• whitetiger

    surfdator för tusenlapp ?

    söker efter en surfdator till tösen
    dem billigaste maskiner jag har hittat på nätet ligger på 3-4 tusen ..
    lite väll saftigt för mig och det är onödigt mycket kraft för en strikt surfdator
    så finns det några ställen som säljer lite äldre maskiner ?

  • Svar på tråden surfdator för tusenlapp ?
  • whitetiger

    ju .... men helst så skulle jag vilja ha en riktig affär som lämnar garanti på grejerna .. köper jag på blocket så kan burken braka ihop efter en vecka ju

  • Rebekah84
    whitetiger skrev 2007-04-24 03:24:12 följande:
    ju .... men helst så skulle jag vilja ha en riktig affär som lämnar garanti på grejerna .. köper jag på blocket så kan burken braka ihop efter en vecka ju
    Men du... tror du att du ska få en dator för under  tusenlappen med garanti Fundersam

    Jag sålde surfdatorer för 500. Och då har man råd med att datorn går sönder lixom....
    How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
  • inze

    Jag tror också att det kan vara svårt att hitta en dator för 1000:-- med garanti.

    Vår dotter är nu inne på sin tredje dator (köpt på Tradera för 500:--). Den förra hon hade köptes på Blocket för 400:-- och höll i 1 ½ år. Numera verkar det lite svårare att hitta riktigt billiga datorer på Blocket. Men på Tradera brukar det finnas möjligheter att göra fynd då och då.

  • Rebekah84
    inze skrev 2007-04-24 10:09:36 följande:
    Jag tror också att det kan vara svårt att hitta en dator för 1000:-- med garanti.Vår dotter är nu inne på sin tredje dator (köpt på Tradera för 500:--). Den förra hon hade köptes på Blocket för 400:-- och höll i 1 ½ år. Numera verkar det lite svårare att hitta riktigt billiga datorer på Blocket. Men på Tradera brukar det finnas möjligheter att göra fynd då och då.
    Haha ja det förstår jag om det är svårt. Satte ut ett par bärbara på Blocket för 500:- som sagt. 50 samtal på 2 timmar! Annonsen får inte ligga ute länge för då är man nerringd,,,
    How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
  • whitetiger

    om man kan köpa ny amd 64 3200+ för 3 lappar då BORDE man väll kunna köpa halva den styrkan till halva priset "så resonerar jag i alla fal"

    och ju inrego har jag varit inne på .. iriterande sida
    plus .. dem är dyra .. 1.5 hz med noll minne hårddisken är ett skämt ingen skärm på allt så är det begagnat och så vill dem ha 1300 hhmm fast oki dem lämnar ett års garanti på sitt skräpp så om jag inte hittar nått annat som är mer tilltalande så får det väll bli dem :(

  • c0ol

    nja att köpa datorer med äldre komponenter och som ska vara så "nya" att företag lämnar garanti är svårt, eftersom det är svårt att få tag på dåliga nya datorer, det tillverkas inte mer än vad som säljs i stort sett

  • whitetiger

    det tvivlar jag på faktiskt
    ingen vet hur mycket av vad som kommer att säljas så grejerna produceras i så många ex dem hinner med innan dem går över till nästa serie ..
    men va händer med äldre grejer som inte blir sålda .. dem kaseras väll inte bara så där :(

  • c0ol

    jo tillverkningen ligger alltid på gränsen, eftersom utvecklingen går så fort, men om det är som du säger så ska du ju inte ha några problem att hitta en ny dator med en pIII processor

Svar på tråden surfdator för tusenlapp ?