• Anonym (Kaffedraken)

    Skakar er tvättmaskin under centrifugeringen?!

    Ska tvättmaskinen skaka så pass mycket att det stundtals låter som att den ska krackelera?

    Vår tvättmaskin är 4 månader gammal.
    Först hade vi den på gummitassar då vi fått höra att dess livstid förlängs. Men när den stod på gummitassar vibrerade den inte bara, den förflyttade sig och ställde sig mot duschkabinen så att den nästan förstördes.
    Nu har vi tagit av gummitassarna och visst den har slutat förflytta sig men vibrerar fortfarande grovt beroende på mängden tvätt.

    Är detta normalt?

    Min mamma säger att deras maskin vibrerar så att hela huset skakar, men deras är ungefär 7 år gammal också.


    I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Svar på tråden Skakar er tvättmaskin under centrifugeringen?!
  • Anonym (Kaffedraken)

    jag vet inte hur gammal våran här men den skakar jätte mycket också.
    Se om man kan få en ny nu fram över då luckan har låst sig så jag får inte ut tvätten och centufigeringen funkar inte heller.
    Men ja den skakar skit mycket.


    Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej, vår maskin står stilla

    Vi har en cylinda och de är uppbyggda så att "innanmätet" av maskinen är upphängt i fjäderben och ytterhöljet är bara ett skal. När den centrifugerar rör sig innandelen medans skalet står stilla. Vi har då en centrifugering på 1600 varv!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Står den i absolut våg?


    Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
  • Anonym (Kaffedraken)

    vi har centrifugering på 1400 varv, en siemens, och det vibrerar!
    Det går ibland inte att ha saker uppe på den under centrifugeringen då de "promenerar" av med hjälp av vibrationerna.


    I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vår är en lätt 15 år gammal grunka som står blixstilla. De SKA inte röra på sgi, då är det obalans i korgen. tvätten kan ju hamna lite snett IBLAND, men itne varje gång! Kolla om alla fjädrar är kvar. Det ska vara lika många på alla sidor, saknas en så drar den ojämt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Leeloo skrev 2007-04-19 10:56:48 följande:
    Står den i absolut våg?
    Ja det gör den.
    I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Anonym (Kaffedraken)

    konstigt för då ska den inte röra sig..


    Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
  • Anonym (Kaffedraken)
    mammacatta skrev 2007-04-19 10:57:18 följande:
    Vår är en lätt 15 år gammal grunka som står blixstilla. De SKA inte röra på sgi, då är det obalans i korgen. tvätten kan ju hamna lite snett IBLAND, men itne varje gång! Kolla om alla fjädrar är kvar. Det ska vara lika många på alla sidor, saknas en så drar den ojämt.
    Har inte skrivit att det är varje gång heller.
    Skrev att den stundtals vibrerar så att det låter som om den ska gå sönder.

    Och att det ibland inte går att ha saker uppe på den när den centrifugerar.
    I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Anonym (Kaffedraken)
    mammacatta skrev 2007-04-19 10:57:18 följande:
    Vår är en lätt 15 år gammal grunka som står blixstilla. De SKA inte röra på sgi, då är det obalans i korgen. tvätten kan ju hamna lite snett IBLAND, men itne varje gång! Kolla om alla fjädrar är kvar. Det ska vara lika många på alla sidor, saknas en så drar den ojämt.
    Hur i hela friden kollar man det?!?!

    Våran är också "ny" (något år eller två) och kan dundra ganska bra ibland. Men det är mest precis i början av centrifugeringen. Men den vandrar inte. Det kan den inte - den har torktumlaren över sig.
    Some things are worth fighting for...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, den skakar och har alltid gjort trots att den står helt plant. Ibland tror man att den är på väg ut genom badrummet.

Svar på tråden Skakar er tvättmaskin under centrifugeringen?!