• Anonym (Konstigt..)

    Om ni fick en liten blödning 3-4 månader efter förlossningen, hur skulle ni tolka det?

    Om ni fick en liten blödning 3-4 månader efter förlossningen, hur skulle ni tolka det?

    Ca 3 ½ månad efter förlossningen fick jag en liten blödning. Det blev bara lite rosa på pappret i ca ½-1 dygn, sen försvann det helt. Trodde att mensen kommit tillbaka och att den skulle sätta igång ordentligt efter någon dag, men det har inte kommit något mer. Detta var 1 ½ vecka sedan. Vad kan detta vara? Har aldrig haft några blödningar förut utom vid mens (till exempel vid ägglossningen).

    Har haft sex kanske 4 ggr sen förlossningen, varav 1 gång fullbordat eftersom vi får avbryta för att det gör så ont och jag är så torr i underlivet (ammar). Har dock aldrig haft några blödningar i samband med sex, så det kan det inte bero på. Avslaget tog slut för länge sen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-16 19:55:16:
    Glömde skriva att jag också blivit mycket mindre torr i underlivet sen den lilla blödningen.

  • Svar på tråden Om ni fick en liten blödning 3-4 månader efter förlossningen, hur skulle ni tolka det?
  • chess1979

    att mensen kommit igång?


    ♥ nu är vi 6 i familjen♥
  • delifi2

    mensen börjar komma igång??

    innan kroppen har ställt om sig och så efter en förlossning så kan mensen vara lite konstig, du kan få den med jämna mellanrum men lika vanligt är det att bara få den 3 ggr om året

  • Anonym (Konstigt..)

    Tack för era svar!

    Efter att första barnet föddes satte mensen igång igen som en riktig mens, blödde alltså normal mängd och lika länge som innan.Det var ju aldrig rött ens på pappret, bara lite rosa. Skulle inte alls kunna jämföra det med min vanliga mens, då blöder jag ordentligt i uppemot en vecka.

  • Anonym (Hej)

    Hej TS

    Förlåt att jag bumpar en gammal träd. Fick du veta om det var mensenden gången eller var det nåt annat?

Svar på tråden Om ni fick en liten blödning 3-4 månader efter förlossningen, hur skulle ni tolka det?