• Diorlo­ver
    Äldre 25 Aug 14:38
    9733 visningar
    14 svar
    14
    9733

    Hur går det till när man at lån för att köpa verksamhet ex. restaurang?

    Vi funderar nu på att köpa en restaurang/bar/krog..
    HUr gåt det till när man ska låna pengar till detta? använder man då själva verksamheten som säkerhet?
    Den är fullt fungerand eoch drar kmt folk så vi ska ju isåfall bara ta över...

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Hur går det till när man at lån för att köpa verksamhet ex. restaurang?
  • Diorlo­ver
    Äldre 25 Aug 14:58
    #2

    Ja min sambo är kock sedan 18 års ålder alltså efter studenten å tre års gymnasie utbildning som kock. det stället han bor på nu driver han praktiskt taget förrutom sköter papperna å ekonomin..
    men allt det andra där ahr dom runt 350-400 gäster per dag både lunch och a la carte. sen är hans syster revisor elöelr va det heter så det gör hon för en billig peng. det är ju rätt så klart att man kollar på siffrorna innan vi köper. denna verksamheten går väldigt bra och har TOPPEN läger.. extremt centralt..

  • Diorlo­ver
    Äldre 25 Aug 15:07
    #4

    Tror ej det blir svårt till att få lån till denna verksamheten jag menar det är verkligen toppenläge. Vilöl inte säga vart det ligger men det ligger på en station där tåg osv kommer och går där finns ,mcdonalds och dvierse andra barer..Sen blir det nog två st som ska gå in på lånet..Och jo min sambo ahr en vattentätt ide.

    Mina släktingar som haft restauranger ar aldrig haft svårt att få lån

  • Diorlo­ver
    Äldre 25 Aug 15:43
    #6

    Jo det är verkligen mkt jobb... men i slutändan är det värt det.. så hoppas det är något för oss för då ska vi kontakta banken å snabbt som möjlig.t

  • Diorlo­ver
    Äldre 25 Aug 16:13
    #8

    Jo man äger själva "fastigheten" utrymmet.. Okej så hon kan inte göra det hmm. skummt.. för hon sa det gick.vad menar du emd bolaget äger lokalen? hänger inte riktigt med?

  • Diorlo­ver
    Äldre 25 Aug 18:25
    #11

    jo men jag ahr varit vaken i fyra dygn med en pigg sju måanders inte jätte lätt å va vid alla fulla sinnen. hehe jag förstår mycket väl allt du säger men som sagt just nu är det bara lekmanstermer jag förstår då jag går på extra energi och 15 kannor kaffe...jag förstår ju skillnaden vid att arrendera och att köpa men jag skrev ju köpa i mitt inlägg köpa en etablerad restaurang med allt som inne bär. de tär abr ,möbler,invetarie ta över alko tillstånd osv. och fullt utrustat kök..

    du verkar lite hmm göra det som om jag inte fattar.. lite hald daskigt tycker ja

  • Diorlo­ver
    Äldre 26 Aug 12:30
    #14

    Inte jag som ska köpa den utan min sambo. visst jag får en viss del ju. Han kan allt det här men ajg e ju oxå nyfiken.

Svar på tråden Hur går det till när man at lån för att köpa verksamhet ex. restaurang?