• summit

    ikea-tråden

    Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

    SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

    Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

    Ja allt som har med IKEA att göra!!

    Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

    www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Sebbes    mamma

    Ja hänger med här...
    Har bara bilder på mitt kök som är ett IKEA.. 

  • Wilowa

    Här har ni en till som ÄLSKAR IKEA! Just nu längtar jag (pekar mot min sidfot!)


    29 augusti öppnar IKEA i Karlstad!
  • summit

    Va bra

    Hehe ja ska strax lägga upp en handlings lista som ja ha skrive upp tills ja ska iväg nästa helg!!


    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
  • hanna 86

    LOVE IT! Går där nästan varje dag känns det som...


    Ivaldi 051111, Dexter 070612
  • summit

    Vi håller på att renoverar på övervåningen efter en brand så nu har vi fått tapetserat å då ska ja på IKEA å inhandla detta:

    *BALK golv (brun)
    *SLÄTTHULT väggdekoration
    *KLIPPAN soffa (svart men ska köpa till vit klädsel oxå)
    *KLUBBO bord (vitt)
    *EXBEDIT hylla 2st vita (tänkte ha till räcke vid trappen)
     Å de braa mä de här är att allt de här går på försäkringspengarna så då kan ja ju handla massa annat med löninga


    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
  • jummie

    ÅHH Heeeeej vänner!

    Ni kanske kan hjälpa mig med en fråga som stört mig en längre tid..

    Jag har några kuddar med måtten 72*72 o det finns ju knappt några kuddfodral i dom storlekarna. Har någon testat att pressa ner kuddarna i den mindre storleken, tror att det är 65*65?

  • Dundermamman

    Jag hänger på om jag får FundersamFlört

    Jag slänger ut en fråga direkt också....
    Är det någon som har en 140cm bred säng från Ikea? Tycker ni den är för smal?
    Jag har beslutsångerst...ska jag köpa en 140 eller 160 säng???

    Jag är ensam i sängen hela veckorna och tycker att den nuvarande 180 cm breda sängen känns som en stor ocean när jag ligger där själv!
    Maken sover hemma max 2-3 nätter i veckan och då längs med min rygg, då jag sover på sidan.
    En annan orsak är att vårt sovrum är ganska litet.

    Sängen det gäller är http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19825624 med denna resårbottnen  http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073802 och denna bäddmadrassen http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60073588
    Vad tror ni om den kombinationen och vad ska man ha för sängbord till?

  • summit
    Dundermamman skrev 2007-08-23 09:55:00 följande:
    Jag hänger på om jag får Jag slänger ut en fråga direkt också....Är det någon som har en 140cm bred säng från Ikea? Tycker ni den är för smal?Jag har beslutsångerst...ska jag köpa en 140 eller 160 säng???Jag är ensam i sängen hela veckorna och tycker att den nuvarande 180 cm breda sängen känns som en stor ocean när jag ligger där själv!Maken sover hemma max 2-3 nätter i veckan och då längs med min rygg, då jag sover på sidan.En annan orsak är att vårt sovrum är ganska litet.Sängen det gäller är www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19825624 med denna resårbottnen  www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073802 och denna bäddmadrassen www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60073588Vad tror ni om den kombinationen och vad ska man ha för sängbord till?
    Jag har samma sängstomme och samma madrasser!! I 1,60

    Jag tycker du ska köpa en 1,60 säng
    Jag har sängborderna som hör till
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
  • Dundermamman
    summit skrev 2007-08-23 09:58:59 följande:
    Jag har samma sängstomme och samma madrasser!! I 1,60Jag tycker du ska köpa en 1,60 sängJag har sängborderna som hör till
    Känns inte den stor då...det skiljer ju bara 20 cm mot den nuvarande sängen?!

    Är madrassen och stommen bra?
  • summit

    Ja ja tycker om den jätte mycke!!

    Men ja tycker inte den känns stor...men de beror väll på hur stort rummet är oxå!
    Om du inte har så stort rum så skulle de nog passa bättre med en 1,40 säng


    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
Svar på tråden ikea-tråden