• Cilija

    Vilken sång?

    Hej!
    På söndag ska vi ha en liten cermoni för vårt älskade ängla barn Ted.
    Han ligger redan i minneslunden men så ska vi ha något litet, ett sätt att hedra vår lille prins och få samlas och minnas honom
    Prästen har lovat att han ska spela gitarr, vi ska ha cermonin uppe vid minneslunden.
    Sitter och funderar på sånger /psalmer men det står alldeles stilla.
    Min hjärna funkar inte.
    På Teds namn ceromoni vi hade uppe på bb för honom spelade vi Himlen är oskyldigt blå och Teddy björnen fredriksson,
    Nu ska vi vara en liten stund i kyrkan innan vi går till minneslunde och där ska kantorn (heter det så?) spela himlen är oskyldigt blå.

    Någon som har ett bra tips på någon sång /psalm man kan spela.
    Hjärna något där de sjunger på svenska.

    Tacksam för all hjälp


    Saknar dig vår älskade lille gosse,
  • Svar på tråden Vilken sång?
  • trollmammsis

    beklagar sorgen @--}--   du är det finsate med björn afzelius

  • Feztis

    Du vet väl om att du är värdefull...tror det är psalm 791 men inte säker..

  • Cilija

    vi skulle gärna haft du är det finaste men i söndags döptes vårt gudbarn och de spelade den sången så det är ju liksom deras sång.

    ska leta upp texterna till de ni skrivit.

    tack så länge.

  • Anna73

    Var inte rädd mitt barn,, med Mikael Wiehe

    såå fin ,,den hade vi på Hugos begravning

  • Fia71

    Till en ängel av Sonja Aldén är jättefin...
    Den sjöng en väninna till mig vid Olles minnesstund.

  • Tullia

    "Barn och stjärnor", den psalmen hade vi på vår dotters begravning och sedan på vår sons dop.
    Passar till vilket som.

  • PandaPrinsessa

    Har precis tårögd lyssnat på "Kärleken är" med Jill Johnson (reagerade förresten inte alls på att sången var så gripande när hon sjöng den i Melodifestivalen!). Men då tycker jag att ni ska ändra i texten och byta ut HON mot HAN i meningen "hon lämnade sitt leende på vår jord".

    Stor kram till dig!
    Jag hoppas att minnesstunden blir precis så fin som ni önskar. Det är ni värda.

Svar på tråden Vilken sång?