• Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!

Sön 22 jul 2007 12:38 Läst 60275 gånger Totalt 478 svar
    Anonym (oroli­g!!)
    Visa endast
    Sön 22 jul 2007 12:38

Hej!

Jag har fött barn för 10 dagar sedan, jag har haft dubbelslag/extraslag på hjärtat förrut i perioder, men då bara några dubbelslag då och då, sen har dom försvunnit.

Igår åkte jag till akuten för att hjärtat slår extraslag 20 ggr per minut, alltså var 5:e slag, ibland ännu oftare.
    Jag fick ta massa prover och EKG och träffade en hjärtläkare.
    Han tyckte att det var lite mång extraslag för att var normalt och jag ska få göra arbets EKG och ultrsljud.

Själv undrar jag om det har med allt som händer i kroppen att göra så här 10 dagar efter förlossning och amningen och allt.

Även fast han har sagt att jag inte ska vara orolig i dagsläget så kan jag inte tänka på nåt annat och går hela tiden och känner efter.
    Men hjärtat hoppar där inne precis hela tiden så det är inte så lätt.

Undra om någon annan har upplevt att ha så mycket dubbelslag under så lång tid?

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Anonym (oroli­g!!) Trådstartaren
    Visa endast
    Sön 7 okt 2007 21:26 #461

Ondella, jag det känns precis så.
    Nu på kvällen har hjärtat varit precis omöjligt
    Slagit extra vartannat slag hur mycket som helst, sen sätter det fart en stund och hoppar och slår ojämt, tycker jag blir yr och känner mig konstig i huvet, får lite (mycket) panik.

Då tror jag att det verkligen är något allvarligt fel som har kommit nu när jag haft så här så länge.
    Men samtidigt så försöker jag tänka att om det skulle vara nåt allvarligt så borde inte det blivit bättre på dagarna.

Men en sak jag undrar, hur kan det bara försvinna helt och sen bara återkomma som en blixt från klar himmel.
    Jag är så trött på det här, nu ska jag gå och lägga mig och hoppas det blir lugnare.

Visa endast
    Sön 7 okt 2007 21:43 #462

Nu ska jag skvallra lite

Att det verkar som om Shinna äntligen har fått sin lilla Melwin i helgen, det står massor av gratulationer i hennes gästbok.

Shinna,MASSOR AV GRATTISKRAMAR!!!!!
    Hoppas att allt gick jättebra och att ditt lilla hjärta fick annat att tänka på.
    Åååååhh, var mysigt för er att få snusa på er bebis!

Nu väntar vi med spänning på att höra hur det gått.

• ondell­a
    Visa endast
    Mån 8 okt 2007 06:48 #463

ÅH vad roligt!!!!!!!!! Grattis Shinna!!!!

Är på väg till ultraljudet nu......håll tummarna!!!!!!!!!

Hej då!

Visa endast
    Mån 8 okt 2007 07:23 #464

Ondella, lycka till idag, det går säkert jättebra!
    Lova att titta in och berätta sen, kram på dig!

Mitt hjärta är inte riktigt klokt sedan igår kväll
    Precis som du säger ondella, värre än förrut.
    Slår extra vartannat slag hur länge som helst, mitt i natten också, nu på morgonen känne rjag mig helt slut när det hoppar och far därinne.

Hoppas det blir bättre under dagen.
    Det var länge sedan jag var ute och motionerade, känns som om jag behöver ggöra det varannan dag (jogga) och promenara alla andra dagar.
    Idag hinner jag inte på fm, men får se till att göra det på em.

Ha en bra dag!

• Mån 8 okt 2007 08:22 #465

Stort grattis Shinna och hoppas allt har gått bra !!

Idag på morgonen har mitt hjärta krumelurat sig flera gånger.
    Att man aldrig kan vänja sig ??
    Blir alltid övertygad om att sista stunden är kommen, får panik och vill bara springa.

