• sigana

    Restid Arlanda-Danderyd???

    Behöver ett snabbt svar på hur man lättast tar sig från Arlanda till Danderyd, samt hur lång restid det är?

    Ska resa med våra tvillinggrabbar som nu är 9 mån, och måste boka flygbiljetter idag!

  • Svar på tråden Restid Arlanda-Danderyd???
  • pärlan85

    Jag tror inte att det går några bussar just dit så antingen en taxi (350kr) eller arlanda express/flygbussen till stan och sen kommunalt till danderyd..

  • Silverkatten06

    Om du tar flygbussen kan du byta vid Järva Krog eller i Kista till buss mot Danderyds Sjukhus så slipper du åka in till stan och byta. Men det beror ju på vart i Danderyd du ska också...

  • sigana

    Vad kostar flygbussen?
    Vi ska till OT-center som vad jag förstår ligger alldeles intill Danderyds sjukhus.
    Kollade flygtaxipriserna och eftersom vi är 4 st måste vi ju ha en hel taxi, fattar det som att det då kostr 549 kr enkel väg... Kändes lite blodigt...

  • Tant Green

    Flygbussen kostar 95 kr enkel för vuxen (www.flygbussarna.se). Halva priset mot tåget (Arlanda express), men jag tycker ju tåget är så himla smidigt. På helgerna är det billigare på tåget, men ni kanske ska åka en vardag.

    Från centralen går det ju i alla fall tunnelbana till Danderyds sjukhus.

  • Silverkatten06

    549 kr enkel väg låter mycket för en taxi, det brukar kosta 350 kr enkel från Arlanda till City, fast till förorterna brukar iof taxameter gälla. Om jag vore du skulle jag ringa och kolla med nåt av dessa bolag istället:

    www.taxistockholm.se/

    www.taxikurir.se/

  • sigana

    Jäkla typiskt... Inget av taxibolagen verkar ha möjlighet att ta två bebisar samtidigt...
    Så det blir väl till att kruxa med bussar då... (En mardröm för en icke-stockholmare )
    Om ni vet nån taxi som har babyskydd så mottas tips tacksamt!!!

Svar på tråden Restid Arlanda-Danderyd???