• Katta86

Solarium

Hejsan!
     Jag är i v. 15 och undrar hur farligt det är för fostret om man skulle sola solarium. Jag vet att jag kan få pigmentfläckar som kanske inte försvinner men hur påverkar det fostret? För jag anser att det är det som är det viktiga!

Tacksam för svar!
    ♥V. 15!!♥
  • Svar på tråden Solarium
  • listo

Det är inte farligt för fostret om du solar solarium.

• Västkusttjejen

Ingenting hindrar att man badar bastu under graviditeten. Det går bra att sola utomhus eller i solarium. Många kvinnor upptäcker att de har lättare att bli bruna. Men sola med måtta. Pigmentförändringar i form av bruna fläckar kan uppstå eller förvärras vid solning.

Hittade denna rtikel i Gravid.se =)

• Katta86

Tack för svaren! Då vet jag!

♥V. 15!!♥
  • Knoddens mamma

Jag har hört att det inte är så bra med för hög värme direkt mot magen och att man skall täcka öve magen om man solar ute på somaren. 
    Har bott i Spanien och där får man absolut inte basta under graviditeten på grund av värmen.. Men vad vet jag.. 

• Vågen82

Har precis som du hört att man kan få fula pigmentfläckar som inte går bort så lätt. Men man ska väl sola lagom, inte mer än en gång i veckan för den allmänna hälsans skull. Ska själv ta o krypa in i solen och värmen idag.

• Marlie87

Sola försiktigt bara!!! Pigmentfläckar är inteee roliga.. Jag har massor på ryggen, iofs från en utlandssemester då jag brände mig rejält.. Men tro mig, det är inte kul. Och på sommaren när man blir brun är man alldeles fläckig på ryggen, brun i tusen olika nyanser.

• Katta86

Men det där med värmen, då antar jag att det inte är bra att bada bubbelpool heller, och jag som både gjorde det bastade och solade i går.. Generad

Hm.. Ska nog fråga BM Iallafall... För att vara på den säkra sidan!

Men tack för alla svar!

♥V. 15!!♥
Svar på tråden Solarium