• miniGrynet

    Namnskyltar inom vården

    Är lite nyfiken på en sak, som egentligen inte är viktig alls.
    Men ibland tänker man lite för många tankar utan "funktion".

    Så, till min undran...
    Ni vet dom där namnskyltarna som många inom sjukvården har, där det ofta står namn och är målat lite motiv på...

    Målas dom av personen ifråga själv eller är det någon/några som sitter och gör dessa namnskyltar och sen säljer/ger till personalen?

    Dom är ju lite roligare än vanliga tråkiga skyltar, och många är jättefina med olika motiv på.

    Ja, en underlig men nödvändig fråga!


    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden Namnskyltar inom vården
  • sesssan

    På vårat jobb var det en av natt personalen som målade och skrevnamn, så fick man bestämma  vad man ville ha för motiv så gjorde hon det, mot en billig peng.

  • miniGrynet
    sesssan

    Ok, ja det var nåt sånt jag trodde att det var.

    Men själva grund-skylten, får ni den från jobbet eller är det den som målar som köper in dom?
    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • sesssan

    Vet inte, kom inte ihåg, tror att hon köpte in den själv. Det är inte mkt vi får inom vården.

  • FaRieTaLe

    Där jag jobbade fick man köpa dem själv.
    Alla usk-are skulle ha en silverskylt med sina namn på och ssk tillika avdelningschef skulle ha en i guld.
    Hon bara ÄLSKADE guld men ville att det skulle synas att hon var "bättre" (IDIOT).

    Jag gjorde en själv, vägrade sätta på mig en silverskylt då jag inte fick beställa en i guld.

  • miniGrynet

    Ja jag vet...
    Det är ju en helt sinnes fråga, men jag kom och tänka på det när vi var på sjukhuset och jag då såg alla dessa olika små fina skyltar.
    Frågar man dom där så kanske man blir lite underligt tittad på...

    Tänkte nu att det är ju super att fråga denna fråga på just FL, där det vimlar av alla möjliga folk som säkert många jobbar inom vården och har just en sån fin namnskylt!

    Nej, jag har förstått att man inte får en massa gratis-saker om man jobbar för landstinget!


    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • Millani

    Jag har gjort min själv i cernit lera. Dom e lite tråkiga annars.


    Njut av livet, det går inte i repris.
  • miniGrynet

    Ja, det klart!
    Cernit-lera är ju kul!

    Ja, jag tänkte på dom som ser ut att vara i typ porslin, som är målade och lackade.


    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • obelix

    Vi fick beställa från nått företag, oxå betala dem själva. Kommer inte ihåg var i från eller pris tyvärr

Svar på tråden Namnskyltar inom vården