• Lindisen75

    När köpte ni/beställde ni barnvagn?

    Hur långt i förväg köpte ni/beställde ni barnvagn? Vad köpte ni? Motivera gärna varför valet föll på just den vagnen. Pris?

  • Svar på tråden När köpte ni/beställde ni barnvagn?
  • 1malle

    Har inte gjort det än, är i v. 30 ( på lördag)
    Har en duovagn som Ola(1år) kommer fortsätta använda o så ska jag bära bebisen i sjal när den väl föds....Satsar på att köpa en ny syskonvagn till augusti....


    Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • Vårsolen

    redan i v20 köpte vi våran, en brio nova med mjuklift på rea, känns som en bra och stabil vagn och som många rekomenderat så vi tvekade inte länge.

  • IdaB

    Beställde en efter ord.ul Brio duo.
    var precis i skiftet när de reade ut de gammla.
    Tyvärr han vi inte få vagnen i tid då donen kom 6v tidigare än beräknat, men eftersom vi fick bo på neo gjord det inte så mycket!
    Vi är jättenöjda med den, men väntar en till liten nu så nu blir det en syskonvagn (baby travel) då den e bland de smalaste syskonvagnarna som finns (kommer inte in i hissen annars)

  • barabarn

    Jag är i vecka 23 och budade på Ebay o fick en ny phil o ted syskonvagn med alla tillbehör,inkl.frakt för 6100kr så det var bara att betala o den kom idag.Lite över 8000kr kostar den här.

  • trollongen

    Beställde vagn i slutet på januari och dottern föddes i slutet på april. Blev en Emmaljunga Smart. Kostade 4300 nånting. Den är jättebra, kanske lite klumpig men den passar oss jättebra. Efter det har jag köpt en beg. Emmaljunga softy samt en beg. Emmaljunga syskon/tvillingvagn. :)

  • frökenA06

    Vi var extremt tidiga, köpte vagn redan i v 12... Det blev en brio kombi och anledningen till att vi valde just den var priset! Från början hade vi tänkt oss en begagnad vagn men en nyöppnad barnbutik sålde vagnar för halva priset. 4000 fick vi betala och det var vad vi tänk lägga på en begagnad. Vi är supernöjda med vårt kap och väntar tills vi får ut och köra i juni!

  • Millenium

    Jag beställde vagnen 2 månader innan jag skulle ha barn hade bestämt mig för än Brio Nova men när jag såg den vagnen jag sedan valde en Brio Sportline så blev det den istället trots att den är större och tyngre.
    Köpte den på Sagoland i Linköping

  • jejja77

    Vi beställde vår vagn ca. åtta veckor innan beräknad förlossning, men vi hämtade inte ut den förrän bebisen var född. Man har ju ingen nytta av den innan precis...=)
    Vi hade tur. För killen i affären sa att det på vissa vagnar var upp till 12 veckors leverans. Det hade ju inte varit så kul att vänta tills bebisen är en månad innan man får sin vagn. Så kolla gärna upp det i förväg, det är iallafall mitt tips.
    Vi valde en Emmaljunga Duo Edge. Men vi valde framförallt Emmaljunga då denna vagn var den vi tyckte var högst i chassit då vi båda är ganska långa. (jag nästan 1,80 och min sambo nästan 2 meter.)
    Handtaget går att dra väldigt långt ut - sk. teleskophandtag.
    Vi valde modellen som var på utgående. Tyckte att det kvittade vilken årsmodell. Vi betalade ca 7000:- för vagn och en del tillbehör.
    Vi har varit jättenöjda med vagnen.

    Det vikitga tycker jag är att man väljer en vagn som passar in i det liv man lever. Så gå inte enbart på vad andra säger att dom gillar för vagnar. Bor ni stort eller litet? Hus eller högt upp i lägenhet utan hiss? Kolla vikt på vagnen och om den är lätt att ta isär för att konka i och ur bil m.m.

    Småsaker kanske men ack så viktiga i det långa loppet.

    Hoppas att ni hittar rätt i djungeln...

  • Damien och Adrian

    Jag har valt ut modellen tidigt men väntar på ordinarie UL iaf. Är nu i v14. Vagnen jag valt är emmaljunga cerox 360 färg: copper.

Svar på tråden När köpte ni/beställde ni barnvagn?