• biker

    Slutat snusa

    Har slutat snusa sedan 3 veckor. och jag tror jag kommer att trilla dit igen. Är det någon som har något tipps. Jag har snusat i 22år.

  • Svar på tråden Slutat snusa
  • vagabond77

    Jag har inte snusat så länge. Har lite abstinens för jag är i Mexico en lääängre tid, och var i sverige över jul, nyår en bit in i feb. Jag hade med mig fem dosor och igår tog jag sista prillan :( Här finns ingen snus att köpa.

  • biker

    Vad härligt då kan du ju strunta totalt i det der jävla snuset..
    Jag försöker dämpa suget med bärs men det hjälper inge vidare.

  • vagabond77

    Hehe. jo jag har inget val. Är svårt att få nåt genom tullen med om man ber någon skicka hemifrån. Nä alkohol hjälper nog inte, Bärs är billigt här :) 4 kr för en 33 cl flaska i närbutiken :)
    Fast jag dricker inte något nästan nuförtiden.
    Lycka till med att sluta. Stå på dig, tre veckor är ju skitbra gjort när du snusat i 22 år. !

  • Buffyhusse

    Jag har själv inte lyckats sluta, men jag har i alla fall klarat att skära ner min konsumtion ganska rejält genom att varva med Onico, nikotinfritt snus. Kanske kan funka som en liten "tröst" när suget efter att stoppa in en "riktig" prilla blir för stort.

    För övrigt är jag full av beundran om du lyckas, dela gärna med dig av dina erfarenheter om hur du lyckas med projektet.
    //M

  • oOCarpediemOo

    har snusat i 7-8 år och försöker sluta.
    har dragit ner från en dosa om dan till 2-3 prillor om dan oftas 2, men jag går hemma nu nån månad pga arbetsbrist o då e det lite kämpigare!

  • Anders80

    När jag slutade så trappade jag först ner. Och sen ersatte jag prillan med tuggummi (vanligt) och Coca Cola.
    Har haft några mindre återfall, men det gäller då att inte falla helt utan ta nya tag.

    Lycka till!

  • Jojje81

    Jag slutade rakt av för drygt 6 veckor sen. Trappade inte ner nåt utan slutade direkt. Första veckorna försökte jag att ha nåt annat under läppen som tuggummi, brödbit eller allt som man kom över.. Kände sig lagomt dum när nån såg en lägga in en tomatbit efter middagen. Men nu går de rätt så bra, bara att man ibland glömmer bort att man slutat och går iväg för att hämta snus, men man kommer på de rätt snart när man aldrig hittar dosan.. Hur som helst, LYCKA TILL!

Svar på tråden Slutat snusa