• Cilota
    Äldre 3 Apr 21:33
    36264 visningar
    721 svar
    721
    36264

    Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.


    Välkommen till oss som började utredning i oktober/november 2006.

  • Svar på tråden Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.
  • Cilota
    Äldre 3 Apr 21:37
    #1
    Senaste statuslistan:

    Ceciliaba: Jag lämnat blodprov-ej svar ännu, sambons spermaprov ok . VUL ser bra ut, jag har normal äl. Läkaren skickat remiss för IVF. Efter nästa mens ska jag kolla äggledarna/spolning.

    Cilota: Jag: Optimala hormonvärden, slät livmoderslemhinna utan myom eller andra knutor. Små, fina äggstockar utan cystor. Sambon: spemierna långt över riktvärdet när det gäller alla kriterer. Tillsammans: Oförklarligt barnlösa.

    Desse: Har gjort vul på äggstockarna. Svårt att tydligt se om äl förekommer eller ej. Nya blodprover är tagna och de påvisade äl denna månad. Vi ska ge naturen en chans fram till maj. Men om jag inte blivit gravid tills då så ska jag äta pergotime.

    Emsergirl: Hormon- och spermieprover samt VUL bra, har normal äl. Har gjort laparoskopi som visade på passage i äggledarna. Ska börja med insemination i februari/mars.

    Engla75: Alla tester klara. Har oregelbunden menscykel. Sambons spermier är något nedsatta i rörelse. Kommer göra IVF. Började spraya den 6 mars.

    God Is A Girl: Gjort VUL som var bra, Spermierprov var något nedsatt kvalité. Har PCOS. Spolning av äggledarna visade fri passage. Lämnat sju rör till och maken lämnt kromosomanalysprov, väntar på svar. Ska börja med metformin för att gå ner i vikt.

    mala78: VUL, blod och sperma prover var bra, Även röntgen av äggledare och koll av livmoderslemhinna. oregelbundna cykler. Första kuren pergo helt verkningslös, väntar på att börja med äl-sprutor och sen insemination efter paus till april-maj pga nytt jobb.

    Noi: Endometrios samt stopp i båda äggledarna konstaterat efter titthålsoperation. Spermieprover bra. Inväntar IVF-uppstart i slutet på mars.

    Pajamaja: Har lämnat blodprov och spermaprov och allt ser bra ut på provsvaren. (Har dock bara en äggledare efter x dec-05.) Skulle "försöka själva" nov-jan och ska nu boka tid för

    Snart kanske: Hormon- och spermieprover samt VUL bra, har troligtvis normal äl. Spolade äggledarna den 16/1, allt såg bra ut. Fått svar på äl-test, hade ett värde på 81, alltså en väldigt bra äl. Remiss är skickad så nu är det ivf eller insemination som väntar.

    Snobben: Lämnat blodprov och spermaprov. Tagit prover en gång till och har nu fått tid för undersökning 12 april.

    Vinter81: Har varit och fått igen provresultaten de hittade inga fel på oss tycker att vi ska försöka själva ett tag till sedan prova IVF.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Äldre 4 Apr 09:52
    #4
    Vinter - hur är läget för dig?

    GIAG - samma fråga till dig?

    Jag har haft stressigt på skolan så jag har knappt ätit i nån vettig ordning och inte tränat alls på två veckor

    Hur långt har våren kommit runt om i landet?

    I Umeå är det ganska grått men snön är nästan helt borta förutom snöhögarna. Man kan se vårblommor i rabatterna hos de snabba Jag väntar med spänning på att träden ska vakna och löven spricka för det är så vackert.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Äldre 4 Apr 10:36
    #6
    GIAG - imponerande! Kan tänka mig att det känns idag

    Jo det är bara fint, stress med skolan men snart är det påskledigt och då lugnar man väl ner sig

    Så härligt med sol och värme. Man glömmer bort sina bekymmer tvärt
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Äldre 4 Apr 10:51
    #8

    Svärföräldrarna kommer hit så det blir nog inte så långa stunder med ensamhet men man får då göra något annat

    Jag piercade tungan när jag var ung och jag minns hur förbenade ont det gjorde i början men det var SÅ värt det i alla fall Trots att jag snuttade på Bafucin för att bedöva lite så log jag av glädje av att jag hade gjort det tillslut

    Smart att göra nått man inte kan som gravid. Alla rekommenderar ju att man ska dricka vin, äta ostbricka och sushi så ofta man kan. Jag dricker inte alkohol längre av ren ålderdom, känner inte för det Dessutom är vin äckligt Äter inte dessertostar och är fiskallergiker så alla förbjudna grejer när man är gravid gör jag inte ens som ogravid. Det enda jag gör är att ha ändlösa sovmornar så ofta jag kan Glad


    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Äldre 4 Apr 11:02
    #10

    Har du gjort det själv??? Nämen nu växte respekten för dig några snäpp. Att du bara kunde WOW!!

