• ztarsh­ine
    Äldre 22 Mar 08:20
    3803 visningar
    5 svar
    5
    3803

    bröllopsresa i bröllopspresent

    Jag skulle gärna vilja ha tips på hur man kan göra om man önskar sig pengar till en bröllopsresa.
    Vi kommer resa i anslutning till bröllopet och måste därför boka biljetter några månader innan bröllopet, men hur gör man då när man önskar sig pengar till biljetterna i present?
    Bröllopspresenten får man ju egentligen i samband med bröllopet.

    Ni som har gjort så här, har ni lagt ut med egna pengar först?

    Hoppas ni har några ideér!

  • Svar på tråden bröllopsresa i bröllopspresent
  • Cavati­ne
    Äldre 22 Mar 09:48
    #1

    Bekanta till oss öppnade ett konto som var speciellt för bröllopspresent-pengar. Gästerna satte in sina bidrag innan själva vigseln och så reste brudparet iväg 2-3 v efter själva evenemanget.

    Önskningen o kontonummer stod i deras infoblad. Smidigt!

  • Emster
    Äldre 22 Mar 09:55
    #2

    Om ni använder er av Cavatines förslag, tänk på att tala om för gästerna om ni vill veta vem som givit pengarna eller inte, alltså om man ska sätta in pengar anonymt eller ange sitt namn. Jag var nämligen bjuden på bröllop där de önskade pengar till resan i present, och jag samt flera andra trodde att det var meningen att det skulle vara anonymt, att det var slutsumman som var grejen och att det inte behövde avslöjas vem som givit hur mycket (vi var ett gäng studenter med lite sämre ekonomi). Under middagen läste de dock upp vilka som hade satt in pengar och angivit namn, så då trodde brudparet att vissa inte hade satt in några pengar alls! Det blev jättepinsamt...

  • ztarsh­ine
    Äldre 22 Mar 10:20
    #3

    tack för tipsen båda två!!

  • mizzti­gger
    Äldre 22 Mar 10:22
    #4

    önskningen och vårt nummer finns i injudan men jag vet inte när de sätter in pengarna. det skrev vi inget om, me vi kommer åka nästa vår (gifter oss i sommar)

  • Äldre 24 Mar 13:18
    #5

    Hejsan!

    Jag måste få tipsa om en smart grej för er som önskar sig pengar eller bidrag till bröllopsresan, har ni hört talas om myWeddingSolution?

    Min kompis ska nämligen på bröllop i sommar och det brudparet önskar sig just pengar till sin bröllopsresa, men istället för att be gästerna om detta så skapade de en presentlista på den här hemsidan. Så det var bara för min kompis att klicka in på deras sida och köpa en present från presentlistan, och på så sätt vara med och bidra med en upplevelse på bröllopsresan. Smart ju!   Drömmer

Svar på tråden bröllopsresa i bröllopspresent