• Mian80

Vårjacka Everest softshell el. POP??

Behöver lite råd och tips...
    Jag har letat efter en bra vårjacka till lillen, var inne på stadium och hittade en Everest softshell, vatten och vindtät plus att jag köpte en fleece som han kan ha under innan det blir tillräckligt varmt. Den är snygg och känns bra i kvaliten. Men nu börjar jag tveka.

Någon som har haft någon everest jacka? Skulle man ha köpt POP? Och vad ska man köpa då som vårjacka? Vad kostar den?

Ush.. Har ångest över att jackan var så dyr och att man kanske skulle gjort annat val?? Behöver råd och tips, har ju möjlighet att byta ut den och köpa en annan. POP har väl bättre andrahands värde antar jag??

• Svar på tråden Vårjacka Everest softshell el. POP??
  • lilllinda

Har ingen erfarenhet av det märket, everest. Däremot köper jag en massa po.p kläder till min dotter bla deras superbra ytterkläder! Titta på www.polarnopyret.se så ser du deras kläder, kan läsa om funktion osv.
    Jag betalade 595 kr för skaljackan/vindjackan -kärt barn har många namn (vind o vatten avvisande bla) 395 kr för windstoppern (fleecejackan vind o vattenavvisande) samt 495 kr för skalbyxan/vindbyxan (även den bla vind o vattenavvisande). Dessa priser gäller från stl 98. Kläderna finns i flera olika färger och kvaliten är toppen, tvätt efter tvätt och färgerna är lika fina!

• Tingan

jag skulle satsa på pop de e toppen... kolla in min jacka i mitt galleri den e jätte fin och de finns i massa fina färger....

• moppet

Jag tycker Everest gör bra kläder, och de brukar vara prisvärda i alla fall för vuxna. Vi köper ganska mycket "kvalitets" friluftskläder, typ Haglöfs, Tierra, Craft, men tycker ändå att Everest kan vara nog så bra ibland.

• quinn

Hej!
    Jag har inte varit ine på stadium ännu, men i höstas köpte jag en vår och höst jacka där till min 8åriga son. den kostade 399 men var nedsatt, det var ganska sent på hösten jag köpte den. Min pojke har alltid haft pop innan.

Nu plockade jag fram jackan och den är verkligen jättfin och känns näst intill lika fin i kvaliten som pop, planen var att köpa en everest flecce till, men nu ångrar jag mig ändå, har precis köpt pop till lilla flickan och de är bra. Det betyder inte att everestjackan inte är bra. svårt att förklara.

Fanns det något märke på den jackan du köpte, på den jag köpt sitter märket, det står everest tryckt med bokstäver i tyget nedanför kragen på insidan av jackan, inget på utsidan. Jag frågar för jag funderar på om den jag köpt mer är en regnjacka eller om den är en allroundjacka. den jag köpte ska vara vind och vattenavvisande.
    hur mycket fick du betala för din?

• quinn

Ja jag kan tillägga att de större barnen från 10 år och uppåt verkar köra med everest, det är snygga kläder också, vill ha en everst jacka själv

• Snorky

Lite nyfiken bara, vad kostar Everest´s jacka o fleece?? är fleecen en windstopper??

Själv har jag köpt pop till min äldsta son (lilla har bara en windstopper). Jag tycker det är såna kanonplagg + så bra andrahandsvärde... så för mig var valet inte så svårt.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Mian80

quinn
    Ja det är märken på den, på bröstet står det everest advanced technology, likadant på armen. Jag tycker att den är superfin, kvaliten känns verkligen bra, man kan säga att den är lite strechig åt alla håll. Hon jag pratade med sa att de presis fått in denna modellen. Kostade 599. Materialet är polyester och spandex, vatten och vindavvisande.
    www.stadium.se finns en bild, everest softshell. HAr bestämmt mig för att behålla jackan, den satt superfint på.

Snorky
    Jag köpte bara jackan där, den kostade 599, fleecen hittade jag en som passade till på lindex, det är inte vindstopper i fleecen.

• sofia23

didriksosson gör oxå kanon bra vårjackor...

• moppet

Aha, det är en softshell! Det är ett supermaterial tycker jag, dock brukar de inte vara helt vattentäta men vääääldigt vattenavvisande. Jag har själv en softshell (inte everest) och jag älskar den jackan.

Svar på tråden Vårjacka Everest softshell el. POP??