• Rand

Bild av skötbord(skötbädd på tvättmaskin?

Vi har hela tiden haft en skötbädd från IKEA på tvättmaskinen. Tvättmaskinen står i ett hörn så en sida är det ju vägg på, sen har jag närhet till vatten så att jag alltid kan ha en hand på sonen. Sen sydde jag en förvaring som hänger över hela tvättmaskinen. Det är fickor fram för blöjor, tvättlappar och allt man kan behöva. Sen är den fastsatt med starka magneter på baksidan av tvättmaskinen. Jag kan strax lägga upp en bild om ni vill.

Det funkar suveränt att byta även när tvättmaskinen centrifugerar, min son blev mest skrämd av ljudet när vattnet forsade in i maskinen i början av programmet.

• Rand

Sådär, nu är bilden i mitt galleri. Dålig bildkvalité, men jag tror ni ser ändå.

• Rand

Vi har också luckan fram, det är bra att den döljer tycker jag för då får inte lillkillen för sig att stoppa in saker där, dessutom ser man inte tvättmaskinen som i sig kan vara väldigt tråkig.

• Rand

Visst ja... Magneterna har jag köpt på Clas Ohlsons, 4 st, som klarar 10 kg/st tror jag det var. De svagare klarade inte att hålla den uppe.

• Rand

Tack så mycket. Den har fungerat jättebra för oss och skönt att slippa montera upp hyllor som man kanske inte behöver sedan.

• Rand

Heidi 81

Jag vet inte hur du menar med en extra kant runt om, det jag gjorde var att jag gjorde veck på kanten av varje ficka och sydde fast det nertill. Det syns om du tittar på fickan längst upp till vänster.

Jag mätte först ut en lång remsa som skulle bli tre fickor. Sedan nålade jag fast remsan, på det stora tygstycket, med veck på sidan av varje ficka, sydde rakt över nedtill och sedan en söm mellan varje ficka.

Jag hopppas att det blir lite lättare att förstå.

Svar på tråden Bild av skötbord(skötbädd på tvättmaskin?