• skräckslagen

    Roliga händelser under förlossning del 6

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m20443665-42.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 6
  • bettyboop1
    Jag har fött tre ggr,o på tisdag är det dax igen... sist när vi var inne(ett år sedan) när sonen låg på mitt bröst o bm frågade om vi ville se moderkakan.....ja visst det kan vi väl göra,då klämmer jag ur mig hög på gasen att: vad är det för snöre som sitter fast på kakan?
    Bm o mannen tittar konstigt på mig o sen får jag ju det förklarat att det var ju navelsträngen!!!!
    Pinsamt värre när man är trebarnsföderska.Hemliskram sanna.

    Som sagt på tisdag är det dax o jag lääääängtar till min lilla gas där inne...I LOVE IT!
  • mammas gumsegos

    Nu kan jag bidra med nått.Fick bebisen i tisdags

    låg och sög lustgas för brinnande livet då jag kom in det alldeles lulliga stadiet. Hela världen blev med ens förändrad och jag kikade upp mot lysarmaturerna i taket, då fick jag plötsligt klarhet i varifrån osten kommer (sådana där trekantsbitar man kan köpa)
    I varje hörne på armaturen växte sådana ostar fram och jag utbrister
    - Så det är därifrån ost kommer.
    Mannen fattar ingenting.

  • Stortå

    Jag förälskade mig oxå i lustgasen och tyckte det var så mysigt att bli lite "lullig" att jag tvingade maken att dansa tryckare med mig mellan värkarna... Han skämdes och ville inte alls. Då klargjorde jag bestämmt att jag minsan inte druckigt alkohol på 9 månader och "Nu är det min tur att festa". Han kunde inte annat än att hålla med

    När babyn var på väg ut var jag riktigt trött och ganska väck (hade hållt på i över 30h och varit fullt öppen i över 12h)så jag var inte helt införstådd med att det var en baby som skulle komma ut. När hon är på väg ut så säger doktorn: Jag håller den i öronen så den inte glider tillbaka mellan värkarna. Varpå jag utbrister förundrat: Va... Har den ÖRON??? Vet inte riktigt vad jag trodde var på väg ut, en jättesnigel kanske?

    Vi hade kallat babyn för Hallon när den var i magen. Jag tänkte alltid på det som ett Tjejnamn så när doktorn efter att ha lyft upp henne och fixat lite frågar om någon har sett barnets kön svarar jag exalterat: Ja, det är ett Hallon!!! och menar såklart med min lustgas-logik att det är en flicka. De andra i rummet väljer att ignorera mig för de tror att jag bara vimsar så jag skriker ännu en gång att, det blev ett Hallon, men inser snabbt att min trovärdighet inte ökat i takt med lustgasintaget så jag teg medan min man stolt förklarade för mig att vi fått en baby och att det var en flicka...

  • Elidasofie
    mammas gumsegos skrev 2007-08-24 17:35:20 följande:
    Nu kan jag bidra med nått.Fick bebisen i tisdagslåg och sög lustgas för brinnande livet då jag kom in det alldeles lulliga stadiet. Hela världen blev med ens förändrad och jag kikade upp mot lysarmaturerna i taket, då fick jag plötsligt klarhet i varifrån osten kommer (sådana där trekantsbitar man kan köpa)I varje hörne på armaturen växte sådana ostar fram och jag utbrister- Så det är därifrån ost kommer.Mannen fattar ingenting.
    HahaSkrattande!!
    Bra att du hittade någonting annat att tänka på! =)
    Snart bara 3 veckor kvar=)
  • Polola77
    Stortå skrev 2007-08-24 21:15:37 följande:
    När hon är på väg ut så säger doktorn: Jag håller den i öronen så den inte glider tillbaka mellan värkarna. Varpå jag utbrister förundrat: Va... Har den ÖRON??? Vet inte riktigt vad jag trodde var på väg ut, en jättesnigel kanske?
    *Skrattar högt*
  • Zperox

    Cazper Födelse

    Hade tid hos MVC kl 9 på morgonen Sur som attan var jag och hade mega ont, typ legat på golvet hemma en vecka och skriket som en stucken gris.

