• Äldre 28 Jul 22:22
    46429 visningar
    684 svar
    684
    46429

    Nått bra om Jehovas

    Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?

  • Svar på tråden Nått bra om Jehovas
  • Fru U
    Äldre 28 Jul 22:31
    #1

    För en del kan det säkert kännas positivt att det finns regler för allt och även böcker om i princip allt som man som människa kan tänkas fundera över


    Live and let live
  • AdoXa
    Äldre 28 Jul 22:31
    #2

    Alltså, i teorin har de ändå fina värderingar. Man ska inte bryta mot lagen, man ska inte skryta, man ska värna om familjen osv. Men det har ju de flesta religioner och det är ju ändå hur det fungerar i praktiken som spelar roll.

    Men okej, något bra kan ju kanske vara att så länge man "sköter sig" är det väl en bra gemenskap i församlingen, man har ett umgänge med många medlemmar och man hjälps väl åt... Det kanske är det som lockar många, gemenskapen.

  • Äldre 29 Jul 11:13
    #3

    Hmm okej, tack för svaren!

  • Äldre 21 Sep 04:37
    #4
  • Äldre 21 Sep 06:45
    #5

    Det var ju en hyffsat gammal tråd du hittade

  • Äldre 28 Sep 13:20
    #6
    Kristin89 skrev 2007-07-28 22:22:14 följande:

    Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?


    Lär känna dem och avgör själv.
  • Äldre 3 Oct 07:53
    #7
  • Äldre 3 Oct 08:23
    #8

    Finns inget bra att säga om idioterna.

  • Äldre 3 Oct 08:55
    #9
    Nerfherder skrev 2014-10-03 08:23:57 följande:

    Finns inget bra att säga om idioterna.


    Vad är det du har att klaga på och varför?
  • Äldre 3 Oct 09:29
    #10

    Tja att det är en sekt som förpestar tillvaron för de som är med, och att de förpestar tillvaron för de som inte är med genom att hela tiden göra reklam och pracka på en grejer man inte vill ha när man är ute på stan tex.

Svar på tråden Nått bra om Jehovas