligen jätte svårt att säga.

Jag har lärt mig en sak under alla mina graviditeter (är nu gravid för 7:e gången) och det är att ingenting går att säga.

Under en graviditet kom det oerhört mycket blod (mer än min vanliga mens) men då var allt bra med bebben och allt slutade väl.

Sen en gång blödde jag "lagom" men den avtog snabbt, då var också allt bra.

En gång kom inget blod alls, inga smärtor och jag hade en massa symptom men när vi kom på kontroll hade barnet dött i v.11 (jag hade ma).

Har även blött (v.8) då det varit ett missfall.

Ja, som sagt det enda sättet att veta säkert är att gå på en kontroll, men jag förstår din oro, den är jobbig och både tär och gnager.

Lycka till.

Mina bilder
13816