• Mamma mjau

    Hatt Fnatt spelet?

    Köpte ett spel på loppis men bruksanvisningen saknas!
    Hatt Fnatt (fem olikfärgade häxknappar med fem svarta häxhattar och en spelplan med en vulkan som mål)

    Kan någon underbar person kortfattat skriva ned vad spelet går ut på? Tacksam för HJÄLP!!! Min dotter blev så besviken när jag sade att vi inte kan spela det roliga spelet (som förhoppningsvis blir roligt snart!). Har kontaktat Kärnan som gjort spelet men inte fått svar...

    Stora kramar på förhand!

  • Svar på tråden Hatt Fnatt spelet?
  • Tildas52

    ok ska ge mig på en föklaring spelplanen är upp delad i olika fält vulkanen är för övrigt blåkulla där målet är det ska finnas en tärning med alla färger på som man slår och om det visar röd får man chansa och lyfta på en hatt är den röd får man flytta den hatten ett steg och slå igen tills man har fel. man får alltså använda alla hattar. jo tror att det ska finnas en symbol på den sjätte sidan av tärningen som är två pilar på och den betyder att man får byta plats på två harrar utan att titta så klart så det gäller att komma i håg vilken färg som ligger under vilken hatt. den som flyttar första hatten till blåkulla vinner fråga om det är något du undrar jag tror i alla fall jag kom ihåg allt

  • Tildas52

    knapparna ska ligga under hatten hela tiden

    harrar = hattar

  • Mamma mjau

    Hej! TACK för svar!!!
    Jag kanske frågar mer när vi provat! Jättesnällt av dig att ta dig tid att svara! Trevlig sommar!!!!

  • Tildas52

    det va så lite så ja gör det hade du någon tärning??

  • cthi

    Hej! Jag sitter just i samma sits som du och hittade den här tråden när jag googlade efter spelreglerna... Hur gick det för dig, hittade du några regler? Mvh, Christina

Svar på tråden Hatt Fnatt spelet?