• Catti
    Äldre 7 May 19:18
    106251 visningar
    423 svar
    423
    106251

    Roliga händelser under förlossning del 5

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-07 19:21:06:
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5
  • Catti
    Äldre 7 May 19:29
    #5

    *huffar och puffar*

  • Catti
    Äldre 7 May 19:33
    #6

    Lägger in på nytt så det händer något

    När vi skulle ha den förste så hade jag skonats från allt vad smärta och krämpor heter så på fredag kväll skulle vi fira vår 5 månaders bröllopsdag (bf+4), så vid 21-tiden på kvällen när maken pratar i telefon med sin bror så känner jag att det är som en tumlare i magen, och är helt övertygad att äntligen börjar mina förvärkar som alla andra har haft så jag ska nog föda om några veckor...
    Efter ett tag så börjar maken förhöra mig hur ofta det känns som att det tumlar i magen och vidarebefodrar tiden till sin bror som fortfarande är i telefonen, efter ett tag så vrålar maken "för helvete vi ska föda"!!!!
    Nähä svara jag glatt för det är ju bara vanliga förvärkar, efter ett tag så inser även jag att hejhopp något är på gång men jag ville först testa med att ta ett bad innan vi skulle åka in men när jag väl lagt mig i badet så flyger jag upp och tjoar att va fan här kan jag inte ligga för snart börjar ju MrBean på tv!!!!
    Maken är då smått hysterisk då han klockar det till 6 minuter mellan värkarna och hans envisa fru VÄGRAR att åka in till förlossningen för hon ska prompt se på MrBean, han ringer då till förlossningen om råd och även dom försökte övertala mig men det gick inte heller...
    Efter att jag sett programmet så sa jag till maken att jaha det var det nu kan du ringa taxi så åker vi
    Vi kommer dit och jag som är livrädd för nålar tar endast lustgas vilket jag blir full som fanken på, alla planer på hur jag ska föda flyger all världens kos och INGET får mig att ändra ställning så jag ligger kvar i gynläge
    Under graviditeten har jag skojat med maken att nu jädrar ska jag jäklas med dig för du får inte vara dum mot mig under förlossningen för då kan du få skäll av BM , kommer inte ihåg allt från själva "händelsen" men fick reda på en hel del efteråt...
    Det första jag säger efteråt när jag, maken och lill anyfödda Anton är ensamma, jag älskar dig och jag hoppas att jag inte sagt eller gjort något dumt mot dig när jag var full på lustgas för jag har inget minne!!!
    Då svarar han att han älskar mig och vår son också och jag har inte sagt eller gjort något dumt mot honom.... MEN däremot hade jag sparkat iväg BM!!!!
    VA??? jag trodde eller rättare sagt var övertygad om att han jäklades med mig nu för att ge igen men när BM kom in och han frågade hur det gått så gnider hon sig mot ena axeln och visar världens blåmärke!!!!
    Jag hade suttit med min kära lustgas som INGEN fick röra i min älskade gynställning när BM hade suttit på huk och tydligen haft upp några fingrar och kännt att bebisen var på väg och sagt att jag skulle krysta lite så hon märker att det händer något!!!
    Jag fick för mig i "fyllan" att hon sitter fast så jag började titta mig runt men alla står och tittar på mig!!! tydligen hade jag fått för mig då att endast JAG kunde hjälpa denna stackars kvinna som sitter fast i mitt underliv med sin hand....
    Innan någon hinner reagera så lyfter jag foten och ger världens spark rakt på axeln så BM flyger iväg och landar en bit bort på baken...
    USCH vad pinsam jag kände mig när hon och maken står där och när jag börjar återfå minnet av hennes flygtur...

