• Äldre 3 Aug 20:41
    7170 visningar
    11 svar
    11
    7170

    Nagelutbildning?

    Har börjat kolla efter skolor där man kan utbilda sig till nagelteknolog/nagelterapeut. Men det verkar finnas många och priserna verkar skilja sig åt väldigt mycket. Är det någon som kan tipsa om någon utbildning i Stockholmsområdet som inte kostar skjortan? Jag skulle också vilja studera på kvällar eller helger eftersom jag annars jobbar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-04 09:02:27:
    Fick mailsvar idag av Karins Nagelhorna/KN Nail Products i Solna. Där skulle en 4 veckors kvällsutbildning kosta 34 000:-! Är det bara jag som tycker det låter väldigt dyrt?

  • Svar på tråden Nagelutbildning?
  • Äldre 4 Aug 18:35
    #1

    Finns det inga här som är nagelteknologer?

  • Äldre 6 Aug 19:45
    #2

    puff ;)

  • Gussan­Gos
    Äldre 7 Aug 01:27
    #3

    Jag är utbildad nagelteknolog inom Bio Sculpture, gel dårå. Jag gick en 2 veckors utbildning + 3 veckors praktiserande och det hela gick på ungefär 40000 om jag minns rätt, då är allt startmaterial för dej inkluderat och det klarar du dej rätt länge på.

    Nu är den utbildningen iofs belägen i Norrköping, men jag vill säga att dom är grymt bra, det är en suverän utbildning och dom är verkligen bäst på det dom gör. Dom har certifiering i flera olika grader så att man kan bli riktigt överproffsig på att vara nagelteknolog

    Jaa, dessvärre är det också på heltid under två veckor. Fast upplägget är som så att utbildning sker först i en vecka heltid. Praktik 3 veckor på hemmaort, du ska göra 25 förlängningar på egna kunder och sen kommer man tillbaka sista veckan och kör hårt på nästa etapp och genomför teoretiskt och praktiskt prov.