Märker helt klart att när jag inte tagit min snabba promenad på ca 1 timma var dag så kommer de som ett brev på posten.
    Har slappat och inte gjort något i helgen och det fick jag ju snabbt betala för.

Ha det gott !!

• Mån 8 okt 2007 10:49 #466

Grattis shinna !!!!!!!!! =)

Har varit på gotland ett par dagar, otroligt fint, men fi fan så jobbigt det var att gå omkring hela dagarna i branta backar.
    Hjärtat fick arbeta som aldrig förr så på kvällarna när jag slappnade av så fick jag endel extraslag.
    Samma sak gäller nu när man kommit hem, extraslag och lite oro i hjärttrakten. Försöker bara ignorera det och det går väl rätt bra. Trist å vara hemma till vardagen igen bara, skulle hellre vilja vara ute å resa... JÄMT :)

ondella skrev 2007-10-07 15:52:15 följande:
    TS! Jag upptäckte just häromdagen samma sak!!När hjärtat skuttade så kände jag på pulsen.Ibland var det hjärtat,men någon gång hände det att pulsen var jämn när jag kände obehaget. Kanske ÄR jag inbills-sjuk i allafall??:-O
    Precis sådär har jag haft det hela morgonen idag. Obehag utan extraslag, antar det faktiskt kommer från magmunnen, inte helt säker, men antar.
    Visa endast
    Mån 8 okt 2007 14:38 #467

Tilt, vad härligt det låter att ha varit på Gotland, det är så fint där.

Det där med att det känns som man har extraslag fast det inte alltid är det, när det liksom killar upp i halsen är så obehagligt.
    Men när jag har så, har jag alltid lite extraslag blandat med en känsla av att ha det precis hela tiden fast det inte är så.
    Krångligt det blev, men ni fattar säkert

Mira, låter precis som jag.
    Jag msåte också ut och röra på mig för att det ska bli bättre, har också slarvat sista dagarna.
    Jag kan inte heller förstå att man inte vänjer sig, är man så dum så man tror att det aldrig ska komma tillbaka?!
    Lika äckligt varje gång och jag känner också att jag bara vill springa iväg, får panik och vill liksom bara fly!

• ondell­a
    Visa endast
    Mån 8 okt 2007 17:17 #468

Ultra-ljudet var ok!!!! Är riggad med sladdar nu och det KLIAR!!!
    Hinner inte skriva nu.

• Tis 9 okt 2007 00:21 #469
    ondella skrev 2007-10-08 17:17:29 följande:
    Ultra-ljudet var ok!!!! Är riggad med sladdar nu och det KLIAR!!!Hinner inte skriva nu.
    Såklart det var Ondella, va roligt att du även fått höra det på riktigt nu!
  • Tis 9 okt 2007 22:24 #470

Var håller ni hus idag ?
    Har haft ett par extraslag nu på kvällen och känner mig olustig.
    Vågar inte gå o lägga mig !!
    Försöker hela tiden att analysera VARFÖR de kommer just nu när jag haft en längre "bra" period ?

Var ute och gick en timma tidigt i morse och det var jätte skönt.
    Ska försöka hinna en 40-45 minuter i morgon när jag lämnat på dagis "flexa lite"

Hoppas ni andra haft en bra dag !!

God natt

Visa endast
    Tis 9 okt 2007 22:33 #471

Hej!

Mira, idag har jag haft en riktigt omöjlig dag, värre än på väldigt länge, har haft massor av extraslag vartannat slag.
    Det är så läskigt, jag blir alldeles trött och det känns som jag inte kan andas ordentligt, det känns som mitt hjärta slår lång ner i maggropen, USCH!!!
    Brukar också bli värre när jag lägger mig.
    Jag har ju haft några bra dagar helt utan extraslag under dagtid, helt ortoligt skönt.
    Men så kommer det här.
    Jag gick också en långpromenad i morse och det kändes jättebra och efterråt så var hjärtat bra ett tag, men efter ett par timmar så började det slå extraslag vartannat slag, så har det hållt på nästan hela dagen, känner mig helt slut!

