• Äldre 21 Mar 13:41
    19178 visningar
    35 svar
    35
    19178

    Märkeskläder till barn ?

    Vad tycker ni om att handla märkeskläder till barn ? Typ Armani , Dior och Gucci ?
    Är det helt idiotiskt och bortslösade pengar ?

    Eller tyckr ni att det är gulligt / snyggt ?
    Upp till var och en vad man vill göra med sina pengar ?

    Jag kan erkänna att jag har köpt någon enstaka sak till min stora tjej  ... men tycker överlag att det är onödigt .

    Men samtidigt - alla gör ju vad de vill med sina pengar  Skrattande Har man råd så varför inte ?


    Mark Levengood 4 President
  • Svar på tråden Märkeskläder till barn ?
  • Äldre 21 Mar 14:36
    #21

    Det är upp till var o en Jag älskar att handla märkeskläder till mina kids. Jag har några stycken som brukar köpa en del till mig när dom är i USA. Jag bara älskar Ralph Lauren, det har mina mycket av. Men nu tror alla att dom kostat multum. Jag kan berätta att senast en vän var över så köpte hon kläder för 1000 åt mig. Då fick jag ett par jeans, en klänning, en stickad kofta, 4 tröjor, o en skjorta. Jag skulle alltså ha betalat detsamma på HM tex, o då var detta RL Sen älskar jag också Lindeberg, så det försöker jag också köpa, men det blir lite dyrare. Sen vet jag inte om Levis, POP o Nike hör till era räknade märken, men dom köper jag mycket av också

    Sen gillar jag Lindex, HM o Cubus också, så det finns annat i gaderoben också


    En fot framför den andra....
  • snart tre
    Äldre 21 Mar 14:38
    #22
  • Stora
    Äldre 21 Mar 14:46
    #23

    Personligen så gillar jag det inte. Jag vill inte att mina barn ska se ut som reklampelare och dessutom så vill jag inte ha så dyra kläder att de inte kan leka i dem. Jag vill att mina barn ska ha barnkläder inte kopior av vuxna. Jag köper mycket tex Pop- kläder men det beror på kvalitet och att de har kläder som är ganska neutrala. Sen handlar jag nog mest på Lindex.....jag vill ha rejäla barnkläder - jag bryr mig inte om märket. viktigast är att det ser snyggt ut och håller måttet.

  • Äldre 21 Mar 14:51
    #24
    Stora skrev 2007-03-21 14:46:42 följande:
    Personligen så gillar jag det inte. Jag vill inte att mina barn ska se ut som reklampelare och dessutom så vill jag inte ha så dyra kläder att de inte kan leka i dem. Jag vill att mina barn ska ha barnkläder inte kopior av vuxna. Jag köper mycket tex Pop- kläder men det beror på kvalitet och att de har kläder som är ganska neutrala. Sen handlar jag nog mest på Lindex.....jag vill ha rejäla barnkläder - jag bryr mig inte om märket. viktigast är att det ser snyggt ut och håller måttet.
    Mina ser inte ut som reklampelare, o inte som vuxna heller Dom får leka i alla kläder, eller nja, inte vissa plagg då, men det är enstaka fall. Som jag skrev innan så kommer jag över RL väldigt billigt. O dom är både tåliga o himla snygga
    En fot framför den andra....
  • Sandie­12
    Äldre 21 Mar 14:52
    #25

    Halloj!
    Jag köper mkt märkeskläder till lilla sonen, men jag använder själv mkt märken så det faller sig naturligt att även han får en del.
    Köper mkt från NK kids där finns Mexx, Tommy Hilfiger och Gant.
    Men sen har jag även köpt en del Versace och Dolce Gabbana fast dem är lite väl dyra så det blir mest riktigt användbara aker som jeans tex. =)
    Det är kul att dressa kidsen snyggt om man har möjlighet, dock undviken jag stora loggor, det känns bara löjligt, dem som vet de vet som jag brukar resonera. ;)

  • Äldre 21 Mar 15:03
    #26

    Sarice, jag undviker också stora loggor, det är inte snyggt. Så man kan oftast inte ens se att mina barn har såna märkeskläder, om man inte känner igen stilen då vill säga


    En fot framför den andra....
  • vackra magnol­ia
    Äldre 21 Mar 15:23
    #27

    Jag köper det jag tycker är snyggt, precis som jag gör till mig själv! H&M eller Gucci spelar inte så stor roll, tycker jag det är fint och passar ihop med resten av garderoben så köper jag det (om jag har råd så klart..)
    Jag fattar inte grejen med att man inte vill klä sina barn som vuxna.. Vem har bestämt att barnkläder ska vara barnsliga? Vad spelar det för roll om deras kläder är små kopior av det som vi har på oss? Då pratar jag inte komfort utan utseende, givetvis ska det vara skönt för barnet! Märke eller inte, kan inte se vad det skulle spela för roll... Gillar inte heller stora loggor, håller med Sarice: de som vet, vet.

  • hannas­mantan
    Äldre 21 Mar 16:45
    #28

    Jag köper både och. Det går jättebra att kombinera märkeskläder med "vanliga" tycker jag.

  • neus
    Äldre 21 Mar 20:57
    #29

    jag gillar också po.p, hm och lindex. Po.p känns nog dyrt tycker jag. SEn gillar jag kläder med retro känsla, t.ex. onga.se, superfina kläder.

    det är ju väldigt kul med kläder, men det kan lätt rinna iväg i plånboken

  • Sandie­12
    Äldre 24 Mar 12:21
    #30

    Bempa; Exakt då blir de inga reklampelare heller. Tycker det är trist när alla ungar ser likadana ut f.ö så märken är lite mer udda och kul tycker jag...

  • Äldre 24 Mar 16:07
    #31

    jag gillar Paul Frank, Koppartrans och Bondelid- finns på Lager 157 billigt.

  • Äldre 24 Mar 20:21
    #32

    jag köper både och,jag köper helt enkelt det jag har råd med. Köper det jag tycker är snyggt och passar våra barn.


    Hugo 010806 - Oliver 051224
  • Smulan sthlm
    Äldre 24 Mar 22:41
    #33

    Handlar en hel del "märkeskläder" till min dotter, men resonerar precis som Mamma2001. Har dessutom haft fördelen att handla "märkeskläder" utomlands till mycket förmångligt pris.

  • mippe
    Äldre 24 Mar 22:50
    #34

    Jag tycker det är helt okej att handla märkeskläder till sina barn om man även köper det till sig själv. Om inte tycker jag enbart att det är fånigt.

Svar på tråden Märkeskläder till barn ?