    Kommer in till min Bm och säger att det är något hon fnyser av mig och säger att jag kan gå hem igen, Och ja jag gick hem igen utan att hon undersökt mig. Även fast jag sagt till min Bm flera ggr att jag läcker fostervatten under en lång tid. Senare på förmiddagen runt 13 gick vattnet Och värkarna kom med en gång.

    Där stog jag i Morgonrocken Och skulle börja klä på mig kläderna :S Letade fram mina fina kläder och kamma håret mm under mina kraftiga värkar. Under detta ringde min sambo in till förlossningen som skickade en ambulans med en gång, Hade varit inne hos dom två nätter för tre dagar sedan. Och när ambulansen kommer utanför dörren måste jag gå och kolla, så säger ena ambulanspersonalen, Men herregud hon står upp i dörröppningen. DÅ går jag ut till han och frågar vadå för jag inte stå upp eller?

    Han sa inte så mycket mera. Sen får jag lägga mig i ambulansen och min sambo hoppar in och sätter sig där fram hos föraren. Då jag fick mina värkar skrek jag av smärta och av att jag vart arg. Då sitter min sambo och skrattar åt mig varje gång jag får en värk :O Jag blev helt förvirrad och undrade vad det va som va så himla kul. senare fick jag reda på att han skrattade åt mig och vad han själv säger att han blev så himla glad för att varje gång jag skrek, va han ett närmare sitt nyfödda barn. Om jag nu ska tro på detta

    Och när vi stannade på motorvägen blev jag rädd Jag trodde dom skulle slänga av mig, men in hoppar en barnmorska i blåkläder. Men i detta ögonblick undrar jag varför i h-vete dom plockar upp en liftare för :O Så jag frågar Bm Vem fan är du? Då ler hon lite och säger jag ska bara känna lite på dig :O Och då trillar pengen ner Då säger Bm Att vi måste åka in snabbt til sjukhuset nu. Och sagt som gjort.

    när vi var framme rullar dom in mig på ett special rum, då min son föddes förtidigt. Väl där inne skulla jag prova lustgasen, så säger jag till min Bm och sambo den kan ni behålla för er själva fy vad äckligt. Mådde verkligen jätteilla av den. Sen skulle dom göra en s.k västerviksbottensbedövning (kan ej förkortningen) då börjar jag att gråta och bara skriker, NEJ jag vill inte usch ta bort. Är inte rädd för sprutor men det va väl just något med just den Men dom bedöva ändå, men funkade inte. Och jag öppnade mig så snabbt att dom inte han med ryggbedövningen. Från 3 till 8 cm på 3 min

    Då frågade Bm om jag ville testa Akupunktur, visst säger jag.
    Hon sätter fast nålarna när jag står där på alla fyra. Sen när hon ber mig lägga mig ner igen blir jag livrädd och säger, kan jag väl för fan inte göra. Har ju nålar i ryggen, hon säger lungt att det är okej att dom är böjbara och hon har tejpat fast dom. Jag börjar störtgrina och vägrar att vända mig om, efter mycket övertalan lägger jag mig ner på ryggen försiktigt livrädd. Men det funka ju märkte jag

    Och jag ville bara krysta hela tiden. och under detta lekte min sambo lärling till bm. Han tillbringade mer tid att glo på mitt skrev att att vara upp hos mig. Och hans kommentar som jag kommer ihåg bäst under detta skedet. Fan va det luktar illa
    Och under detta kommer Min sambo syster in 17 år gammal och ser vettskrämd ut Sätter sig i en stol längst bort i rummet och säger inte ett knyst.

