• för stor dos av sömtbletter

    Mån 3 sep 2007 19:00 Läst 14909 gånger Totalt 38 svar
    Mån 3 sep 2007 19:00

    är det någon som vet? 10 st 7,5 mg zopiklon + okänt antal propovan 25 mg? farligt? vad kan hända?

    Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Davido­ff1975
    Visa endast
    Mån 3 sep 2007 21:12 #21

    Jag vet inte vad lethal dos av Benzo är men när jag läser ditt inlägg ger det mig känslan av att du gav svaret samtidigt:ÖVER 100 Stesolid a 5 mg...

    Jag är alltså ingen syrra....


    Ok en syrra till.. VET ni vad Lethal dos av Benzo är? ÖVER 100 Stesolid a 5 mg...
  • Mån 3 sep 2007 21:17 #22

    Du en syrra till, tror du ts fattar nåt av det du skrev, skriv för ts skull i stället, inte för att impa med dina ssk kunskaper, vad menar du? Att det motsvarar över 100 tabletter stesolid eller? Jaha, det är ju lungnande, men vad betyder det, att det är jättefarligt eller? Förklara gärna mer för jag fattar då inte vad som menas och jag tror det är många med mig, inkl. ts, som inte heller fattar. Tack

  • Mån 3 sep 2007 21:18 #23

    Lethal = dödlig.

  • Mån 3 sep 2007 21:26 #24
    Anonym skrev 2007-09-03 21:17:07 följande:
    Du en syrra till, tror du ts fattar nåt av det du skrev, skriv för ts skull i stället, inte för att impa med dina ssk kunskaper, vad menar du? Att det motsvarar över 100 tabletter stesolid eller? Jaha, det är ju lungnande, men vad betyder det, att det är jättefarligt eller? Förklara gärna mer för jag fattar då inte vad som menas och jag tror det är många med mig, inkl. ts, som inte heller fattar. Tack

    Nej, men kommentaren riktade sig till alla SSK som skriver och skräms...


    Dödlig dos av Benzodiazopiener är enorm, en näve Zopiklon lär inte ge mer än baksmälla. Såsätt är dom rätt oskyldiga även om det finns missbrukspotensial på dom. PRopavan lär inte heller ge mkt mer än en låååång sömn, ja huvudvärk då...

  • Mån 3 sep 2007 21:43 #25

    hmm...sov gott?

  • Jag så klart
    Visa endast
    Mån 3 sep 2007 21:55 #26

    men shit vad folk sitter å spekulera om vad som är farligt å inte..
    Det ÄR för Mycket tabletter det är helt klart. Sen beror det helt på personen som har tagit dom vad utgången blir..
    Alla reagerar olika.. Man vet kanske inte om man t.ex har taskigt hjärta .. Ja å då kan du DÖ.

  • Anonym (Miss X)
    Visa endast
    Tis 4 sep 2007 16:20 #27

    Hej.

    Detta är en överdos och försök till självmord. Katastrofala följder om personen ej får läkarvård!!!!!!!!!! Ring!!!!!!!!!

    Kanske ett rop på hjälp??

    Håler tummarna!!

  • Tis 4 sep 2007 16:21 #28

    Anonym (Miss X) skrev 2007-09-04 16:20:08 följande:


    Hej.Detta är en överdos och försök till självmord. Katastrofala följder om personen ej får läkarvård!!!!!!!!!! Ring!!!!!!!!!Kanske ett rop på hjälp??Håler tummarna!!
    haha du är lite sen på det. Jag tror nästan hon har redan sovit "ruset" av sig
  • Anonym (ssk)
    Visa endast
    Tis 4 sep 2007 22:46 #29

    Anonym (1 till ssk) skrev 2007-09-03 20:19:56 följande:


    Alltså jag anser inte att personen i fråga inte borde söka vård, det är inget snack om saken. Tar man en överdos mår man dåligt och behöver hjälp!Däremot så är det faktiskt inte så farligt som många tror att överdosera sömnmedel. Resultatet blir oftast bara att man sover lite längre och får ett ordentligt overhang... Magpumpning skulle nog aldrig komma på fråga, det gör man bara om det var ganska nyss personen tog tabletterna (oftast inom max 2 timmar) eftersom de passerat magsäcken annars.Vill man ta livet av sig så funkar det inte med sömnmedel.Uppmanar dock igen personen i fråga att söka hjälp!
    Har (tyvärr) 2 st i min umgängeskrets som tagit sitt liv med hjälp av överdosering (och blandning) av sömnmedel...så visst kan man ta livet av sig på det viset.
  • Tor 20 sep 2007 20:15 #30

    Absolut ingen fara. Ringer man efter ambulans i detta läge tär man på samhällets resusres. Låt din polare trippa ifred för fan.

