Hur stor är risken för mf om man sett hjärtat picka i v.8?
Vet att det inte är någon garanti, men visst minskar risken för mf om man sett hjärtaktivitet? Har tre mf i bagaget och behöver lite peppning... :)
Vet att det inte är någon garanti, men visst minskar risken för mf om man sett hjärtaktivitet? Har tre mf i bagaget och behöver lite peppning... :)
Hej Eliottan,
jag gjorde VUL i v 9+2 och den läkaren sa att det var stora chanser att allt skulle gå bra när man sett hjärtat slå och den rörde sig också. katten m
jag fick höra att om hjärtat börjat slå så har man passerat en kritisk punkt och risken för mf har minskat en hel del. om man söker här på fl finns det många trådar om detta.
Har också missfall bakom mig och är gravid på nytt. I vecka 8+3 såg man hjärtat slå och jag fick veta att det är ett gott tecken, då det ofta är under vecka 6-7 det uppstår komplikationer (inte sällan pga just hjärtat) som kan leda till mf. Hoppas det går bra för dig denna gång! Stort Lycka till!!
Tack alla gulliga för svaren, känns lite positivare nu,vill ju försöka glädjas och inte bara gå runt och oroa sig, det finns ju inget man kan göra nu mer än att hoppas och vara positiv... :)
Hoppaas att det går bra för er.
Är det någon som vet om man kan lyssna på hjärtat med en sån där "bandspelare" i v.8?
Doppler heter den visst.