• tigerlilja77

    Någon som blivit gravid efter tre missfall?

    Har efter tre missfall äntligen fått ett plus igen! Vågar ju inte hoppas på för mycket, men vill så gärna få behålla det. Ni som har blivit gravida efter tre missfall, har ni fått några speciella råd från era läkare för att det " ska gå vägen"?

  • Svar på tråden Någon som blivit gravid efter tre missfall?
  • S80

    Jag skulle oxå vilja höra om nån det gått bra för efter 3 mf, då jag oxå fått 3 ma.I vilka v har du fått dina?

  • Zebra76

    Jag har haft 3 ma/mf och jag gjort en utredning som inte visade på några fel. Jag blev gravid direkt efter mitt 3:e missfall och det är nu ca ett år sedan .... detta resultera i en liten son med namn Hugo
    Läkaren som inte hittade några fel på varken mig eller min sambo sa att mina missfall var ren otur.

  • S80

    skönt att höra att det kan gå bra efter 3 mf.grattis till sonen.

  • S80

    hur hade du det mewd mensen efter dina mf? Behövde du skrapas?
    Jag har blivit skrapad alla 3 gångerna, mensen kom som den skulle efter första gången, efter andra skrapningen tog det 11 v , och nu efter den sista skrapningen för 9 v sen så har jag inte fått den än.. Hoppas ju så klart att den inte kommer allls. Men sist jag blev gravid så tog det 7 månader så man har ju inte allt för stora förhoppningar.

  • Zebra76

    Jag har oxå skrapats varje gång. Efter första mf tog det 8 veckor innan mensen kom tillbaka. Efter det andra tog ett bra tag...kommer inte riktigt ihåg.
    Mitt sista mf fick jag den 22/12-05 och den 9/1-06 tror jag att det var ägglosning. Jag gjorde då ett grav-test den 24/1-06 som visade ett svagt plus.... så det blev ingen mens imellan utan en gravidtet direkt.

  • S80

    man får lite hopp när man läser ditt inlägg.fast det känns som att det tar ett bra tag till innan vi har fått en liten bebis.kollade på dina bilder, va söt hugo är..

  • Hopey

    Jag har haft tiotalet missfall och är nu i v14. Är dessutom 39 år gammal. Vill rekommendera naturmedlet Apiforce, som jag läst om i olika trådar här. Tror det var detta som gjorde att den senaste valt att stanna hittils. Har kopierat några trådar i min blogg, men det blir nog mindre rörigt för dig att bara leta runt bland inlägg om detta, eller "munkpeppar".

  • Kängu

    Hej!
    Hade tre missfall. Fick i fjärde graviditeten trombyl och progesteron. (Fast progesteron fick jag vid andra graviditeten och det hjälpte inte ändå...)Det fungerade och blev en pojke i våras! Lycka till

  • Kängu

    Inga råd alls förrsten mer än att jag inte bara ska tro att det ska bli missfall hela tiden, men det tror man ju....

    Fick även alternativ hjälp av en dansk läkare, som skrev ut prednisolon (cortison) för fjärde graviditeten.

  • S80

    kängu: vad är trombyl och progesteron ?Vad hjälper det för?

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter tre missfall?