• Minelly

    Vad är White trash för dig?

    Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

    Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

  • Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • Minelly
    Sunshine78 skrev 2007-08-30 12:23:32 följande:
    Ett beteende
    Exempelvis?
  • olpansfamilj

    ett betende mest för mig. Kvinnor och män som super varje helg, lägger pengar på alkohol och osv.
    Här i djursholm tycker många att whitetrash är låginkomsttagare, ensamstående mammor som bor i en ghetto förort. Har barn med flera olika pappor. Husvagnssemester, röker, dåliga kläder och dricker folköl. Svär och gormar mycket. Lätt överviktiga osv.

    Tror att det beror på vart man bor och hur man själv är som person när man bedömmer andra människor.

    För mig är det ett beteende, oftast kvinnor som målar sig för mycket, kan inte ens stava till ordet klassiskt och hörs hela tiden! =)

  • Sunshine78
    SkåneP skrev 2007-08-30 12:24:14 följande:
    Elvis Presley
    No way!!
  • Minelly

    Själv tycker jag att typiskt WT-beteende är en tjej i 20-årsåldern som kör en barnvagn med en skrikig flicka helt klädd i rosa, gärna med blinkande skor köpta på Lidl, som heter Cazzandra. Tjejen har piercing i ögonbrynet, buffaloskor och magtröja. Givetvis går hon och röker på en billighets-cigg typ Level. Gärna extra långa (100) cigg. Hennes kille heter Linus och hon själv kallas för Maddizen eller liknande. Hon har antingen Bamses signaturmelodi eller Crazy Frog som ringsignal på sin mobil......

  • MansonDust
    Minelly skrev 2007-08-30 12:32:48 följande:
    Själv tycker jag att typiskt WT-beteende är en tjej i 20-årsåldern som kör en barnvagn med en skrikig flicka helt klädd i rosa, gärna med blinkande skor köpta på Lidl, som heter Cazzandra. Tjejen har piercing i ögonbrynet, buffaloskor och magtröja. Givetvis går hon och röker på en billighets-cigg typ Level. Gärna extra långa (100) cigg. Hennes kille heter Linus och hon själv kallas för Maddizen eller liknande. Hon har antingen Bamses signaturmelodi eller Crazy Frog som ringsignal på sin mobil......
    För mej var det där ren & skär 14is-stil.
  • evo 6

    WT enligt mig:
    -Kan vara kvinna eller man
    -Äter ofta på Mc Donalds,Burger King etc
    -Röker
    -Gormar på sina barn hela tiden
    -Jeansskjorta och/eller mysbyxor
    -Hockeyfrilla(80-talsvarianten) eller tofs mitt på huvudet
    -Bor i förorten
    Usch,vad fördomsfull jag är

  • Snirkel

    "Märkesskryt" - att ha klistrat på extra bokstäver och siffror under bilmärket bak på bilen för att det ska verka märvärdigare eller att ha kläder med loggan för klädmärket übertexponerat typ ett stort DG över bröstet.

    Sönderblonderat, risigt hår.

    Önskan om att synas i media - att skicka puttenuttiga, sötsliskiga, smördrypande kärleksförklaringar i offentliga media för att exponera sin unika kärlek, att vilka bli programledare för något orsleksprogram, att vilka vara med i någon dokusåpa etc.

    Att slaviskt följa modet oavsett om man passar i den eller inte. Vanligt hos flickor på högstadiet men de brukar växa ifrån det.

    Att avfärda all kritik med "De är bara avundsjuka" och verkligen tro att omgivnngen är avundsjuk i alla lägen.

Svar på tråden Vad är White trash för dig?