• Body Mind Soul
    Äldre 14 Feb 18:38
    2192 visningar
    12 svar
    12
    2192

    Någon som kan ge en bra beskrivning?

    Jag har nummer 7 i numerologi. Kan någon ge en bra beskriving på hur en 7:as personlighet är? 

  • Svar på tråden Någon som kan ge en bra beskrivning?
  • Äldre 14 Feb 21:25
    #1

    Det finns ju olika typer av siffror att ta hänsyn till i numerologin...

    Är det din livsväg eller själstal (vokaltal) eller personlighetstal (konsonanttal)?

  • Äldre 14 Feb 21:30
    #2

    Jag hade 3'a i slöjd, vad betyder det för min personlighet?

  • Body Mind Soul
    Äldre 15 Feb 06:38
    #3

    kramizza

    Hur menar du då? kan man räkna ut andra tal också?

  • Äldre 15 Feb 21:25
    #4

    Livsvägen får du genom att lägga ihop det årtal du är född med månaden och dagen t ex 2/10 1984 blir då: 1+9+8+4+1+0+2=25 sedan bryter man ner det ytterligare genom att lägga ihop 2+5=7

    Sedan har vi ju alla våra namn, dessa bryter man också ner till ental och då får vi bl a vokaltal (själstalet) och konsonanttal (personlighetstalet), så lägger vi ihop de ental vi fått fram ur vokaltalet och konsonanttalet och får ett totaltal (totaljaget)

    Sedan har vi attitydtalet som i exemplet blir (2/10) 2+1+0=3

    Det finns även andra tal som man får fram utifrån de tal man måste räkna ut, dessa kallas intensitetstal och återkommande tal...

    I princip kan man räkna på vad som helst och göra en numerologisk analys... T o m adressen spelar in!

  • Body Mind Soul
    Äldre 16 Feb 06:06
    #5

    Vad intressant. Jag fick fram 7 genom mitt namn, men om jag ska gå på mitt födelsetal så blir det 1+9+7+0+1+0+1+6=2+5=7 7:a igen :) i livsväg alltså. Och attityd bli 1+0+1+6=8. Vad står då 7 i livsväg och 8 i attityd för?

  • Äldre 16 Feb 15:56
    #6

    Friskt kopierat från www.aha.nu/

    Din Karaktär
    Du går ofta omkring och grubblar över saker och ting och ofta känner du dig rastlös och missnöjd med din tillvaro. Du trivs bäst när du får vara ensam, medmänniskorna irriterar dig ofta och du tycker att du inte förstår dig på deras sätt att leva.

    Resor tycker du om - men helst reser du ensam och till platser som ligger långt ifrån de vanliga turiststråken. Du älskar också att strosa omkring på museer och konstutställningar alldeles för dig själv. Du bryr dig inte ett dugg om vad andra människor tycker och tänker och det skulle aldrig falla dig in att till exempel köpa ett plagg bara för att det är modernt. Du klär dig helt efter din egen smak och bryr dig inte om modet.

    Du är mycket kritisk, både när det gäller dig själv och andra, och därför har du inte så lätt att få vänner.

    Din Personlighet
    Människor säger att du är mycket svår att komma underfund med och många av dina bekanta är helt enkelt lite rädda för dina kritiska omdömen och ditt lite burdusa sätt. Men dina få utvalda vänner vet, att mot dem du tycker om är du alltid lojal och kamratlig.

    Du avskyr att gå på stora fester med en massa gäster. Helst sitter du hemma på kvällarna och läser - du är alltid den som vet mest när det gäller nyutkomna böcker. Också tillsammans med dina vänner föredrar du att tiga. Diskussioner och långa utläggningar är ingenting för dig.

    Du kanske har en hund eller katt som är din egen? Ett djur är nästan den bästa vän man kan tänka sig, tycker du.

