• Mamma till 2 barn

    Vad kostar Levonova hormonspiral?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Vad kostar Levonova hormonspiral?
  • Sladdis

    Betalade 900 kr för min. Och är man inte nöjd får man tillbaka en del. Kommer inte ihåg hur lång tid efter man satte in den och hur mycket man får tillbaka-

    Den är värd varenda krona!! har haft den i drygt ett år och mensen är nästan borta helt. De 900 kronorna sparar man snabbt in på att man inte behöver en massa dyra mensskydd!!


    ~ * allt är lätt när man kan det * ~
  • mammiz77

    ca 1000kr. Har haft min i ganska exakt ett år och är jättenöjd.
    har inte haft nån mens på ett halvår.Så skönt att slippa.

  • SeTa

    Spiralen går på högkostnadsskyddet, så om du köper annan medecin blir den billigare. Och om du har frikort blir den gratis.

  • SnuffTM

    700kr för min.. hade köpt annan medicin så högkostnadsskyddet gick in

  • mammiz77

    Hannah76. Min mens försvann helt efter drygt ett halvår,innan dess hade jag en hel del småblödningar,det jobbiga med det var att man aldrig visste när. Men nu är mensen som sagt helt borta och det är jätteskönt.Det var lite obehagligt att sätta in den,och gjorde lite ont,men det var ganska snabbt gjort.

  • Mamma till 2 barn

    Tack för alla svar! Har också förstått att man kan få mindre mens eller ingen alls när man har hormonspiral och det är ett stort plus!!!!! Har problem nu med mensen som jag hoppas blir bättre med spiralen.

  • SeTa

    Jag har alltid haft väldigt mycket mens och med spiralen gick jag från 7 dagar till 4-5 dagar. Då var det två-tre dagar som det var rikligt resten var bara färgade flytningar. Första året hade jag mycket blodiga flytningar titt som tätt, men sen blev det bra mycket bättre än vad det var innan.

  • camas

    kostar väl ca 1000 kr MEN är man under 25 så får man köpa den till halva priset (500 kr)... så var det för mig iallafall. Men nu har jag tagit ut min efter 2 år... men det var värt varje krona...

Svar på tråden Vad kostar Levonova hormonspiral?