    Jag tror jag måste gå igenom SLV:s lista och hitta en ny passion som man kan trösta sig med varje gång man blir ledsen över uteblivna barn

    Du förresten. Kan det spela så stor roll när man tempar på morgonen?

    Du ser ju på min overlay på de första två månaderna så taggig kurvan är. På kurva tre är den också ganska konstig ända till dag 3 när jag började tempa väldigt tidigt på morgonen.

    www.fertilityfriend.com/home/cilota

    (dag 7 tempade jag ännu tidigare för jag vaknade panikkissnödig och kunde inte somna om och vänta på väckarklockan )


    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Äldre 4 Apr 11:16
    #12

    Kvittar att du hade en kompis till hjälp jag är ändå hur imponerad som helst. Kan inte ens ta hål i öronen "själv" utan måste göra det på salong/studio

    Tidigare så tempade jag 07.30 men har backat till 05.30 bara för att kunna somna om Tydligen så gör det flera hundradelar i skillnad. Måste ha att göra med att jag ofta är uppe på toa på natten men om jag vet att jag ska upp 05.30 så kan jag ignorera faktumet Hade tre timmars sömn innan tempning innan också men tydligen så passar den nya tiden mig bättre. Har ju rätt så jämn kurva hittills och det är ju det man strävar efter Ser också fram emot en tydlig ÄL-höjning den här gången

    Jag är så fascinerad över det här med tempningen och tycker det är så tråkigt att jag inte upptäckt det förrän "nu". Har ett mer själsligt lugn nu när man inte ens behöver få upp hoppet om graviditet förrän man vet att kurvan inte sjunker

    Är lika fascinerad över de som tempar en gång (alltså bara en dag) och sen startar en tråd och frågar om den tempen är nog hög för att vara gravid. Eller de som fixar frukost innan de tar tempen. SÅ svåra är väl ändå inte reglerna


    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Äldre 4 Apr 11:33
    #14

    Min mens är hur regelbunden som helst, brukar ha 28 +/- 1 dag men sen jag började tempa har det skiljt sig en hel del. Fattar inte vad kroppen håller på med just nu, kanske adapterar sig till våren eller nått

    Första månaden gjorde jag ju misstaget att smörja mig med Wild Yam-creme som ju innehåller progesteron och du vet ju vad den gör för kroppstempen Kan ju förklara varför mensen kom sent också men varför det krånglade andra gången kan man bara spekulera i.

    Kan gissa att jag också kommer att få omgångar som du när alla yttre faktorer pekar på en graviditet utan att det ens är nån.

    När vi ändå är inne på konstiga frågor av folk. Du kanske kan förklara för mig varför det är så viktigt att få svar på den här frågan:

    "Jag fick mens på BIM+2 och jag blöder ovanligt mycket och har så kraftig mensvärk. Kan det vara ett tidigt MF eller är det vanlig mens? Måste få veta!!!"

    Spontant för mig känns det ju som att det kvittar och ingen klinisk undersökning i världen kan svara på frågan heller.


    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Äldre 4 Apr 12:23
    #16

    Jag tog Wild Yam för det ska vara bra för känsliga slemhinnor och det funkade jättebra, tyvärr är tuben jättedyr och räckte bara i 30 dagar ungefär.

    Om du har progesteronproblem och inte vill hålla på och smörja så testa den här: www.ortapoteket.se/product.asp&sub=59&page=1

    Att smörja på cremen var knappt uthärdligt i slutet för det sved nå hemskt. Första strykningen kändes som att det var lite mint-aktigt och man blev så där härligt sval. I slutet var det som att smeta på tandkräm

    Exakt min åsikt i MF-snacket också. Supertidiga MF räknas ju inte med i statistiken över att 3 MF i rad är så ovanliga så det borde kvitta om det är mens eller inte. Kanske vill man få bekräftat att man kan bli gravid men ingen på FL kan ju göra det åt en.


    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Äldre 5 Apr 12:24
    #19
    GIAG - hade fullt upp jag med Nästan så man är inne på FL på nåder ibland

    Inget fan av smärta säger hon som nypiercat sig mala - vad bra att det snart drar igång Är ni nervösa? Jag kommer att vara det när det är dags för sprutorna
    Glad påsk!
Svar på tråden Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.