    Kärlek
    Kärlek är något som du också grubblar mycket över men som du knappast har träffat på i ditt liv. Flyktiga förälskelser är ingenting för dig. Du tycker att ett förhållande mellan två människor ska bygga på trygghet och tillit. När du till sist hittar den rätta kommer ni två att bli mycket lyckliga tillsammans. Men du får försöka övervinna din rädsla för att visa dina känslor.

    Bäst är det om du kan finna en partner med siffran 4 eller 7.

    Arbete och Yrkesval
    Att studera och läsa vidare är din dröm. Du kan inte tänka dig ett arbete där du inte får fortsätta att bygga på de kunskaper du redan har. Du vill aldrig stanna i din utveckling. Läslusten kan ibland kombineras med ditt intresse för teater, för resor och museibesök. Kanske drömmer du om att bli arkeolog, kanske intendent vid något museum, kanske kommer du att ägna dig åt forskning inom olika områden: teaterhistoria, filosofi...

    Bäst trivs du med ett yrke där du får arbeta för dig själv. Du avskyr att ha med andra människor att göra när det gäller ditt jobb - såväl att dela ut order till andra som att underordna dig en arbetsledare.

    Ekonomi
    Du är inte så värst intresserad av pengar. Naturligtvis inser du att man måste ha pengar för att kunna leva, men du anser dem som ett nödvändigt ont. Du har inga dyrbara vanor. Det du helst lägger ner pengar på är resor. Du köper också hellre egna böcker i stället för att låna på biblioteket.

    Du sparar regelbundet på din bankbok, men någon kassabok har du aldrig ägt.

  • Body Mind Soul
    Äldre 16 Feb 18:27
    #7

    :) Tack Det där var verkligen jätte skoj! Tusen tack till dig Kramizza!

  • Äldre 18 Feb 21:31
    #8

    Kändes det som du? :D

    Jag har en bok som heter Numerologi å nåt mer, skriven av en Glynnis McCants (reservationer för stavningen) där det står massor om roliga siffror och hur man räknar ut dem...

    Men i min värld så är dina 7 or det som berättar om dina översinnliga förmågor...

    Ha det gott och hör gärna av dig om det är nåt mer du undrar om numerologi!

  • Äldre 18 Feb 21:36
    #9

    R Franklin:
    Din 3a säger att du lade ner tid och energi på att göra bra ifrån dig på slöjden, du kanske till och med tyckte om att arbeta med händerna och skapa!

    Uppskattar en sunt kritisk inställning och det är uppfriskande med att få saker och ting ifrågasatta, men kanske inte i varje tråd som omfattar översinnliga förmågor och ockulta fenomen...

    Jag har sysslat med numerologi tillräckligt länge för att ha sett hur det faktiskt fungerar... Bland andra saker...

  • Body Mind Soul
    Äldre 19 Feb 07:42
    #10

    kramizza
    Tack för all information, det var jätte skojigt. Den där boken lät kul. Kan man köpa den på nätet tror du?

  • Äldre 19 Feb 11:47
    #11

    Jodå, du kan köpa den genom Damm förlag, det var där i deras bokklubb Livsenergi (tror jag den hette) som jag fick tag i min!

    Den är faktiskt väldigt bra!

  • Tue 27 Aug 2019 09:17
    #12

    Du som har vokaltal 4 är ofta en riktig arbetsmyra. Om du har ett mål framför dig kan inget stoppa dig i din kamp för att uppnå det. Din förmåga att lägga ned hårt arbete är din främsta styrka och du ser gärna snett på dem som inte har kapacitet att göra en lika stor insats. Din ordningsamma sida gör dig mycket omtyckt hos chefer och får dig att bli betrodd med viktiga och ansvarskrävande uppgifter. Din svaghet är att du inte gärna kommer med egna idéer, du gillar det välbeprövade och söker sällan nya vägar. Därför har du också svårt att se behovet av förändringar och bekämpar sådana tendenser så mycket du kan. Den som söker en trygg och trogen partner skall välja en fyra. ?

Svar på tråden Någon som kan ge en bra beskrivning?