    Jag börjar att krysta sen säger jag bara STOP, nu vill jag inte mer nu ska jag hem. Men min sambo övertalade mig att stanna kvar. Väl när min son va född och Bm lyfter upp han, skriker jag i hela rummet det blev en Cazper. Vilket bara va ett namnförslag , men det jag menade var att det blev en en pojk Sen när han legat på mitt bröst ett tag tog dom han och gjorde iordning han för Neonatalen. Som tur va behövde vi bara ligga där i 9 dagar

    Detta är min Första gång jag fött barn aldrig hade jag kunnat tänka mig detta

  • Catti

    Har skrivit om mina 2 tidigare förlossningar som var mycket roligare än den senaste, har skrivit i bloggen om denna gången men skriver endast de "trevligare" sakerna här som jag minns...


    När vi gått 4 dagar över tiden så skulle den manliga läkaren ta en kontroll på mig och när han sitter där nere så hör jag honom säga:
    -Jag når hinnan.
    -Jaha men så bra svarar jag...
    -Nu tar jag den säger han...
    -NEJ du får inte, jag ska föda 5 dagar över tiden och det är imorgon!!! halvskriker jag...
    -Men du är färdig du kan föda, jag tar den NUUU!!! hör jag honom säga och sedan....
    SPLASCH!!!
    -Hallååååå det är blött här kan någon torka upp????? frågar jag försynt från gynstolen...

    När jag kommit ur stolen så fick jag gå och packa ihop mina saker från mitt rum på antenatal och vidare in på förlossningen med maken...
    Förlossningen blev ganska lång och kämpig med vissa minnesluckor...

    Efter att jag kommit in på förlossningen och stått där en stund och gråtande tittat ut på parkeringen utanför med mina värkar stormande så frågar bm lite försiktigt
    -Vi du inte ha lite lustgas för du verkar ha ont???
    -Åhhh gärna, svarar jag...
    När jag kommit till sängen och fått min mask så super jag in luften som det vore för sista gången...
    -Du är underbar, kan jag få adoptera dig frågar jag bm???
    Bm log och lät mig få njuta av min lustgas...

    Efter att tiden gick och läget blev såpass att jag kämpade "i uppförsbacke" så kom 2 manliga läkare in varav den ene var han som tog hål på hinnan + en kvinnlig narkosläkare...
    -Är jag en jobbig patient? frågade jag...
    -Nej varför undrar du detta? ena manliga läkaren...
    -Ni är ju så många läkare här hos mig säger jag...
    -Vi vill hjälpa dig att få ut din bebis säger den anre manliga...
    -Ok ta över då säger jag...
    Efter att dom provat en del metoder som inte hjälper föga och den ena manliga läkaren står där och säger att:
    -Du är så duktig, du har snart kämpat i 1 dygn, du är så stark ändå håller du på och skojar och har humorn i behåll, åhhh vad du är duktig som kämpar så bra...
    Under hela tiden så har jag varit snäll men skojfrisk av mig....
    -Ursäkta men är du gift? frågar jag den ene manliga läkaren...
    -Ja det är jag...
    -Har ni barn?
    -Ja det har vi...
    -Hur många då?
    -Bara 1 än så länge...
    Hitills har jag varit kolugn men efter det svaret så vrålar jag:
    -Kom ihåg hur i helvete jag har det nästa gång du kryper på din kärring för hon kan få en lika fördjävlig förlossning som jag har nu!!!!
    Lika snabbt som orden kom ur min mun så säger jag:
    -Åhh förlåt mig så mycket men jag har ont just nu så snälla ge mig kejsarsnitt!!!!

    Ok efter att pratat om detta så skulle jag få det och när den ena läkaren börjar ta fram för rakning så hade jag tydligen sagt:
    -Du, när du ändå ska fixa till det så skulle jag vilja ha en bikinivaxning är du bra på det?
    -Du får precis vad du vill ha eftersom du kämpat så mycket med humorn i behåll... hade den ena läkaren lovat...

    Mer minns jag inte av de trevliga sakerna de tråkiga finns i min blogg...


    Nu har jag fått mitt liv åter...
  • Queen of Möllan

    Catti: Gud va du är rolig..


    Mamma till Matilda, Melvin o Malkom
Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 6