• Anonym (fråga­r)
    Äldre 1 May 20:45
    17695 visningar
    32 svar
    32
    17695

    Försvinner kondylom??

    Vet inte om de e de jag har men jag misstänker de i alla fall.
    Märkte för ca 2 veckor sen att jag fick lite konstiga flytningar och att de va som "ömt" därnere, tittade efter och såg då flikliknande "saker". Ha tänlt gå te gynekolog men har ej tat mig för de än.
    Och nu tycker jag att de börjar gå tillbaka, som att de är mindre flikit och det känns inte konstit eller kommer flytningar längre....

    Så försvinner de av sig själv eller är det något annat jag har?

  • Svar på tråden Försvinner kondylom??
  • Anonym
    Äldre 7 May 11:25
    #11

    Kornblume
    Nej, kondylom leder inte till sterilitet.

  • Anonym
    Äldre 7 May 11:26
    #12

    Anonym (Har haft)
    Va????

    Där jag bor vill dom inte ens ta emot kondylompatienter om man inte har "stora problem" med vårtorna eftersom det enligt dom är helt ofarligt?????????????????

  • Kornbl­ume
    Äldre 7 May 11:26
    #13

    Anonym (har haf) och Anonym: Hihi, här verkar vi ha aning!
    Kanske bäst att ga till doktorn TS !

  • Anonym
    Äldre 7 May 11:27
    #14

    Jag har ju försökt, men dom tar inte emot!

  • Anonym (Har haft)
    Äldre 7 May 11:31
    #15

    Vad räknas som stora problem undrar jag då? Kondylom i sig är väl ett tillräckligt stort problem... Betänk att det är nga år sen jag hade det nu. Det kan ju självklart ha ändrats. *räknar* Jag va 17... så det är faktiskt ganska exakt 12år sen.Men att bara vänta ut det verkar ju ingen bra idé. Symtomen är ju inte helt smärtfria....


    Anonym skrev 2007-05-07 11:26:55 följande:
    Anonym (Har haft) Va????Där jag bor vill dom inte ens ta emot kondylompatienter om man inte har "stora problem" med vårtorna eftersom det enligt dom är helt ofarligt?????????????????
  • Anonym
    Äldre 7 May 11:34
    #16

    Anonym (Har haft)
    Det är ju just det, symtomen är helt smärtfria på mig, bara det att jag har några små vårtliknande grejer (vilka jag inte hade uppmärksammat om inte sambon fått kondylom)

  • Anonym (Har haft)
    Äldre 7 May 11:41
    #17
    Anonym skrev 2007-05-07 11:34:18 följande:
    Anonym (Har haft) Det är ju just det, symtomen är helt smärtfria på mig, bara det att jag har några små vårtliknande grejer (vilka jag inte hade uppmärksammat om inte sambon fått kondylom)
    Ok då har du tur! På mig kliade det som fan vill jag minnas. Men skönt för dig att slippa det. Men om sambon har det så lär du med ha det... DEt är ganska smittsamt. Även om det inte är "farligt". Men sjukvården måste ju kunna hjälpa dig på ngt sätt. Kan du inte gå t en privat gyn om nu din vanliga inte tar emot...
  • Anonym
    Äldre 7 May 11:43
    #18

    jag har just fått reda på att jag har kondylom och cellförändringar! vet INTE om det har ngt med varandra att göra.. jag är 21 år år så..

  • Anonym
    Äldre 7 May 20:46
    #19

    Har själv kondylom. Och dem vårtorna är elakartade, de är liksom mörkare än de andra. Har även tagit bort cellförändringar inuti. Det har svårt att försvinna om man röker. Det kan ta flera år att bli av med dem. Men kan oxå försvinna själv. Man blir ej steril. Har fött två barn efter det jag blev smittad. Barnmorskorna säger att det inte är nån fara för barnen.
    mina kan klia ibland och ibland inte. Jag har fryst bort, skurit bort använt salva och blå vätska, men det vill ej ge sig. Det jag lider mest av är det psykiska, vetskapen av att man har det.

  • Anonym (har jag?)
    Äldre 8 May 11:22
    #20

    Har sedan jag fick barn för över ett år sedan haft irritationer i underlivet, flytningar samt sveda i slemhinnan.
    Har varit på återbesök hos bm, gyn dr privat samt senast hos gyn på vc.
    Konstaterats har bara att jag pendlar mellan bv och svamp.
    Tycker att huden innanför de inre blygdläpparna ser flikig ut samt att runt själva öppningen och i syns några stora spetsiga hudflikar.
    Senaste besöket hos gyn tyckte hon att det kanske skulle vara kondylom men var osäker och hämtade därför en mer erfaren gyn som konstaterade att det inte var det, de penslade på lite ättikslösning.
    Men hon sa att: -ja huden har flikat sig.
    Vad kan det vara tycker att det ser ut som kondylom när jag jämför bilder på nätet. Funderar på lichen eller exem eller?
    Måste nog få en fjärde besökstid någonstans.

Svar på tråden Försvinner kondylom??