  • Lör 22 sep 2007 00:55 #31

    Jag ska berätta en liten historia för er som är intresserade.
    Jag var tvungen att ringa ambulans vid några tillfällen när kompisar tagit överdoser. Har även fått åka med min mor vid några tillfällen vid överdosering.
    Vid alla dessa tillfällen hade stora mängder benzo intagits. Visst blev dom magpumpade men det blev dom mest för att dom inte skulle göra om dumheterna.
    Mer än en gång förklarade läkare för mej att om man absolut vill ta livet av sej är Magnecyl mycket farligare och svårare att göra något åt för man man börjar blöda invärtes av det.
    Detta är inget tips till någon som vill ta sitt liv för jag kan tala om att dom oxå berättade att det är ett av de mest smärtsamma sätt att dö!! OBS!! SMÄRTSAMMASTE!!
    Benzo är inget som tar dö på en i första taget om man inte blandar det med andra saker.
    givtvis är det inte bra att överdosera överhuvudtaget o ska någon absolut göra det ändå o inte vill dö så ring någon o tala om vad ni gjort innan ni blir medvetslösa, glöm då inte att tala om exakt vad ni tagit så blir allt så mycket enklare.
    mina

  • Lör 22 sep 2007 00:58 #32

    ts
    Vem skall ha sömntabletterna?
    Om det är till et barn, vaför överhuvudtaget ge alls till ett barn???De behöver inte sömntabletter!De behöver stimulans/lek
    på dagarna.

  • Lör 22 sep 2007 01:25 #33
    Anonym skrev 2007-09-22 00:58:25 följande:
    tsVem skall ha sömntabletterna?Om det är till et barn, vaför överhuvudtaget ge alls till ett barn???De behöver inte sömntabletter!De behöver stimulans/lekpå dagarna.
    Hur störd måste man inte ens vara för att komma på tanken? Sök hjälp för fan!
  • Anonym Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 22 sep 2007 16:44 #34
    Anonym skrev 2007-09-22 00:58:25 följande:
    tsVem skall ha sömntabletterna?Om det är till et barn, vaför överhuvudtaget ge alls till ett barn???De behöver inte sömntabletter!De behöver stimulans/lekpå dagarna.
    herregud.. nej, det var verkligen inte till något barn.. jag undrade bara vad för konsekvenser det har...

    att du ens kan tänka så..fy
  • Ex ungue leonem
    Visa endast
    Lör 22 sep 2007 16:46 #35

    Varför ens ställa en sådan fråga på FL?


    Anonym skrev 2007-09-03 19:00:45 följande:
    är det någon som vet? 10 st 7,5 mg zopiklon + okänt antal propovan 25 mg? farligt? vad kan hända?
  • Ex ungue leonem
    Visa endast
    Lör 22 sep 2007 16:47 #36

    Det du skall begära är ambulans.


    Anonym skrev 2007-09-03 19:16:24 följande:
    ok. tack.. ska man ringa 112 och begära giftinformation? eller sjukhus kanske är bttre?
  • Sön 23 sep 2007 16:20 #37

    ts
    Jag tänkte på "madeleine"....ang sömntabletterna..
    Sjukt att ge det till barn men jag tror på föräldrarnas
    oskyldighet.(men det får bli mer om det i en annan tråd kanske)
    Jag undrade vem som skulle ha dem var det du själv ts och
    varför ens undra, följ doserna och prata med din läkare!

  • Mån 16 jan 2012 10:51 #38

    vad håller ni på med blanda aldrig olika tabletter jag själv sitter och mår dåligt av min zoplikon mylan som jag måste börja sluta med,jag mår piss,man ska inte ta livet av sig för fasen
    visserligen kan det vara jobbigt men man får härda ut,det som min sköldkörtel har tagit stryk av benzo
    skulle aldrig ha börjat med detta
    nu blir det svårt att vänja av sig vid dom
    Gråter

Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Känsliga rummet

Innehåll

Annat innehåll

Dagens fråga

Har barnkläder och skor blivit för avancerade och "vuxna"

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.