• Vira84

    Modifast!?!?

    Hejsan alla glada!

    Jag har precis börjat med modifast och undrar om det finns någon mer här inne som också försöker gå ner i vikt med hjälp av modifast.

    Eller kanske någon som har använt sig av denna metod förut, Hur mycket gick ni ner? hur mådde ni? mm.

    Tacksam för alla svar: Jenny

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-30 12:29:49:
    Jag har förstått att det är ganska många här inne på familjeliv som går eller har gått på Modifast diet och tänkte därför föreslå att vi kanske kan sriva av oss lite grann här inne allihopa. Alla kan ju behöva lite pepp från tjejer och killar i samma situation. Några lite lättare kramar från mig

  • Svar på tråden Modifast!?!?
  • Vira84

    S u n s h i n e skrev 2007-08-30 00:53:44 följande:


    Grattis! Bra jobbat!Jag tycker att hallon och vanilj är super goda blad alla smaker som finns, och precis som du tycker jag att potatis purjolök är mindre god.När du går på Modifast får du dricka mineralvatten, light saft eller läsk, kaffe eller té utan socker och honung. Lite mini-/lättmjölk går bra att ta i kaffet eller téet. Du får också dricka buljong, pulver eller tärning (5 kcal/dl). Det är vad du får dricka utöver vatten, det du INTE får dricka är juice. Det är den information jag har fått. Hur länge har du tänkt köra?
    Hej sunshine!
    Vad bra att jag får dricka te för det gjorde jag i går Kunde inte motstå Fast jag har alldrig något i mitt te.

    Nu har jag fått hem hallon och sparris soppa och jag har provat sparrisen och den var ok. Hallon blir det till lunch idag!

    Jag vet inte hur länge jag har tänkt köra jag ska se hu jag känner mig efter två veckor på "ren kur" orkar jag så fortsätter jag nog några veckor till. Jag tycker att allt känns jätte bra nu och hoppas att det fortsätter så!

    Kram Jenny
  • Vira84

    Dagen idag skrev 2007-08-30 09:38:30 följande:


    Jag har prövat Modifast för ett tag sen och efter det provade jag Cambridge och Cambridge är BETYDLIGT bättre om man ska gå på ren kur eftersom man inte blir hungrig.... det blir man med modifast. Nu har jag börjat med Cambridge igen efter min graviditet igen och jag nästan längtade att få dricka min Mintchoklad drink igen :)Om man vill gå ner snabbt, vara pigg och dricka GODA drinkar rekomenderar jag Cambridge inte Modifast //Från en som vet
    Hejsan på dig Dagen idag!
    Roligt att du skrev till mig. Jag valde faktiskt mellan Cambridge och Modifast när jag skulle börja. Jag har dock inte varit hungrig under min kur hittils bara dag två. Jag är jätte nöjd fast ska jag göra detta nån mer gång så blir det nog camride för att det kan ju vara roligt att ha provat båda. Hoppas dock att jag ska klara av att hålla min vikt efter detta så klart.

    //Jenny
  • Vira84
    Misery skrev 2007-08-30 10:23:19 följande:
    hej vira84jag har druckit modifast förut gick ner 20 kilo på tre månader ...har nu tagit en lång paus o tyvärr gått upp mkt i vikt igen men d beror på att jag överäter emellanåt...ska börja med modifast den 1 a september igen....för mig har d funkat jättebra o jag håller mig till hallon vanilj choklad o kaffe ...det andra får jag inte i mig...jag brukar dessutom dricka svag funlight då jag har lite svårt för vatten....har du några frågor så fråga på....kul att d går så bra för dig förresten
    Hej Misery!
    Vad roligt att det kommer in lite nya och skrivar i min lilla tråd. Synd att du har gått i vikt igen, fast det är ju inte jätte jobbigt att köra denna kuren (inte än iallafall)

    Jag hoppas att jag klarar av att köra på ett tag till så jag kan gå ner mycket i vikt. Jag misstänker dock att det inte kommer att gå så här fort i fortsättningen för jag har inte jätte mycket övervikt. Om jag går ner 10kg till så har jag nått mitt mål med den hät dieten fast jag hoppas att jag kan gå ner lite till efter avslutad diet.

    Skiv gärna igen hur det går för dig!
    Kramar Jenny
  • Misery

    vira84 för mig har d gått bra när jag väl bestämt mig men jag älskar ju att äta oxå....men nu har jag bestämt mig igen d ska funka den här gången.....

  • Vira84

    Hej allihopa!

    Idag är det fredag usch! Jag är så sugen på mat idag och så e det fredag!!! Det är ju då vi brukar laga mat tillsammans och sen sitta och äta och skratta och bara njuta av varann.

    Det var till och med svårt att göra frukost till min son idag fingrarna liksom drogs till munnen med en liten bit kalkon men jag stoppade mig och slängde bort biten. Att man kan vara så sugen på att äta! Okej om man är sugen på en bit kött eller en sallad men att bara vara sugen på att äta för ätandets skull det har jag aldrig varit med om tidigare.

    Det var skönt att få skriva av sig lite!

    Nu väntar shopping i Partille det ska bli roligt då jag aldrig varit där förr.

    Tugg sugna kramar Jenny

  • Derian

    Vad duktig du är!

    Du får unna dig något trevligt klädplagg på Allum då, finns ju många bra butiker där.
    Ibland när jag blir sådär sugen på mat så brukar jag laga maten och ger den till min systers familj ;) Så får dom en överaskningsmiddag.

    Tebaks till arbetet, ha det så roligt i Partille.

    /derian


    Vira84 skrev 2007-08-31 09:34:22 följande:
    Hej allihopa!Idag är det fredag usch! Jag är så sugen på mat idag och så e det fredag!!! Det är ju då vi brukar laga mat tillsammans och sen sitta och äta och skratta och bara njuta av varann.Det var till och med svårt att göra frukost till min son idag fingrarna liksom drogs till munnen med en liten bit kalkon men jag stoppade mig och slängde bort biten. Att man kan vara så sugen på att äta! Okej om man är sugen på en bit kött eller en sallad men att bara vara sugen på att äta för ätandets skull det har jag aldrig varit med om tidigare.Det var skönt att få skriva av sig lite!Nu väntar shopping i Partille det ska bli roligt då jag aldrig varit där förr.Tugg sugna kramar Jenny
  • LillaFlingan

    en liten fråga:

    har precis börjat med Modifast, köpte ett paket på apoteket..

    Och sitter och beställer på deras sida nu.
    MEN! Hur många förpackningar behöver jag för en hel månad???

    Och måste man äta 4 påsar per dag?
    Mitt mål är att gå ner ca 17kg.. men inom parantes skulle jag behöva gå ner typ 30.... om man ska räkna längden minus 10kg.. ;)

    men delmål är bra att ha!! :)

  • Misery

    lilla flingan....ett paket räcker ju i två dagar så femton förpackningar blir väl rätt så bra...d beställer jag åt gången i alla fall....

  • Misery

    i morgon börjar jag att modifasta igen önskar mig själv lycka till för d behöver jag...

Svar på tråden Modifast!?!?