  • Catti
    Äldre 7 May 19:34
    #7

    Fortsätter...
    2 år efter så är det dags för nummer 2 att komma till världen...
    Dagen innan är vi ute och äter på en "körvboa" och där frågar ägaren när jag egentligen ska föda och jag svarar att jag har gått 4 dagar över tiden så imorgon ska jag föda för den första var BF+5 så då är denna det också!!!
    Får till svar att det vore en jäkla rolig reklam om jag fött där i restaurangen, ehhh tror inte det va tyckte jag och drog med mig maken hem!!!
    Vid 4-tiden på morgonen väcker jag maken genom att stå vid hans sida av sängen fullt påklädd med väskan i näven och säger "du får ringa taxi för vi måste åka nu!" och får till svar "vart ska vi då?" hmmm vart fan tror du vrålar jag som har "små plågor" med jämna stunder...
    Taxin kommer och chauffören verkar få panik i ögonen när han ser att jag står där och är högst höggravid och vil till förlossningen, mannen kör som en jäkla biltjuv och jag försöker lugnt och pedagogiskt förklara att mitt barn ska inte födas i en taxi så han kan lugna ner sig för jag ska fanimig ha LUSTGAS och det har inte han i taxin så kör luuuuugnt nu är du snäll
    Vi kommer fram till förlossningen och jag tar mig ur bilen medans maken betalar, så ser jag att på dörrarna står en lapp "Dörrarna har gått i baklås så var vänlig ta vägen igenom akuten!"
    Jag hoppar in i baksätet igen och maken och chauffören vänder sina förvånade milt sagt panik/vilt/uppspärrade ögon mot mig och jag säger bara lugnt vi måste till akuten!!!
    Kommer på att jag kanske skrämmde dom så jag börjar förklara det med lappen på dörren och han kör oss dit utan att ta betalt och när vi tar oss ur vid akuten så kommer en sköterska med en rullstol!!! då blir jag ganska förbannad och förklarar högt och ljudlig i väntrummet att jag är för fan inte sjuk eller handikappad jag är GRAVID och jag ska bara upp för att föda barnet och sedan hem!!!
    Hmmm jag hamnade i rullstolen och upp till förlossningen där jag får för mig att jag vill bada, lyckas få personalen att få upp stackaren som ligger där för att så fort jag lagt mig ner i badet komma på att det är inget för mig så jag tar mig ur därifrån!!!
    När vi kommer in på rummet så kommer BM som vi ska ha trodde jag, shit då ser jag att det är samma stackars kvinna som fick sig flygturen när Anton föddes
    Ska vi ha dig frågar både jag och maken och får till svar, nej jag ville bara komma in och hälsa för jag kände igen era namn så jag bytte rum med en annan BM
    Kan skriva att allt gick bra när Linus föddes förutom när BM hänger sig på mig efteråt för att moderkakan inte vill komma ut, detta gjorde ondare än att föda har jag för mig så jag fick fram hormoner och finskt temperament och sliter tag i kragen på kärringen och bara vrålar till henne att om hon fan inte stiger av min mage nu så ska jag personligen se till att hon flyger av!!! efter ett visst "tjatter" i rummet så är vi överrens om att jag kan få vila någon minut innan dom börjar härja med min kropp...
    Kan tillägga att den kom ut och jag lever, BM fick också överleva och i augusti ska jag tillbaka och hoppas innerligt att jag slipper få raserianfall av våldsmässiga slag igen....

  • Catti
    Äldre 7 May 20:02
    #10

    Citrina. Åhhh guuuudddd hahaha

  • Catti
    Äldre 7 May 20:07
    #12

    Citrina. Du får åka in igen och göra om det så du får berätta något roligt för oss *skojar'

  • Catti
    Äldre 7 May 20:10
    #14

    Citrina. Attans det tänkte jag inte på är så uppe i att få läsa...

  • Catti
    Äldre 8 May 15:23
    #29

    Anbe. Vad i helskotta ska BM tvinga oss att bada för och när vi vill bada så ligger någon annan jäkla "jeppe" där aldrig får vi ha det bra hahaha

    Bia 80. Din bror måste verkligen varit lite "uppe i varv"

    Känner jag mig själv så lär jag få skriva in något knasigt efter vår BF i augusti...

  • Catti
    Äldre 8 May 15:44
    #31

    Solle.

  • Catti
    Äldre 11 May 17:10
    #69

    Troll1. Med honom behöver man inte vara orolig, frågade du om hans fru är en riktig kossa eller om det kan vara så att han fick för sig att vara macho tjuren

  • Catti
    Äldre 5 Jun 15:28

    Jisses kan man hyra henne som livvakt??? undrar om hennes man vågar röra henne mer


    mirrebusan skrev 2007-06-05 15:26:46 följande:
    en kompis hotade sin kille med att sparka upp en melon i arslet på honom så han fick känna hur de kändes att föda barn... hon kallade även sin bm för en korthårig slyna, när hon hade kryst värkarna så blev hon trött på bm tjat att de va nära så skrek till henne att hon skulle hålla tjäften om hon inte hade nått bättre att komma med.
  • Catti
    Äldre 17 Jun 19:53

    Vilken humrlös bm mina har varit lika sura efter jag "misshandlat" dom så att säga


    Sjuttioåttan skrev 2007-06-17 19:48:58 följande:
    Gud vad jag har letat efter den här tråden och äntligen hittade jag den!Kan inte bidra med något eget men när mamma skulle föda min yngsta syster (vi är tre systrar) så stod pappa och hoppades på en kille. När min syster äntligen tittar ut säger min pappa (på skämt bör tilläggas): "Och vem fan ska nu ärva bössorna?" varpå barnmorskan spänner blicken i honom och utbrister: "Du, du ska vara jäkligt glad över att få ett friskt barn!!" Pappa kände sig nog lite skamsen och trots att han bedyrade att han skämtat så var barnmorskan ordentligt tillknäppt resten av tiden.
  • Catti
    Äldre 18 Jun 17:51

    Ett tips är att gå in under samma kategori och kolla om det finns en likadan eller liknande, men det är ju synd om dom inte länkar vidare till den nya tråden...
    Tur att det var några som gjorde det om denna


    Sjuttioåttan skrev 2007-06-18 17:48:10 följande:
    Tack Tjing! Det är inte riktigt mitt dilemma men du kanske har koll på detta istället?? Har följt denna tråd tidigare men när en "tar slut" och en ny startas upp hur hittar man den då (om inte någon länkar till den)?? Finns det något knep?? Det är detta som varit mitt problem, inte att jag tappat bort en pågående tråd.. Sorry, lite OT.
  • Catti
    Äldre 26 Jul 15:08

    *Puffar*   


    BF 10/8-07
Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5