• Tjorven och Totte

    Virkat överkast

    Hallå! Är det nån som har beskrivningar på virkade överkast? Helst på svenska men engelska funkar också. Tack tack :)

  • Svar på tråden Virkat överkast
  • Tjorven och Totte

    Åh, vad snällt! Tack båda för tipsen, de sista två har jag sett på nätet men det föll inte riktigt i smaken. Det blir lite för mycket på nåt sätt. Pucken, ditt grafiska överkast var fint. Orkar du, så får du jättegärna skriva ner det, det borde väl bli fint i helvitt också kan jag tänka...

  • Ex ungue leonem
    Tjorven och Totte skrev 2007-09-01 17:33:50 följande:
    Åh, vad snällt! Tack båda för tipsen, de sista två har jag sett på nätet men det föll inte riktigt i smaken. Det blir lite för mycket på nåt sätt. Pucken, ditt grafiska överkast var fint. Orkar du, så får du jättegärna skriva ner det, det borde väl bli fint i helvitt också kan jag tänka...
    Har du sökt mönster själv? Fuinns hur mycket engelsak virkönster som helst på nätet
  • Tjorven och Totte

    Ja, jag har kollat runt men jag har inte hittat överkast på engelska sidor. Sen är jag nog lite lat för de engelskspråkiga sidorna så jag ger mig inte in i dom för djupt. Men skulle jag hitta en bild på ett snyggt överkast med utrikisk beskrivning får jag väl ge mig på det ;)

  • pucken

    jag har inte glömt bort beskrivningen, jag har bara inte hittat den än men det kommer!

  • vänat

    Har du kolla på bilioteket i de olika böckerna som finns virk mönster i?

    Annars varför inte kolla runt balnd släkt o vännänner kanske har de något mönster på vikrat överkast. I varje de som premunerara på vecka tidningar allers,åretrunt och liknade tidningar brukar de finns virkmönster i.

    Lycka till!!

  • Tjorven och Totte

    Jag gick in i en garnaffär och hittade ett billigt mönster med (som jag tror ganska enkla) rutor, grafiskt och hyfsat stilrent. Om det är tidsödande att skriva ner mönstret, Pucken behöver du inte men om du har tid tar jag gärna emot det ;) Du bestämmer...

  • Thedde

    Jag har ett virkat överkast till en dubbelsäng som vi inte anväder. Du kunde ha fått köpa det om du inte vill göra ett själv. Kram

  • Viveca 68

    Hej jag söker ett mönster på ett överkast med vackert rosenmönster som varit med i någon tidning 1989 tror jag . Jag har tappat bort beskrivningen har bara bilden kvar. Kan någon hjälpa mig

  • nattwi
    Viveca 68 skrev 2014-01-22 22:29:50 följande:
    Hej jag söker ett mönster på ett överkast med vackert rosenmönster som varit med i någon tidning 1989 tror jag . Jag har tappat bort beskrivningen har bara bilden kvar. Kan någon hjälpa mig
    du kan inte lägga upp bilden här i tråden?
    Har en del äldre virktidningar här hemma som jag kan kika i åt dig.
Svar på tråden Virkat överkast