• c0ol

    Problem med Windows Vista

    en del saker strular, men vad har du för problem så kan vi kanske hjälpa dig

  • c0ol

    de problemen jag har med vista är releterade till de programen jag vill köra, tex telias 3g kort där det inte finns drivrutiner till vista, synkning av mobilen, där inte programet fungerar i vista, samt en del andra grejer, men inga problem som är pga vista i sig, den fungerar utmärkt och är snabbare än xp

  • c0ol

    hmm jag skyllde inte på vista, jag skrev att dom var relaterade till 3:dje partsprogramen, men du ska visst hacka på allt jag skriver. men så bra att SE har släppt programvara, nu hjälper det ju inte mig ändå, men bra att du fick det sagt :) de speciella program jag har som inte fungerar i vista löser jag med vmware, så har jag gjort även under xp tiden, tex snort fungerar dåligt under windows

  • c0ol

    det kan ha med vista att göra, men vi är tyvärr inte tankeläsare så om du skriver vad problemet är så underlättare det, om du har fel på bilen ringer du verkstan och säger att bilen strular lite, vad är felet?

  • c0ol

    allmänt strul är ju jättesvårt att svara på, du måste ha något exempel.
    Jag har Telia Connect Option GT max och enligt telia själva så kommer drivrutiner för det i maj, nu är det egentligen inte något problem då jag kan köra xp under vmware och använda det där., telefonen jag har nu är en nokia N80, men samma där jag kan synka den i xp. det här gäller min jobb dator, och den kör jag som egenskap av IT-Samordnare enbart för att testa om vi ska påbörja ett byte till vista, och utslaget är att vi väntar. Men hemma kör jag vista på tre datorer, tex min mediacenter och det går sååå bra faktiskt.

  • c0ol

    köper man det för 5000:- nja antingen har du det förinstallerat, eller så handlar du lite smart så får du ultimate för ca 2500:- hur? jo en hint, oem samt windows anytime.... Sen det där om drm, typisk propagande från ms hatare, tycker det som apple och ms gör just nu tyder på att dom går ifrån drm, på musik, nu när du både från itunes och microsoft kan köpa musik utan drm skydd. sen får vi ju se vad som händer med blu-ray och hd-dvd, just nu har dom teknikerna inte något skydd, men skulle filmbolagen få för sig att implementera det så är det ju rätt bra att ha ett operativ som stödjer det, annars sitter du där och får titta på din blu-ray film i 576p, grattis :)

  • c0ol

    rebeka, ledig dag i dag, har bytt mitt modem till adsl, handlat kattsand, handlat en optiskkabel till min xbox36, samt bokat tid för hjulbyte på volvon :) sen har jag jobbat lite med ett utskrift problem från streamserv, men gick inte fixa hemifrån, måste byta en axisbox.

  • c0ol

    finns väll vga till dvi-i adaptrar, men då måste du ju köpa en vga kabel. jo jag kör live ibland, och ja jobb blir det nästan alltid även fast man är ledig, inte bra med vpn

  • c0ol

    Intressant, ett par länkar som är över ett halvår gammla, det säger egentligen ingenting.

    Några länkar om inkompetenta 3:dje parts utvecklare, säger inte så mycket det heller, förutom att man ska undvika ATI

    sen en länk till någon som tycker att windows 98 är det säkraste operativ som microsoft släppt, he he ja det säger ju en del om den personens kunskaper och en länk till att ms släpper patchar som rättar till problemen, är inte det bra?
    Vill man hitta negativa saker på nätet så är inte det några problem. Jag tror att problemet egentligen ligger i att MS har gjort stora förändringar i slutet av utvecklignsfasen, dvs efter beta2 och det har inte 3:djeparts tillverkarna varit redo för.

  • c0ol

    förstår inte riktigt vad du skriver, men ge ett exempel på program som saknas i vista. Jag kör vista på 3 datorer hemma samt min jobbdator, jag kan säga att på jobbet kommer vi inte uppgradera till vista rakt av men vi kommer köra vista på it-avd för att testa kompabiliteten. Det är inte vista som är problemet utan 3:dje parts tillverkarna, men som sagt kom med ett program som eller funktion som fattas i vista

  • c0ol

    ha ha du har ingen aning men ändå säger du att det saknas program, ja det var det. och ingen butik rekomenderar vista? vilka butiker har du pratat med, jag vill ringa och kolla själv. HP, DELL och Sony rekomenderar alla vista idag.

  • c0ol

    tror inte mac support skulle rekommendera xp ens, så du menar att till dig säger dom sanningen men om jag skulle ringa så skulle dom ljuga?

  • c0ol

    lite svårt att tolka det du skriver men

    "Aldrig att dem skulle göra det ring och ber om ärliga svar.."

    det tolkar jag som att jag ska ringa och be dom om ärliga svar, inte att jag ska ringa dom och be dom att säga till mig att jag ska svara ärligt här

  • c0ol

    Nu har jag pratat med min kontakt på dell, min kontakt på hp samt apple store, vi börjar med apple, dom rekomenderar varken vista ller xp, dom levererar deras maskiner med osx, vill man köra nått annat så visst, men vista fungerar dåligt på den hårdvara dom har just nu. Dell levererar nya klienter med vista och dom rekomenderar vista idag, du kan köpa med xp om du är företagskund, dom rekomenderar inte att du uppgraderar äldre datorer med vista, du kan uppgradera om dom är märkta med de olika vista redy loggorna, samma gäller för HP. Leksaksaffärerna som siba, onoff och elgiganten har jag inte kollat med ännu

  • c0ol

    först, vad har ni för hårdvara, var datorn förinstallerad med vista eller har ni laddat ner den från nätet?, vilka program har ni problem med att få upp, varifrån har ni problem att ladda ner, vilka program fungerar inte alls? behöver veta det annars kan man sitta här och gissa hur mycket som helst.

  • c0ol

    vad är hp extreme? nyfiken den modellserien har jag missat. På vilken hårdvara kör du vista truelove, kör du den på mac? vilken bootcamp använder du?

  • c0ol

    ikeas program är säkert pga rättighetsproblem, har för mig den vill skriva i mappen som den är installerad i, och det får inte programet, så ändra rättigheterna så ska det fungera, att ni inte äns kan ladda hem en ny version av live messenger verkar ju skumt, kontakta affären ni köpta datorn ifrån, för ni har ju garanti kvar

Svar på tråden Problem med Windows Vista