• Syskonen S

    Två frågor om dosan och internetbanken

    Oj så har inte jag det på min dosa. Skumt. Jag har bara 3 försök, om jag slår in koden fel en gång så har jag bara 2 försök kvar.

    Har låst upp min dosa ett xx gånger.


    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
  • Syskonen S

    Vad konstigt att det är olika. Om det är samma bank.


    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
  • Syskonen S
    Carro W skrev 2007-04-24 09:05:09 följande:
    Ja Swedbank är det ju jag har, inte FSB, heter ju inte så längre.Men då har jag bara två chanser kvar eftersom jag slog fel pin i morse.
    Så är det iallafall på min dosa. Mycket konstigt att det inte är så på alla dosor i swed...
    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
  • Syskonen S
    Vombell skrev 2007-04-24 09:09:25 följande:
    Syskonen S: Men ni säger ju samma sak! Om du slår in fel pin 3 ggr så låser den sig -det är alla överens om! MEN om du slår in rätt kod så nollställs den och du kan nästa "börja om" och har 3 försök igen.
    Så är det inte på min dosa skrev jag. Jag börjar inte om på 3 försök om jag slår in fel sen rätt.

    Slår jag in fel en gång, sen rätt, sen rätt igen så har jag ändå bara 2 försök kvar.
    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
  • Syskonen S

    Och så var det inte för alla.


    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
  • Syskonen S
    Vombell skrev 2007-04-24 09:21:39 följande:
    Ok, missuppfattade då
    Ingen fara. Ibland formulerar man sig inte så bra. Vart ju rätt mycket kod, en , två, en , två, fel, rätt...
    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
  • Syskonen S
    mallansprallan skrev 2007-04-24 09:25:36 följande:
    Min dosa börjar i alla fall om efter att jag har slått in rätt kod. Alltså slår jag fel en gång och sen rätt så får jag tre nya. Har den lilla oranga dosan.
    Aha finns det nya dosor nu eller? Jag har den svarta...
    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
  • Syskonen S
    Niklas skrev 2007-04-24 09:30:26 följande:
    Det finns två olika dosor till Swedbank. En nyare som är orange och en gammal svart. Jag har den svarta och den nollställer sig efter lyckat försök. Precis som med alla andra koder. Det gäller ju bl.a. bankomatkortet. Efter ett lyckat uttag så har du ju tre försök till.
    Vad konstigt, min dosa måste vara vrickad. Jag vet inte hur många gånger jag fått gå in till banken för att låsa upp dosan. Och då har jag enbart tryckt fel 3 gånger men inte i samma veva.
    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
  • Syskonen S
    Niklas skrev 2007-04-24 09:34:38 följande:
    Mystiskt. Har jag fel kanske. hmm.
    Nej fel kan du nog inte ha, fler har ju sagt som du.

    Ska ta mig ett snack på banken, eller ännu bättre.. skaffa mig en pinkod jag aldrig glömmer
    Vill du nå min sida? Sitt vackert!
Svar på tråden Två frågor om dosan och internetbanken