• Vårsolen

    köp av spjälsäng

    Det börjar bli dags att byta ut vaggan mot en spjälsäng nu och då tänkte jag höra lite med er som redan har en om vilka "finesser" ni tycker är bra att ha, som tex höj och sänkbar långsida osv. vi är för övrigt på jakt efter en vit spjälsäng om nån har tips på nån sån
    (den ska vara ny och helst inte kosta mer än 1000lappen)

  • Svar på tråden köp av spjälsäng
  • Förhoppningar

    Vi har en gammal - antik, utan några finesser alls. Superfin tycker jag. Vår dotter är 9 månader och jag har aldrig saknat några finesser på den.
    Finns bild i mitt galleri.

    Kolla på blocket.se om du vill ha begagnat. Annars har IKEA många fina till bra pris.

  • Sandra83

    Har för mej att de enda spjälsängarna som uppfyllde samtliga säkerhetskrav var IKEA's sängar och sängar från Kaxholmen. Vi har sängen Nina från Kaxholmen. Den kostade runt 1400kr har jag för mej. Har höj- sänkbar långsida och bottenplattan har 2 ligglägen.

    Rekomenderar den varmt!

    Tror att delar av den finns med i mitt galleri.

  • tokkie

    vi har en vit från ikea, den har 2 lägen och är godkänd. den funkar super. behövs inte vara mer än så tycker jag.

  • 2timearound
    tokkie skrev 2007-06-19 19:33:26 följande:
    vi har en vit från ikea, den har 2 lägen och är godkänd. den funkar super. behövs inte vara mer än så tycker jag.
    Vi har samma, bild i galleriet, kalasbra!
    Det vi inte gör idag, slipper vi göra om imorgon.......
  • tteessssaa

    finns tåv olika modeller som är vita på ikea under tusenlappen.

  • guldplutt

    har också sängen från ikea med två lägen på botten. hur bra som helst. har aldrig saknat höj o sänkbar sida än iaf. (16 mån)

  • Vårsolen

    nu har jag iaf bestämt mig, nåja så gott som, har inte haft möjlighet att klämma och känna men har beställt en Nina från Kaxholmens sängfabrik, med höj och sänkbar långsida som nog kan komma till nytta iaf(mannen har diskbråck).
    1100 ca kostade den vita och om ca 2v finns den att hämta i butiken så det blir lite pirrigt att vänta nu

  • 2timearound

    Vad kul att du hittade en bra! Den sänkbara sidan är ju väldigt bra om man vill ställa spjälsängen intill sin egen säng och ha lätt att nå babyn.


    Det vi inte gör idag, slipper vi göra om imorgon.......
  • Theia

    Vi köpte sniglars spjälsäng från ikea kostade ca 300:- den har varit toppen!

    vi bestämde oss för att lägga mer på hennes "riktiga# säng ist :)

Svar på tråden köp av spjälsäng