Ondella, vad skönt att UL såg bra ut!

I morgon ska jag försöka träna lite igen, men efter en sån här dag blir man ju rädd för att gå och träna

Nu har jag startat en fortsättningstråd till denna, den heter "fortsättningstråd för oss med mycket extraslag", den ligger i känsliga rummet och kroppsligt.

Är det någon som kan lägga in den här, så all hittar?
    Har gjort det förrut, men kommer inte ihåg hur jag gjorde, lite puckad när det gäller sånt

• Tis 9 okt 2007 22:38 #472

jag fick hjärtklappning eller nåt liknande när jag åt p-piller. slutade direkt när jag böjade få detta och det höll i sig av och till i ca 6 år efteråt. Nu verkar det ha slutat eftersom jag inte har haft det under 1 helt år, sen jag blev gravid i september förra året. jag kollade aldrig upp det, var rädd eftersom min faster dog 46år gammal av att hon hade fel på hjärtat. men jag hoppas det ordnar sig för dig och att det bara är utmattning och inget farligare.

Visa endast
    Tis 9 okt 2007 22:43 #473

sgit, hur har det varit under graviditeten?
    Jag har hoppats på att det har med hormonerna i kroppen så här efter graviditeten och förlossningen som gör att jag haft det så här.
    Hoppas du mår bra nu, du måste också ganska nyligen fått barn?

• Tis 9 okt 2007 22:46 #474

Hej på dig TS, va tråkigt du haft en dålig dag idag =(
    Det har faktiskt jag med. Vaknade inatt av värsta smällen utanför huset här, kunde inte somna om sen... så hjärtat har fladdrat hela dagen lite hur det vill, skitjobbigt.

Hoppas det släpper efter för dig imorgon, det har ju gjort det förut, försök hitta din braiga inställning igen!

• Tis 9 okt 2007 22:51 #475

jo, under graviditeten har allt funkat perfekt. inte ett enda extraslag. jag fick dottern i juni så hon blir snart 4 månader. det har inte hänt nåt konstigt under den här tiden heller. idag var jag ute och gick och blev yr men det beror nog på annat som tex vätskebrist eller nåt annat odramatiskt .
    min faster som jag berättade om föddes med hjärtfel och blev opererad för det som bebis men sen så blev hon dålig typ 3 månader innan hon dog. och läkarna visste inte vad det var, de körde alla testerna och fick fram att hon hade hepatit men när obduktionen gjordes visade det sig att hon hade 2 hål i hjärtat. det medfödda och ett till som hon hade fått i sitt vuxna liv.

inte meningen att skrämma upp dig, hon hade aldrig hjärtklappning eller så. har inte läst alla inläggen men vad har läkarna sagt hittills?

Visa endast
    Tis 9 okt 2007 22:54 #476

Tilt, ja, jag ska försöka hitta min braiga inställning igen
    Bara jag kan träna i morgon så känns det säkert bättre, det värsta är att jag känner att det kan vara en lite förkylning på väg och om jag känner mer i morgon så får jag nog hoppa träningen.
    men jag hoppas verkligen jag kan gå, vet att jag mår så bra om jag kan träna.
    Hoppas ditt hjärta också lugnar ner sig tills i morgon.
    Kram!

• Estere­lla
    Visa endast
    Ons 10 okt 2007 13:29 #477

Länk till nya tråden.

www.familjeliv.se/Forum-4-46/m25727982.html

Cogito, ergo sum
    Visa endast
    Ons 10 okt 2007 14:01 #478

Estrella, vad bra, då flyttar vi, det är lika bra innan det är för sent!!
    Häng med ni andra!!!

Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Känsliga rummet

Innehåll

Annat innehåll

Dagens fråga

Har barnkläder och skor blivit för avancerade och "vuxna"

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.