• Sofis

    Present till blivande mamma?

    Jag ska köpa en present till en tjej som ska ha barn i nästa vecka. Har ni några bra tips? Något som man verkligen blir glad för, men som man inte tänker på att köpa själv? Vad fick ni som ni verkligen uppskattade?

  • Svar på tråden Present till blivande mamma?
  • raspberryrevolution

    En korg med lite "lyx" en bra tidning, godis/choklad, kanske nån go ansiktskräm... sånt som man inte unnar sig när man har en liten nyfödd :)

  • LeWi

    Jag brukar sy bärsjalar till mina kompisar när de får barn!

    Mest för at det är något som många inte tänker på och det var helt klart min favoritgrej när mina barn var små

  • Sofis

    Jag tänkte snarare köpa något till barnet Men tack så mycket ändå!

  • Familytime

    Ok, jag har BF på söndag... Jag önskar mig inpackningar till håret, en ny väska, fotbad, presentkort på nya skor, en manikyr, en pedikyr and she goes on and on and on...
    Jag önskar mig helt enkelt saker som jag kan ta hand om mig själv med. Och det finns det i alla olika former av budget.

    Budget variant: Lerinpackning till ansiktet, manikyrset
    Halvdyr: Presentkort på Lindex, Åhlens, H&M eller liknande.
    Lyx variant: en spadag några månader senare

    För mig är detta saker jag verkligen skulle uppskatta.

  • Familytime

    Fast det får hon från höger och vänster ändå! Jag lovar att hon skulle bli suuuuperglad om du tänkte på henne och inte på barnet. Hon har säkert redan laddat med kläder och mor och far föräldrar har säkert redan köpt drösar med babykläder och gulliga leksaker. Jag ska för alltid älska den person som köper något till MIG efter förlossningen!

  • Bellizzzzz

    helloooooooo jag gjorde en babykorg till den nya familjen

    jag köpte en korg och la i rosa silkespapper med ansiksmasker choklad nappar och napphållare. leksaker haklappar babyolja.
    present till bebisen blev ett par skor.
    föräldrarna fick ansiksmaskerna och ett presentkort på en massage
    men i en korg kan man lägga in vad som helst vad man tycker själv,

    mina vänner uppskattade det jätte mycket

    //puzzzzzzzzzzzz


  • Shanti

    Om det är mamman du vill köpa något till så är ett presentkort på tex en ansiktsbehandling en kanon present. Något som många inte unnar sig men som är såååå skönt och känns lite lyxigt.

    Lycka till!!

  • ilalila

    Oj ja, en ny tröja fick jag av min syster direkt efter förlossningen och det var guld värt! Det kändes så gott att sätta på sig något nytt fräsch, icke "mamma-gravidklädsel" igen..Till barnet kan man ge den silvriga barnkammarboken (tror jag den heter). Det är en sångbok med cd-skiva till. Jättefin present tycker jag!

  • Familytime

    Precis som Shanti skriver. Jag fick nämligen en ansiktsbehandling för 500 spänn och barnvakt den dag jag ville göra det! Jag gjorde det på min födelsedag, men tyvärr så bangade de ut barnvaktsgrejen, men han sov nästan hela timmen jag ägnade åt mig själv. Han vaknade när jag låg och färgade ögonfransarna! Sjukt störande, för de kliade och stack i ögonen samtidigt som han skrek som en vettvilling! Men det var skönt den lilla tiden jag fick iaf!

  • Sofis

    Tack för alla tips Jag måste dock köpa nåt till bebisen, för vi ska ha en babyshower och ge presenter till barnet!

  • raumo

    Jag slog in massa tomma matlådor i ett stort packet och skrev ett kort att de skulle fyllas med mat första tiden. Så tog jag tillbaks dem för att sen leverera mat i några veckor.

    Det var uppskattat att de slapp laga mat ibland i alla fall.

    Det kan jag rekommendera om man har tid och ork att laga lite extra mat under en tid.

Svar på tråden Present till blivande mamma?